İlk kes Şubat ayında PlayStation 4'ün tanıtıldığı etkinlikte kendisini gösteren ama büyük abilerinin yanında biraz daha perde arkasında kalan oyun Knack, kendisinden söz ettirmenin yollarını arıyor. Sürekli şirin ve zararsız gözüken grafiklerine bu sefer farklı bir bakış açısı getiren oyun, farklı karanlık temalarla ve farklı elementlerle oluşmuş Knack'lerle çıktı karşımıza.
Senaryo olarak ise yeni birkaç bilgi var elimizde. İnsanlığın baş düşmanı olan goblinlere karşı gizli bir silah olarak üretilen Knack, doğal olarak hikayenin merkezinde. Goblinlerin ilkel olmalarına rağmen kuşatma silahlarına nasıl sahip olduğunu öğrenmen, Knack'in yola çıkış sebebi.
Bu noktadan sonra çevresini saran NPC'lerin kişilikleri işin içine giriyor ve her ne kadar "erken anlarında öğreniyoruz" ibaresi konsa da, isimleri vermek doğru gelmiyor bana. Sadece bu işi destekleyen herkesin amacının aynı olmadığını, bunun da arada çatışmalara yol açabileceğini söyleyip geçelim.
Mağaralarda ormanlara farklı noktalarda bizi gezdirecek Knack, havada ve karada farklı noktalarda bulacağız kendimizi. Yapımcıların not düştüğü bir konu da renkli grafikler. Bunun, arkada bulunan tehlikeyi gizlemede iyi bir iş yaptığını ama dünyanın gökkuşaklarından oluşmadığını söylüyorlar.
Knack, aynı zamanda farklı elementlere göre değişik yapılar kurabiliyor ki, oyunun önemli bir noktası da bu. Metalden beslendiğimizde güçlü ama manyetik bir hâle bürünüyoruz. Yani bizi mıknatıs ile bir yere yapıştırabilmeleri mümkün.
Öte yandan ahşaptan beslendiğimizde ise daha hızlı büyüyebiliyoruz. Çünkü bulunması çok daha kolay. Ana problemimiz ise kolayca yanabiliyor olmamız. Ama bunun bir artı mı ya da eksi mi olduğu oyunda duruma göre değişiyormuş.
Bütün bunların yanında bahsi geçen görseller de aşağıda galerimize eklenmiş durumda. Çocuklara hitap eden bir temadan adım adım başarılı bir konsol exclusive'ine doğru yol almaya çalışıyor Knack. Bunun işe yarayıp yaramayacağını ilerleyen günlerde göreceğiz.