Bu yazı daha önce Oyungezer dergisinde yayınlanmıştır.
Legend of Grimrock 2, 9 puan almasına rağmen dergide yalnızca 1 sayfa ayrılmış. Halbuki XXX oyunun notu 7, ama koskoca 4 sayfayı işgal ediyor. Bunu izah edecek biri var mı!!!1!!
Size forumda birkaç gün sonra açılacak olan “Oyungezer 85 – Kasım 2014” konusuna gönderilmesi olası bir mesajı yazıverdim, yazıverdim ki şimdiden cevap verebileyim. Cevap verebileyim ki cevabını zaten verdiğim için bu mesaj atılamasın, atılamasın ki zamanın gidişatına resmen müdahale etmiş olayım :) Alın size en güzelinden bilimkurgu işte. Evet, gözünüz şimdiye kadar sayfanın altına kaymadıysa da artık oyunun 9 aldığını biliyorsunuz. 9 veriyorum çünkü Legend of Grimrock 2 her açıdan harika bir oyun. Peki neden 1 sayfa? Çünkü her açıdan harika olan bu oyun hakkında anlatacak çok da fazla bir şey yok. Şimdi hemen 2012 Mayıs sayısını alıyor ve Legend of Grimrock incelemesini açıyorsunuz. İşte size orada Legend of Grimrock 2’yi de anlattım aslında. Dungeon Crawler mekaniklerini yeniden irdelemeye gerek yok, ben size bu oyunun zamanında 8.3 alan LoG’dan neden daha iyi bir oyun olduğundan bahsedeceğim onun yerine.

Island Master da sözünü hiç sakınmıyor, neymiş umudu yokmuş. Pehhh.
Oyuna başlar başlamaz en büyük değişiklik dırankk diye karşımıza çıkıyor. Hatırlarsanız ilk oyunda Grimrock Dağı’na gönderilmiştik ve bütün oyun karanlık zindanlarda geçiyordu. Bu sefer ise oyuna bir adanın sahilindeki kafesin içinde başlıyoruz. Evet ada dedim, üstüne bir de sahil dedim. Hatta durmuyor, masmavi gökyüzü, açık alanlar da diyorum. LoG’da da oyunun inanılmaz modülerliğini kullanan açık hava modları hazırlanmıştı ama LoG2’de durum bambaşka. Kendimi bir yandan Eye of the Beholder’ın ormanlık alanında, diğer yandan Ishar’ın (liseliler bilmez :P) açık alanlarında gibi hissettim. Her ne kadar bu bir dungeon crawler olduğundan etrafta özgürce at koşturamasak ve kare kare ilerlemek zorunda olsak da bu gerçekten oyuna müthiş bir hava kazandırmış.
Bu adada ne işimiz var peki? Nex ismindeki bu ada maceracılara birbirinden pis tuzaklar, bulmacalar ve türlü türlü yaratıklar aracılığıyla işkence yapmayı seven Island Master tarafından yönetiliyor ve bizim de amacımız ilk oyunla aynı, orada Dağ'ı yenmeye çalışıyorduk, bu sefer de Ada'yı yenmeye çalışıyoruz. Geçen sefer de söylemiştim, hikâyeye çok takılmamak lazım diye. Gerçekten de öyle çünkü.

Ordaaa bir kale var uzaktaaaaa. ‘Gitmesek de’ demeyeceğim çünkü az sonra içindeyiz.
Oyunun en zevkli hali elbette kendi grubumuzu yaratmakla oluyor, ırk seçeneklerine bu sefer Ratling de eklenmiş. Ama asıl yenilik sınıflarda. İlk oyunda üç olan sınıf sayısı şimdi sekize yükselmiş ve bunların arasında en tuhafı Çiftçi sınıfı. “Ne büyük güçleriniz var, ne de kılıç tutmayı biliyorsunuz” diyor açıklamasında, yaratık öldürerek değil yemek yiyerek XP kazanıyormuşuz. Oyuna değişik bir hava veriyor olabilir belki, ben grubuma almayı denemedim elbette :)
Yeni ortamları biraz da övmek zorunda gibi hissediyorum kendimi. Adaya ayak basar basmaz denize doğru gittiğinizde grafiklerin ne denli değiştiğini görüyorsunuz. Adadayız ama tekdüze bir ada değil burası, sürekli aynı ağaçları, aynı bitkileri görmüyoruz. Adada dolaştıkça farklı bölgelere geçiyor, farklı bitki örtüleri ve birbirinden oldukça farklı yaratıklarla karşılaşıyoruz; zindanlar da birbirine benzemiyor, böylece sürekli aynı yerlerde dolaşıyormuş hissini yaşamıyorsunuz. LoG’da zindanın içinde gece mi, gündüz mü bilmemiz pek mümkün değildi ama LoG2 bu konuda da bir adım ötede çünkü oyunda gece – gündüz döngüsü var. Yani bulduğunuz meşaleleri saklamanızda fayda var, akşamları çok işinize yarayacaklar çünkü.

Leprechaun mı o??
Dungeon crawler dediğin şey yalnızca etrafta dolaşıp yaratık öldürmek değil tabii, asıl önemli kısım bulmacalar. LoG’daki bulmacalar 10 üzerinden 7’yse, LoG2’dekilere 9 verebilirim. Çok çeşitliler ve bazıları gerçekten çok zor. Bir de koskocaman bir adada olduğumuz için ve LoG bize ipucu verme konusunda cimri olduğundan bazı bulmacaları çözmek için etrafı iyice araştırmamız gerekiyor ve nihayet sonuca ulaştığımızda resmen başarı hissini yaşıyoruz. Tek oturuşta 6 saat boyunca oyunun başından kalkamadığımı ve bulmacalardan ne büyük keyif aldığımı söylesem kafanızda az çok bir şeyler canlanır.
Başta söylemek istediğimi sonda tekrarlayayım. Dungeon crawler öldü denilen bir tür iken LoG tarafından bir anda diriltmişti, hem de ne diriltilmek. Daha önceden bu türün hastası olabilirsiniz, bu türle LoG sayesinde tanışmış da olabilirsiniz... LoG’u sevdiyseniz LoG 2’ye hasta olacaksınız. LoG’u sevmediyseniz LoG 2’yi de sevmeniz mümkün olmayacak. Bu kadar basit aslında.
NOT
9
KÜNYE
Legend of Grimrock 2 (PC)
Tür: Zindan RYO’su
Yapım: Almost Human
Dağıtım: Almost Human
Fiyatı: 39 TL (Steam)
Platform: PC
Ne İyi?
-Açık havada oynamak çok daha keyifli olmuş
-Gece gündüz geçişleri zaman hissini iyi yaşatıyor
-Karakter yaratımından bulmacalarına tam anlamıyla eski tarz
-Yeni sınıflar ve mekanikler oyunu daha ilgi çekici yapmış
Ne Kötü?
-Oyun elinizden tutmamaya kararlı
-Kocaman adada bazen ipucu bulmanız zor olabiliyor
-LoG’u sevmeyen birine kendini sevdirmesi mümkün değil
















