Nvidia RTX 5090'nın Baz Fiyatı Neredeyse 100 Bin TL Olarak Açıklandı

Bunlar daha iyi günlerimiz

Nvidia CES 2025'in açılışında yeni RTX 50 serisi ekran kartlarını tanıttı. Şovun yıldızı elbette ki RTX 4090'ın halefi niteliğindeki RTX 5090 oldu ama yıldızlığı fiyat etiketine bakana kadar desek yalan olmaz :)

RTX 5090'nın fiyatı 1999$, Türkiye'deki fiyatı ise "92849 TL'den başlayan fiyatlarla" şeklinde açıklandı. Yani neredeyse 100 bin TL'ye ulaşan bir fiyattan bahsediyoruz. RTX 4090 da 1599$'dan çıkmıştı, ama sonrasında bu fiyattan bulmak imkansız hale gelmiş ve fiyatı 2000$'ın üzerine tırmanmıştı. Zaten halihazırda Türkiye fiyatları da 100 bin liranın üzerinde.

RTX 5090'da da aynı durum gerçekleşirse, üstüne bir de döviz kurundaki olası yükselişleri düşünürsek bu fiyatın daha astronomik seviyelere temas edeceğini öngörmek çok da zor değil.

Serideki diğer ekran kartları, global ve TR fiyatlarıysa şöyle:

  • RTX 5080 - 999$ - 46679 TL
  • RTX 5070 Ti - 749$ - 34959 TL
  • RTX 5070 - 549$ - 25649 TL

Nvidia RTX 50 serisi ekran kartları için DLSS 4'ü de duyurdu. DLSS Multi Frame Generation her kare için üç ekstra kareye kadar yaratım yapabilecek, bu da çok yüksek FPS'lere ulaşabileceği anlamına geliyor. Nvidia'nın iddiası RTX 5090 kartta, 4K 240 FPS ray tracing şeklinde.

Gösterilen örneklerde de normalde 24-25 FPS veren bir sahnede DLSS 4 ile 250 FPS'ye kadar çıkıldığı gösterilmiş zaten. DLSS 4 tanıtım videosunu da aşağıda izleyebilirsiniz.

YORUMLAR

Oyungezer Dergimiz 2025 Ocak Sayısıyla Karşınızda!

Müzelere layık bir tecrübe!

Oyungezer Dergimiz 2025 Ocak Sayısıyla Karşınızda!

Starbreeze, Payday 3'ün Problemli Çıkışı Hakkında Konuştu

Bir kalp kaç kez kırılabilir ki...

Starbreeze, Payday 3'ün Problemli Çıkışı Hakkında Konuştu

Payday 3, hayatına korkunç bir şekilde başlamıştı. Sunucu sorunları, bug'lar ve yetersiz içerik oyuncuların kısa süre içerisinde Payday 2'ye göçmesine neden oldu. Öyle ki bir dönemler Payday 2, yeni oyundan çok daha fazla oynanır hale gelmişti. SteamDB verilerine göre durum hala böyle...

Geçtiğimiz günlerde PCGamesN ekibine konuşan Starbreeze ekibi de bu durumun farkında. Baş geliştirici Andreas Penniger ve topluluk yöneticisi Almir Listo, meslektaşlarımıza önemli açıklamalarda bulunmuş.

Örneğin Listo, oyunun ilk günlerinde "oynanamaz durumda" olduğunu kabul ettiklerini ifade ediyor. Payday 3'ün çok zorlu bir çıkış süreci geçirdiğini söyleyen Listo, oyunun da oyuncular için oldukça kötü bir tecrübe olduğunun farkında olduklarını söylemiş. 

Penniger bu ifadeler üzerine daha net bir açıklamada bulunmuş: "Sorunların çoğu durum tespitimizi yeterince iyi yapmamış olmamızdan kaynaklanıyordu. Payday 3'ü ne istediğimizi anlamaya çalışırken inşa ettik... Sonunda insanların ilgisini çekmeyen bir ürün oldu. Sanırım Payday 2'nin başarısından dolayı kendimize biraz güveniyorduk ve çok hızlı kararlar aldık."

Peki şimdi ne olacak? Penniger, şu anda oyuncuların geri bildirimlerini değerlendirdiklerini söylüyor. Payday 3'ün "aynı anda pek çok şey olmayı bırakacağını" söylerken, oyunun ana yönlerine odaklanacaklarını belirtiyor. 

Listo'nun kendi kanadında ise öncelikli görevi "topluluğun güvenini ve saygısını" geri kazanmak olacak.

Starbreeze, Payday 3'ün Problemli Çıkışı Hakkında Konuştu

Bir kalp kaç kez kırılabilir ki...

Starbreeze, Payday 3'ün Problemli Çıkışı Hakkında Konuştu

Payday 3, hayatına korkunç bir şekilde başlamıştı. Sunucu sorunları, bug'lar ve yetersiz içerik oyuncuların kısa süre içerisinde Payday 2'ye göçmesine neden oldu. Öyle ki bir dönemler Payday 2, yeni oyundan çok daha fazla oynanır hale gelmişti. SteamDB verilerine göre durum hala böyle...

Geçtiğimiz günlerde PCGamesN ekibine konuşan Starbreeze ekibi de bu durumun farkında. Baş geliştirici Andreas Penniger ve topluluk yöneticisi Almir Listo, meslektaşlarımıza önemli açıklamalarda bulunmuş.

Örneğin Listo, oyunun ilk günlerinde "oynanamaz durumda" olduğunu kabul ettiklerini ifade ediyor. Payday 3'ün çok zorlu bir çıkış süreci geçirdiğini söyleyen Listo, oyunun da oyuncular için oldukça kötü bir tecrübe olduğunun farkında olduklarını söylemiş. 

Penniger bu ifadeler üzerine daha net bir açıklamada bulunmuş: "Sorunların çoğu durum tespitimizi yeterince iyi yapmamış olmamızdan kaynaklanıyordu. Payday 3'ü ne istediğimizi anlamaya çalışırken inşa ettik... Sonunda insanların ilgisini çekmeyen bir ürün oldu. Sanırım Payday 2'nin başarısından dolayı kendimize biraz güveniyorduk ve çok hızlı kararlar aldık."

Peki şimdi ne olacak? Penniger, şu anda oyuncuların geri bildirimlerini değerlendirdiklerini söylüyor. Payday 3'ün "aynı anda pek çok şey olmayı bırakacağını" söylerken, oyunun ana yönlerine odaklanacaklarını belirtiyor. 

Listo'nun kendi kanadında ise öncelikli görevi "topluluğun güvenini ve saygısını" geri kazanmak olacak.

Starbreeze, Payday 3'ün Problemli Çıkışı Hakkında Konuştu

Bir kalp kaç kez kırılabilir ki...

Starbreeze, Payday 3'ün Problemli Çıkışı Hakkında Konuştu

Payday 3, hayatına korkunç bir şekilde başlamıştı. Sunucu sorunları, bug'lar ve yetersiz içerik oyuncuların kısa süre içerisinde Payday 2'ye göçmesine neden oldu. Öyle ki bir dönemler Payday 2, yeni oyundan çok daha fazla oynanır hale gelmişti. SteamDB verilerine göre durum hala böyle...

Geçtiğimiz günlerde PCGamesN ekibine konuşan Starbreeze ekibi de bu durumun farkında. Baş geliştirici Andreas Penniger ve topluluk yöneticisi Almir Listo, meslektaşlarımıza önemli açıklamalarda bulunmuş.

Örneğin Listo, oyunun ilk günlerinde "oynanamaz durumda" olduğunu kabul ettiklerini ifade ediyor. Payday 3'ün çok zorlu bir çıkış süreci geçirdiğini söyleyen Listo, oyunun da oyuncular için oldukça kötü bir tecrübe olduğunun farkında olduklarını söylemiş. 

Penniger bu ifadeler üzerine daha net bir açıklamada bulunmuş: "Sorunların çoğu durum tespitimizi yeterince iyi yapmamış olmamızdan kaynaklanıyordu. Payday 3'ü ne istediğimizi anlamaya çalışırken inşa ettik... Sonunda insanların ilgisini çekmeyen bir ürün oldu. Sanırım Payday 2'nin başarısından dolayı kendimize biraz güveniyorduk ve çok hızlı kararlar aldık."

Peki şimdi ne olacak? Penniger, şu anda oyuncuların geri bildirimlerini değerlendirdiklerini söylüyor. Payday 3'ün "aynı anda pek çok şey olmayı bırakacağını" söylerken, oyunun ana yönlerine odaklanacaklarını belirtiyor. 

Listo'nun kendi kanadında ise öncelikli görevi "topluluğun güvenini ve saygısını" geri kazanmak olacak.

Starbreeze, Payday 3'ün Problemli Çıkışı Hakkında Konuştu

Bir kalp kaç kez kırılabilir ki...

Starbreeze, Payday 3'ün Problemli Çıkışı Hakkında Konuştu

Payday 3, hayatına korkunç bir şekilde başlamıştı. Sunucu sorunları, bug'lar ve yetersiz içerik oyuncuların kısa süre içerisinde Payday 2'ye göçmesine neden oldu. Öyle ki bir dönemler Payday 2, yeni oyundan çok daha fazla oynanır hale gelmişti. SteamDB verilerine göre durum hala böyle...

Geçtiğimiz günlerde PCGamesN ekibine konuşan Starbreeze ekibi de bu durumun farkında. Baş geliştirici Andreas Penniger ve topluluk yöneticisi Almir Listo, meslektaşlarımıza önemli açıklamalarda bulunmuş.

Örneğin Listo, oyunun ilk günlerinde "oynanamaz durumda" olduğunu kabul ettiklerini ifade ediyor. Payday 3'ün çok zorlu bir çıkış süreci geçirdiğini söyleyen Listo, oyunun da oyuncular için oldukça kötü bir tecrübe olduğunun farkında olduklarını söylemiş. 

Penniger bu ifadeler üzerine daha net bir açıklamada bulunmuş: "Sorunların çoğu durum tespitimizi yeterince iyi yapmamış olmamızdan kaynaklanıyordu. Payday 3'ü ne istediğimizi anlamaya çalışırken inşa ettik... Sonunda insanların ilgisini çekmeyen bir ürün oldu. Sanırım Payday 2'nin başarısından dolayı kendimize biraz güveniyorduk ve çok hızlı kararlar aldık."

Peki şimdi ne olacak? Penniger, şu anda oyuncuların geri bildirimlerini değerlendirdiklerini söylüyor. Payday 3'ün "aynı anda pek çok şey olmayı bırakacağını" söylerken, oyunun ana yönlerine odaklanacaklarını belirtiyor. 

Listo'nun kendi kanadında ise öncelikli görevi "topluluğun güvenini ve saygısını" geri kazanmak olacak.

Parolamı Unuttum