Aslına bakarsanız PUBG gibi yok edilemez tavasıyla meşhur olmuş bir oyuna yok edilebilir ortamların eklenmesi bana çok komik geliyor. Daha doğrusu komik değil de, düşüncesi bile eğlenceli. Sırf bu yüzden dedim ki, hazır 12 Aralık’ta konsollara da 33.1 güncellemesi geliyorken ben şu yok edilebilir şeyler güncellemesiyle ilgili birkaç kelam karalayayım. Zira benim shooter oyunlarda ilgi çekici bulduğum bir mekanik.
Öyleyse lafı çok uzatmayalım. PUBG'nin yeni 33.1 güncellemesiyle Sanhok yıkıldı, çok yaşa yeni Sanhok!
E ben havaya uçuyorum o zaman
Bu güncelleme, PUBG’nin çevresel yıkımla ilk düellosu değil. Daha önce Rondo haritasıyla yerle bir olan ortamları PUBG arenasında tatma fırsatımız olmuştu. Fakat bu sefer Sanhok’da daha çok yıkılabilir şey var. (Yama notlarını okudum. Turuncu trafik konileri adamantiumdan yapılıyor, o nedenle onlar hala yok edilemez. Güvenle arkasına saklanabilirsiniz.)
Shooter oyunlarda yok edilebilir ortamlar daha yeni sayılır aslında, hiç değilse bu oyunların geçmişi düşünülünce. Ve bunu ilk yapan da PUBG değil ama bu belayı başımıza saran oyun tutunamadı biliyorsunuz. O nedenle benim için kağıt üstünde çok eğlenceli görünen böyle bir mekaniğin PUBG gibi kallavi ve oturmuş bir oyunda, daha fazla haritada nasıl karşılanacağı ve benden çok daha iyi oyuncuların da bunu nasıl kullanacağı bir merak konusu. İzleyip öğreneceğiz.
Çünkü düşününce gerçekten oyun stratejinize ekstra bir katman ekliyor. Arkasına saklandığınız şeyin daha ne kadar dayanacağını hesaplamanız lazım, üstüne bir de yıkılamayan gizlenme mekanları da kıymete binecek şimdi. Belki normalde elinizi sürmediğiniz patlayıcılar cebinizde yer kaplayacak…
Ya da belki olduğu gibi bu işe hiç bulaşmayıp yıkılmadığını bildiğiniz yerlerden devam edeceksiniz.
Bu arada artık Kırmızı Alan da Sanhok’ta yıkılabilir yapıları ve bilumum diğer ıvır zıvırı yok edebilecek. Yani vay efendim benim canım tam, alan beni çok üzmez, şurada az daha bekleyip avlanayım dediğiniz ve arkasına saklandığınız şeyin alan kapanınca tuzla buz olması an meselesi.
Düşününce heyecanlandım mı yoksa gerildim mi bilemiyorum cidden.
Yeterince bağırırsam ve tane tane konuşursam Türkçe herkes tarafından anlaşılabilir
Tabii bu güncellemeyle gelen tek şey Sanhok’un paldır küldür yıkılması değil. Bence gelen en janjanlı özelliklerden biri artık Aynı Dil Takımı diye bir şeyin olması. PC’deki oyuncular artık Duo ve Squad maçlarında dil kullanımına göre eşleşebilecek. Yani siz onu ne ayarladıysanız o. Türkçe takım istiyorsanız Türkçe, İngilizce istiyorsanız İngilizce… Sola gitme diye kendimi yırttım ama sen de haklısın, sol nedir bilmiyorsun gibi dertler de bu güncellemeyle birlikte son buluyor artık.
Bazı silah güncellemelerimiz var, ne vereyim abime? İsabet artışı sağlayacak değişiklikler yapılmış, SMG’leri kullanması daha kolay olmuş ama bence zaten kolaydı. Tabii bu SMG benim en sevdiğim silah türü olduğu için bana öyle geliyordu belki.
Elbette görsel iyileştirmeler mevcut. Bazı ana binalarda ışık ve gölgelerde bunu fark etmek mümkün. Yani belki girince, ulan sanki burada bir değişiklik var dersiniz de yan yana koyunca cidden fark var. Ayrıca bazı sulak alanların yapısı da değişmiş, bu da haritanın oynanışına az da olsa etki edecek değişikliklerden biri.
Ve son olarak da kış ve tatil temalı Survivor Pass’imiz Let It Snow ve 33. Dereceli Sezonu var. Let It Snow’da karımızı kışımızı alıp görev yapıp ödül kazanıyoruz, orasını çok açıklamaya gerek yok sanki. Tatil sezonu etkinliği işte. 33. Dereceli Sezon’da ise FAMAS silah kozmetikleri sizleri bekliyor. (Beni beklemiyor allah için, ben onları zor görürüm.)
Ben parmak kısmı bitişik eldivenlerimi takıp Let It Snow diyorum izninizle. O eldivenlerle tetiğe nasıl basacağım bir muamma ama hallederiz. Tabii ben onu çözene kadar tavan çökerse kafama… İşte o büyük sıkıntı.