Beni bilirsiniz, Tim Schafer ve Ron Gilbert’a ayrı bir hayranlık beslerim. Çünkü ikisinin de mizah anlayışı birbirine çok yakındır ve öyle ya da böyle her seferinde beni güldürmeyi bir şekilde başarıyorlar. Day Of Tentacle, Monkey Island, Grim Fandamgo ve Psychonauts gibi en sevdiğim oyunlardan bazılarına imza atmaları da cabası elbette…
Bildiğiniz gibi Ron Gilbert şu sıralar Gary Winnick’le beraber son oyunu Thimbleweed Park’ı dizayn etmekle meşgul. Kickstarter projesi sırasında attığı güncelleme mailleriyle bize bol bol kahkaha attıran Gilbert artık gevezeliklerine blog.thimbleweedpark.com üzerinden devam ediyor. Takipçileri de bir taraftan oyun geliştirmenin nasıl bir şey olduğunu yakından görürken bir taraftan da Ron’un muzip yazılarını okuma fırsatı buluyor.
Ron Gilbert bu yazılarından birinde The Cave ile ilgili oldukça samimi bazı itiraflarda bulundu:
“The Cave hakkında en çok aldığım eleştiri, oyuncuların farklı sonlara ulaşmak için aynı bölümleri tekrar tekrar oynamak zorunda kalması. Her bir karakterin ayrı bir hikâyesi vardı ve 7 farklı sonu görmek için oyunu 3 kez bitirmeniz gerekiyordu. Her karakterin kendine özgü bölümleri bulunuyordu, ama tekrar tekrar oynamanız gereken 5 bölüm vardı.
“O oyunu dizayn ederken bunun bir sorun olacağını hiç düşünmemiştim. Bunun iki nedeni vardı:
“1 – Maniac Mansion da aynı sistem üzerinden işliyordu ve o oyunun ruhunu canlandırmayı amaçlamıştım. Komplo teorisyenleri ne derse desin, The Cave’de 7 karakter olmasının tek sebebi Maniac Mansion da 7 karakter olmasıydı. Oyuncuların her şeyi görmek adına oyunu tekrar tekrar oynamasını sağlamak için değil.
“2 – Oyuncuların The Cave’i bitirir bitirmez hemen tekrar oynamaya başlayacağını hiç düşünmemiştim. İnsanların oyuna biraz ara vereceğini sanmıştım. Hikâyenin tadını çıkaracaklarını, arkasındaki derin anlamı düşüneceklerini, kendi arzu ve isteklerini gözden geçireceklerini ve belki de bir ya da iki hafta sonra bir daha oynayacaklarını düşünmüştüm. O nedenle oyunun kendini tekrarlaması benim için büyük bir sorun değildi."
Ardından Thimbleweed Park hakkındaki planlarından, oyunda 5 farklı karakterin yer alacağından, hepsinin kendine özgü bir hikâyesi olacağından ve farklı sonlardan bahsetmeye başlıyor. Fakat bu sefer aynı hataya düşmemek ve tekrar oynama problemini çözmek istediğinin de altını çiziyor. Ardından çok ilginç bir soru soruyor:
“Önümüzdeki haftalarda oyuncuları farklı sonlara ulaşmak için aynı şeyleri tekrar tekrar yapmaya zorlamamanın bir yolunu arayacağız. Ama… bunu Maniac Mansion’da yapmıştınız. Wendy’nin ya da Bernard’ın hikâyesinin sonunu görmek için oyunu tekrar tekrar oynamıştınız. Hiç kimsenin bundan şikâyet ettiğini hatırlamıyorum, ama oyuncular aynı sebepten ötürü The Cave hakkında durmaksızın şikâyet edip duruyor. Aralarında ne fark var? Yoksa oyunlar aynı da oyuncular mı değişti?”
Bu cümle oturup biraz düşünmeme sebep oldu ve kendimce bir cevap buldum. Ama önce sizin yanıtlarınızı duymak isterim. Bu konu hakkında siz ne düşünüyorsunuz?
















