Sony, Çapraz Platform Uyumluluğu İçin Neden Bu Kadar Bekledi?

Sony:"Tamam, geciktim. Ama sor bi niye geç kaldım"...

Konuyu takip edenlerin bildiği üzere Sony, çapraz platform desteğine geçiş konusunda uzun süre ayak diredi. Ancak gerek oyuncu cephesinden gerek oyun yapımcılarından bu yönde talepler arttıkça bunun kaçınılmaz olduğu da görüldü. Nitekim Sony geçtiğimiz hafta Fortnite'ın çapraz platform oynanmasına imkân veren bir açık beta başlatarak bu yönde ilk adımını atmış oldu.

Fakat Sony'den gelen bir açıklama ile aslında şirketin bu konuda ayak diremediğini, esasında bunu yapmayı kendilerinin de istediğini, lakin hazırlık sürecinin uzun sürdüğünü öğrenmiş olduk. SIE Worldwide Studios Başkanı Shawn Layden, Playstation Blogcast için verdiği bir mülakatta kendi cephelerinden konunun nasıl geliştiğini paylaştı.

Layden, çapraz platform meselesinin Sony açısından farklı çalışmaları gerekli kılan bir iş olduğunu, bunun teknik, müşteri ilişkileri ve "business" boyutları bulunan bir çalışmayı gerekli kıldığını ifade ederek başlamış açıklamasına.

"Bunun oyuncular için bir istek, arzu olduğunu biliyoruz ve mümkün olan en iyi şekilde sunmak istiyoruz. Çapraz platform desteği tek bir tuşa tıklayıp 'hazır' diyebileceğimiz bir konu değil. Meselenin çok farklı boyutları var" demiş Layden. Sonrasında da teknik meselelere çok kafa yorulduğunu, ticari açıdan değerlendirmeler yapmak durumunda olduklarını, müşteri hizmetleri konusunda nasıl geliştirmeler yapılması gerektiğini incelediklerini ve bu gibi çalışmaların süreci uzattığını belirtmiş. Hatta kendisinin de bu sürecin çok daha önce tamamlanmasını istediğini eklemiş.

Bu sözler üzerinden değerlendirdiğimizde, Sony'nin aslında çapraz platform desteğine hiç de olumsuz yaklaşmadığı gibi bir anlam çıkartmak mümkün. Ancak, daha önce konu hakkında Sony yetkilileri tarafından yapılan bazı açıklamaları hatırlayınca meselenin hiç de şu an bahsettikleri gibi olmadığı kanaatine varıyorum ister istemez. O açıklamalar meseleye hiç de olumlu bakıyormuş gibi değildi açıkçası:) Hepsini bir arada ele aldığımızda sanki süreci uzatan, teknik kısımdan ziyade "business" kısmıymış gibi geliyor bana.

Sonuçta, er ya da geç bu noktaya gelmiş olmaları oyuncular adına güzel bir gelişme. Umuyoruz bundan sonra da oyuncu taleplerine kulak vermeye devam ederler.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum