The Bureau: 1962'de Ne Oldu?

Daha XCOM var olmadan önceydi...

 2006 yılından beri bir çıkıp bir kaybolan, 2013 Nisan ayı itibariyle sıkı bir viral tanıtım kampanyasına giren ve 24 Nisan’da ne olduğu az çok belli olan XCOM oyunu, E3’te de kendinden söz ettirmeyi başardı.

Öncelikle, yola FPS olarak çıkan ama sonrasında, Bioshock ile kendisini kıyaslayıp yönünü ve mekaniklerini ciddi şekilde değiştiren The Bureau: XCOM Declassified, şu anda üçüncü kişi modundan oynanan taktiksel bir aksiyon oyunu. Oyundaki asıl karakterimiz FBI’a bağlı Ajan William Carter. Kendisi ve ekibi, dünya dışı varlıklarla olan savaşın ön cephesinde ve biz de bu savaşı kazanmakla yükümlüyüz.

Oyunun geçtiği zaman, 1962 yılı ABD’si. Üstelik, seriye adını veren XCOM departmanı da daha ortada yok. Aslında bu oyun, bu departmanın geçmişini, nasıl kurulduğunu anlatmak görevini üstleniyor bir anlamda. 

The Bureau’nun yapısı klasik bir aksiyon / RPG’ye benziyor, yapımcıların dediğine göre. Ana görev ve yan görevleriyle, arada kaçamakları ile takip edeceğiniz bir senaryosu var. 

Eğer XCOM oyunlarına aşina iseniz, ölen adamınızın bir daha ayağa kalkmadığını biliyorsunuzdur. XCOM’u acıklı ve saç baş yoldurucu yapan özelliklerden birisi de budur. The Bureau da bu geleneği sürdürüyor, eğer bir karakteriniz ölürse ona ebediyen “Elveda” diyorsunuz.

Oynanış mekaniklerinde siper alma, gerçek zamanlı silahlı dövüş yapısının yanında “Tekerlek Menü” sistemi izleniyor. Açtığınızda zamanı durduran bu tekerlek menüsü, ekibinizdekilere vereceğiniz direktifleri kontrol ediyor, böylece taktiksel olarak planlama yapabiliyorsunuz. Menüyü kapattıktan sonraki sistem gerçek zamanlı ilerlediğinden, aksiyondan da kopmuyorsunuz.

Unreal Engine 3 ile yapılan The Bureau: XCOM Declassified20 Austos 2013 tarihinde Xbox 360, PS3 ve PC için piyasada olacak. E3 içinde yayınlanan tanıtım videosu için de, buradan buyurun;

YORUMLAR
Parolamı Unuttum