Advertisement

The Long Dark İnceleme

SOĞUKLARLA ARANIZ İYİ Mİ?

 

 Bu yazı daha önce Oyungezer dergisinde yayınlanmıştır.

Şu sıralar özellikle Kickstarter’a göz gezdirirseniz çıkan indie oyunların çoğunun hayatta kalma temalı olduğunu rahatlıkla fark edebilirsiniz. Heyhat zombi felaketi sonrası oyunlarının türediği sıkıcı dönemi geride bıraktık. Sıkıcıydı çünkü hepsi birbirine benziyordu. Şimdilerde daha yaratıcı hayatta kalma mücadelesi tabanlı oyunlar var ve bunların arasında en zekice tasarlanmış olanı The Long Dark diyebilirim.

longdark-1

Long Dark’ı benzerlerinden ayıran yanı, oyunda yaratık ya da zombi olmaması. Evet canınıza kastedecek sivri dişli mahlukatlar tabii ki var ama bunların hiçbiri fantastik dünya kataloğundan seçilmiş değiller, hepsi (şimdilik biri) vahşi yırtıcılar, yani kurtlar. Long Dark’ta pamuk ipliğine bağlı hayatınıza sıkı sıkı tutunmaya çalışırken en büyük düşmanınız doğa koşulları ve bir pilot olan oyun kahramanımızın uçağını düşürdüğü bölgeyi düşünürseniz ancak bu kadar talihsiz bir noktada çakılabileceğimizi fark edeceksiniz. Çünkü kaza yaptığımız yer karlarla kaplı, buz fırtınalarının eksik olmadığı unutulmuş bir bölge. Ve sürekli mücadele etmeye çalıştığımız doğa koşulları içinde en büyük düşmanımız da bu soğuklar.

UYKUNUN ÖLÜM HALİ

Doğaya karşı savaşmanın yanı sıra kendimize karşı da savaş veriyoruz. Çünkü karakterimiz acıkıyor, susuyor, yoruluyor (yoruldu mu yavaş hareket ediyor), düştü mü ayağını burkuyor, kurtlarla kapıştı mı kanaması oluyor ya da enfeksiyon kapıyor, üşüyor… Aynı bir Sims karakteri gibi bu özelliklerin hepsini dikkatle takip ederek kahramanımızı hayatta tutmaya çalışıyoruz ve inanın bu hiç de kolay değil. Açlık ve susuzluğu gidermek için soğukta dışarı çıkmalı ve yağmacılık ya da avcılık yapmalısınız. Çok soğuk olursa ya da çok eşya taşırsanız çabuk kalori tüketirsiniz. Uyumak için bir sığınak bulmanız gerekir çünkü dışarıda yatarsanız başlayacak bir buz fırtınasının göbeğinde gözlerinizi bir daha açmayacak şekilde ölüme merhaba diyebilirsiniz.

longdark-2

Oyunun tam sürümü çıktığında bir “hikâye modu” olacak. Hikâye modu ise Walking Dead gibi bölüm bölüm yayınlanacak. Başka karakterler olacak mı, hikâye ne derece dolu olacak göreceğiz. Ama şimdilik erken sürümde elimizdeki tek şey “Sandbox” modülü. Bu modülde belirli haritalarda kalabildiğimiz kadar hayatta kalmaya çalışıyoruz. Şu an tek bir harita var ama zamanla yeni bölgeler de ekleyecekler.

Grafiklere baktığınız zaman sanat yönetimi açısından başarılı olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Çizgifilmvari çizimler indie oyunların geleneksel tarzı olmaya başladı, aynı durum Long Dark’ta da geçerli. Seslendirmeler açısından pek bir şey diyemiyorum çünkü karda kışta canınızı kurtarmaya çalıştığınız için fikir verecek fazla bir şey yok. Sadece karakterin “Totom donuyor”, “Acıktım” gibi yorumlarını ve bitmek bilmeyen kar fırtınası seslerini arada bir de kurt ulumalarını duyuyorsunuz.

longdark-3

Long Dark çok zor bir oyun, kesinlikle kolay lokma değil. Ama şu anki tek haritanın stratejik noktasına konduğunuzda oyunda daha uzun sure hayatta kalabiliyorsunuz ki o noktanın ismi “Trapper’s Home” yani Avcı Kulübesi. Burayı keşfedene kadar bolca öleceksiniz, orası ayrı konu. Yeni gelecek noktalarda da böyle önemli yaşam noktaları olacak mı bilmiyorum ama farklı senaryolar üretebilirlerse şahane olur. Bütün parçaları birleştirdiğimde The Long Dark gelecek vadeden bir yapım gibi görünüyor.

NOT

-

KÜNYE

THE LONG DARK- PC

Tür: Hayatta Kalma - FPS

Yapım: Hinterland Studio Inc.

Dağıtım: Hinterland Studio Inc.

Sistem: Ekonomik

Kutulu Fiyatı: Yok

Dijital İndirme: 19.99$ (Steam)

Yaş Sınırı: 13+

Platform: PC

Ne İyi?

- Doğaya karşı mücadele

- İyi düşünülmüş hayatta kalma mekanikleri

- İzlemesi keyifli manzaralar, kaliteli grafikler

Ne Kötü?

Erken sürüm olduğu için eksilerinden bahsetmiyorum

YORUMLAR
Parolamı Unuttum