Ubisoft Satın Alınma Fikrine Artık Soğuk Bakmıyor

Yine de bağımsızlık önemli tabii ki

Artık oyun dünyasında büyük satın alımlar görmeye alıştık, bu haberlerden bazıları heyecan verici olsa da sayıları arttıkça bu sefer de akıllara tekelleşme geliyor tabii ki. Oyun dünyasında sadece 2-3 tane büyük firma ve bunlara bağlı olan stüdyolar kalırsa bunun uzun vadede çok da iyi sonuçlanmayacağı fikrini de bir düşünmek lazım.

Oyun dünyasındaki ağır toplardan biri de Ubisoft. Yaklaşık piyasa değeri 7 milyar dolar, bünyesinde çok sayıda stüdyosu ve daha da çok sayıda oyun bulunduruyor.

Bundan yaklaşık 5 sene önce Vivendi, Ubisoft'u satın almak için hamle yapmıştı. Vivendi Ubisoft’taki hisselerini artırmaya başlamış ve %25,15 paya ulaşmıştı. Fransız yasalarına göre bir kişinin elinde bulundurabileceği maksimum hisse oranı %30 ve bu oran aşılırsa firmayı 'zorla' satın alabiliyorlar. Vivendi de bu şekilde Ubisoft'u ele geçirmek istemişti. Ubisoft CEO'su Yves Guillemot ise her fırsatta Vivendi'nin hamlelerini endişeyle takip ettiklerini ve firmanın kontrolünün bu şekilde Vivendi'nin eline geçmesinin Ubisoft'a büyük zarar vereceğini söylemiş, rahat hareket etme ve risk alma girişimlerini engelleyeceğini belirtmiş, Ubisoft'un bağımsızlığının korunması için ellerinden geleni yapacaklarını söylemişti.

Sonuçta Vivendi tepkiler üzerine geri adım attı ve elindeki Ubisoft hisselerini satmaya karar verdi.

Bu olayın üzerinden yıllar geçti ve görünüşe göre Ubisoft'un tutumunda yumuşama var.

"Kararlarımızı daima paydaşlarımızın çıkarına olacak şekilde veriyoruz; bu kişiler de oyuncularımız, çalışanlarımız ve hissedarlarımız. Böylece Ubisoft bağımsız kalabiliyor. Yeteneğe sahibiz, sektörsel ve mali olarak büyüklüğe sahibiz, geniş ve güçlü IP'lerden oluşan bir portföye sahibiz. Ama bunu bir kenara koyarsak, eğer bizi satın almak için bir teklif gelirse, yönetim kurulu elbette ki bunu tüm paydaşların lehine olacak şekilde değerlendirecektir." diyor Guillemot.

Ortada henüz Ubisoft'u satın alma girişimi yok, ama olmayacak demek değil. Özellikle Microsoft ve Sony arasındaki stüdyo satın alım rekabeti daha da alevlenirse Ubisoft, Take-Two, Bandai Namco, Konami gibi stüdyolar hedef olacaktır.

YORUMLAR
creepylord
21 Şubat 2022 09:19

"Üretim sancısı çekiyoruz. Aynı markaların kapağını değiştirip allayıp pullayıp nereye kadar gideriz belli değil. Tekliflere açığız."

Yeni Bioshock Oyunu, 2024’ün Sonuna Ertelenmiş Olabilir

Çıkışı yılan hikayesine dönen oyunlarda bugün…

Yeni Bioshock Oyunu, 2024’ün Sonuna Ertelenmiş Olabilir

Ubisoft, Skull & Bones’un “Multiplayer Öncelikli Bir Oyun” Olduğunu Söylüyor

Önümüzdeki mali yıl içerisinde çıkış yapması planlanıyormuş

Ubisoft, Skull & Bones’un “Multiplayer Öncelikli Bir Oyun” Olduğunu Söylüyor

Skull & Bones, duyurusunun üzerinden yıllar geçen, hatta duyurusunu bir kenara bırakalım, oyun fuarlarında katılımcılara oynatılmasının üzerinden bile epey vakit geçen bir oyun malum. O zamandan bu zamana resmen buharlaştı, kendisinden hiç söz edilmez oldu. Ama yavaş yavaş yeniden ortaya çıkacak gibi. Ubisoft’un son mali toplantısında şirketin CFO’su Frédérick Duguet, Skull & Bones’a dair bazı bilgiler de paylaştı.

Duguet, “Öncelikli olarak multiplayer kısmına odaklanan, gelecek vadeden, yeni bir IP bizim için. Multiplayer rekabetçi oyunları ve co-op açık dünya oyunlarını önceleyen stratejimizle de uyumlu” diyor bu toplantıdaki sunumunda, “Bu oyuna çok uzun bir süre harcadığımıza şüphe yok. Fakat, oyunun sanat yönetiminden ve oyunun şu ana kadar kat ettiği mesafeden memnunuz” diye de ekliyor.

Skull & Bones ilk duyurulduğunda, dilerseniz arkadaşlarınızla, dilerseniz tek başınıza oynayabileceğiniz bir oyun olarak lanse edilmişti. Ama geçtiğimiz yıl gelen bilgiler, farklı bir yola yöneldikleri ve oyunu bir “live-service” oyun olarak tasarladıkları şeklindeydi. Kimilerine göre Sea of Thieves’in başarısı da bu duruma etki eden faktörlerdendi, hatta oyunun ertelenme nedenlerinden birisi olarak da Sea of Thieves gösteriliyordu.

Sonuç olarak, yıllardır geliştirilmekte olan bir oyun var ortada ve halen çıkış yapabilmiş değil. Ancak son açıklamalar ışığında Nisan 2022’de başlayıp Mart 2023’te sonlanacak yeni mali yıl içerisinde çıkarmayı planladıkları anlaşılıyor. Yeni bir erteleme görmezse, önümüzdeki 1 yıl içerisinde bunca yıllık geliştirme sürecinin sonucunda ortaya nasıl bir oyun çıktığını hep birlikte görecek ve değerlendireceğiz.

Ubisoft, Skull & Bones’un “Multiplayer Öncelikli Bir Oyun” Olduğunu Söylüyor

Önümüzdeki mali yıl içerisinde çıkış yapması planlanıyormuş

Ubisoft, Skull & Bones’un “Multiplayer Öncelikli Bir Oyun” Olduğunu Söylüyor

Skull & Bones, duyurusunun üzerinden yıllar geçen, hatta duyurusunu bir kenara bırakalım, oyun fuarlarında katılımcılara oynatılmasının üzerinden bile epey vakit geçen bir oyun malum. O zamandan bu zamana resmen buharlaştı, kendisinden hiç söz edilmez oldu. Ama yavaş yavaş yeniden ortaya çıkacak gibi. Ubisoft’un son mali toplantısında şirketin CFO’su Frédérick Duguet, Skull & Bones’a dair bazı bilgiler de paylaştı.

Duguet, “Öncelikli olarak multiplayer kısmına odaklanan, gelecek vadeden, yeni bir IP bizim için. Multiplayer rekabetçi oyunları ve co-op açık dünya oyunlarını önceleyen stratejimizle de uyumlu” diyor bu toplantıdaki sunumunda, “Bu oyuna çok uzun bir süre harcadığımıza şüphe yok. Fakat, oyunun sanat yönetiminden ve oyunun şu ana kadar kat ettiği mesafeden memnunuz” diye de ekliyor.

Skull & Bones ilk duyurulduğunda, dilerseniz arkadaşlarınızla, dilerseniz tek başınıza oynayabileceğiniz bir oyun olarak lanse edilmişti. Ama geçtiğimiz yıl gelen bilgiler, farklı bir yola yöneldikleri ve oyunu bir “live-service” oyun olarak tasarladıkları şeklindeydi. Kimilerine göre Sea of Thieves’in başarısı da bu duruma etki eden faktörlerdendi, hatta oyunun ertelenme nedenlerinden birisi olarak da Sea of Thieves gösteriliyordu.

Sonuç olarak, yıllardır geliştirilmekte olan bir oyun var ortada ve halen çıkış yapabilmiş değil. Ancak son açıklamalar ışığında Nisan 2022’de başlayıp Mart 2023’te sonlanacak yeni mali yıl içerisinde çıkarmayı planladıkları anlaşılıyor. Yeni bir erteleme görmezse, önümüzdeki 1 yıl içerisinde bunca yıllık geliştirme sürecinin sonucunda ortaya nasıl bir oyun çıktığını hep birlikte görecek ve değerlendireceğiz.

Ubisoft, Skull & Bones’un “Multiplayer Öncelikli Bir Oyun” Olduğunu Söylüyor

Önümüzdeki mali yıl içerisinde çıkış yapması planlanıyormuş

Ubisoft, Skull & Bones’un “Multiplayer Öncelikli Bir Oyun” Olduğunu Söylüyor

Skull & Bones, duyurusunun üzerinden yıllar geçen, hatta duyurusunu bir kenara bırakalım, oyun fuarlarında katılımcılara oynatılmasının üzerinden bile epey vakit geçen bir oyun malum. O zamandan bu zamana resmen buharlaştı, kendisinden hiç söz edilmez oldu. Ama yavaş yavaş yeniden ortaya çıkacak gibi. Ubisoft’un son mali toplantısında şirketin CFO’su Frédérick Duguet, Skull & Bones’a dair bazı bilgiler de paylaştı.

Duguet, “Öncelikli olarak multiplayer kısmına odaklanan, gelecek vadeden, yeni bir IP bizim için. Multiplayer rekabetçi oyunları ve co-op açık dünya oyunlarını önceleyen stratejimizle de uyumlu” diyor bu toplantıdaki sunumunda, “Bu oyuna çok uzun bir süre harcadığımıza şüphe yok. Fakat, oyunun sanat yönetiminden ve oyunun şu ana kadar kat ettiği mesafeden memnunuz” diye de ekliyor.

Skull & Bones ilk duyurulduğunda, dilerseniz arkadaşlarınızla, dilerseniz tek başınıza oynayabileceğiniz bir oyun olarak lanse edilmişti. Ama geçtiğimiz yıl gelen bilgiler, farklı bir yola yöneldikleri ve oyunu bir “live-service” oyun olarak tasarladıkları şeklindeydi. Kimilerine göre Sea of Thieves’in başarısı da bu duruma etki eden faktörlerdendi, hatta oyunun ertelenme nedenlerinden birisi olarak da Sea of Thieves gösteriliyordu.

Sonuç olarak, yıllardır geliştirilmekte olan bir oyun var ortada ve halen çıkış yapabilmiş değil. Ancak son açıklamalar ışığında Nisan 2022’de başlayıp Mart 2023’te sonlanacak yeni mali yıl içerisinde çıkarmayı planladıkları anlaşılıyor. Yeni bir erteleme görmezse, önümüzdeki 1 yıl içerisinde bunca yıllık geliştirme sürecinin sonucunda ortaya nasıl bir oyun çıktığını hep birlikte görecek ve değerlendireceğiz.

Parolamı Unuttum