World of Warcraft - Legion: Class'lar Hakkında Neler Öğrendik?

Değişiklikler baş döndürüyor

Blizzcon'un en merakla beklenen paneli her zaman olduğu gibi World of Warcraft oldu. Legion'un masaya yatırıldığı, her şeyinin konuşulduğu panelde oyun hakkında bir çok şey öğrendik.

2.5 saat süren panelde yeni artifact sisteminden, demon hunter'a, sınıflardan mesleklere kadar neredeyse tüm değişimlerden bahsedildi. Tuttuğumuz notları başlıklar altında madde madde vererek sizlerle paylaşacağız. Öteki türlü işin içinden çıkamıyoruz çünkü çok fazla bahsedecek şey var!  Önce tek tek tüm sınıflara, daha sonra gelen yeni özellikleri anlatıldığı kadarıyla açıklayacağız. Ama ben sizin yerinizde olsam notları okumadan önce Legion'ın videosunu bir kere daha izlerim. Çok fena gaz veriyor. 

Sınıfların çoğu yeniden dizayn ediliyor. Bunun sebebi olarak da bazı sınıfların ve alt sınıflarının (Spec.) kontrolden çıkıp özünü kaybetmesi gösteriliyor. Bazıları ise genişletiliyor. Alfabetik sıra ile tek tek hepsinden bahsedelim.

DEATH KNIGHT

Bildiğiniz gibi Death Knight çıktığı günden beri sürekli yamalar ile değişiyor. Ya çok çok güçlü oluyor ya da hiçbir işe yaramıyor. Sonunda buna bir çözüm bulmuş Blizzard. Rün sistemi değişiyor. Artık eskisi gibi hangi büyü parlıyorsa ona basmak yok! Rotasyonu oturttuğunuzda çatır çatır ilerleyecek bir sistem yaratmışlar.

Unholy: Unholy şu an düşmanın üzerine bir sürü DoT (zamanla hasar veren büyü) bırakıp onları yenilemek üzerine kurulu. Legion'da böyle olmayacak. Verilen hasarlar çürüme etkisi bırakacak ve her darbede güçlenecek. Onun haricinde Death Knight'ın asıl olayına yani sağdan soldan undead çağırmaya ve onları kontrol etmeye adandı artık Unholy. Her seviyede farklı bir undead çağırılacak ve hepsi farklı olacak. 

Frost: Çok fazla değişikliğe gidilmiyor. Yine buz ve soğuğun savaşçısı olacak.

Blood: Bahsedilen tek değişiklik artık rünlerin daha efektif kullanılacak olması ve oyuncunun stiline göre değişiklik göstermesi.


DRUID

Oyunun dört spec'li tek sınıfı olan druid çok fazla değişiklik yaşamıyor. Oynanışı kolaylaştırmak ve dengelemek adına gelen yenilikler var.

Guardian ve Feral:
Artık kedi formunda Rejuvunation kullanılamayacak. Bu da PVP'de feral druid'leri dengelemek adına yapılmış bir değişiklik. Artık Guardian (ayı) olarak oynayan tanklar, duruma göre kendilerine ihtiyaç olmayan anlarda Moonkin ya da Feral haline geçerek hasar verebilecekler. Bir çok yeni talent ise yolda.

Moonkin
: Hormonlu tavuğumuz Moonkin bir çok yeniliğe sahip olacak. Şu an oyunda lunar barına bakarak oynadığımız için Blizzard biraz bozulmuş. O yüzden değişikliklere gidiyor. Sevindirici bir haber ise efsanevi büyü Innervate Moonkin'ler için geri dönüyor!

Resto:
 Wrath of The Lich King günlerindeki etrafta koşa koşa heal attığımız günler geri gelecek mi? Blizzard bunu tekrar düşünmeye karar vermiş. Mark of The Wild'ın biraz değişiği ise tek kişilik buff olarak Resto Dudu'lara verilecekmiş.

HUNTER

Üç spec de komple değişiyor! Oyuncuların yıllardır ettiği bik bik söylemler yerini buldu.

Marksman: Marksman oynayanların artık sadık dostları yok! Şu an Marksman oyuncularının hepsi Lone Wolf talent'ını aldığı için Blizzard pet olayını komple kaldırmış onlardan. Artık isminizi Legolas yapıp sağdan soldan ok atabilirsiniz.

Beastmaster: Hasarın çoğunu pet yapacak artık. Bir çok yeni kombo ve özellik ekleniyor.

Survivor: Melee hunter günleri geri dönüyor! Elimizde silahımız, pet hayvanımız ile beraber zaaa diye düşmanlara saldırıyoruz. Dedikodulara göre pet'imizin sırtına binerek ileri atıldığımız bir saldırı varmış...

MAGE

Oyunun en rahat ve stabil sınıfı olan Mage çok fazla değişikliğe gitmiyor. Bir tek Arcane spec yeni bir Mastery'ye kavuşuyor.

MONK

Çoğu oyuncunun pek anlamadı Monk hakkında güzel gelişmeler olacak. Fakat şimdilik çok fazla bilgi yok elimizde. Windwalker spec'inde enteresan gelişmeler olacağını biliyoruz sadece.

PRIEST

Komple değişen bir diğer sınıf. Üç spec de çok farklı olacak.

Disc: Atonement mekaniği değişiyor. Mantık yine aynı fakat bazı saldırı büyüleri dostlarımıza kalkan verecek bazıları da iyileştirecek. Rotasyon şeklinde değil, ihtiyaca göre kullanılacak. Shadow Word: Pain ise artık yok.

Holy: Saf iyileştirici olarak geri dönüyor. Oyundaki en güçlü iyileştirme büyüsü etrafında bir şeyler dizayn edilecek.

Shadow: Komple değişti. Artık güçlendikçe Void'e doğru kayıyoruz. Eski tanrıların birer askeri gibi sağımızda solumuzda dokungaçlar çıkmaya başlayacak. Ve bu spec'i seçenler kesinlikle iyileştirme büyüleri kullanamayacak. Onun yerine Shadowmend adı altında bir iyileştirme büyüsü olacak. 

ROGUE

Değişikliklerden nasibini alan diğer sınıf. Combat spec'in adı değişiyor ve Outlaw oluyor. 

Outlaw: Kanun kaçağı spec'i olacak. Korsan, kaçakçı gibi fantezi öğeleri içeriyor. Korsan olmayı kim istemez değil mi?

Sub: Bir nevi ninja olacak bu spec'i seçenler. Gölgelerin içerisine atlayıp çıkacaklar.

Assassin: Pek bir değişiklik yok açıklanan.

SHAMAN

Bir Shaman'ın en büyük derdi nedir? Elemental ya da Enhancement oynayamamak. Buna da çözüm bulmuş Blizzard. Resto Shaman'lar hariç diğer spec'ler mana kullanmayacak! Onun yerine Mealstrom adında yeni bir sistem kullanacaklar. Büyü yaptıkça, rakibin kafasına vurdukça Mealstrom birikecek ve en güçlü büyüler o zaman kullanılacak. Resto için çok bir değişiklik yok.

WARLOCK

Warlock'lar özüne dönüyor. Demon'lar etrafında gelişiyor tüm spec'ler. Özellikle Demonology spec'i tıpkı yeni Death Knight gibi Demon çağırıp onları güçlendirmek üzere. Diğer spec'lerin büyülerinin de demon'lar ile bağlantıları olacak.

Ve yeni sınıfımız DEMONHUNTER!

Mana yerine Fury kullanacak. Shaman'ın Maelstorm'u gibi büyü yaptıkça artacak. Havada iki kere zıplayabiliyor ve zıplama tuşuna basılı tutunca havada süzülüyor. Demon Hunter'lar hakkında çok bir bilgimiz yok görünüşleri ve hikayesi haricinde. Zamanla açıklayacağını söyledi Blizzard. Biliyorum biraz hayal kırıklığı ama unutmayın ki Blizzcon'da her şeyi açıklamaz Blizzard. 

 

YORUMLAR
Parolamı Unuttum