İş başa düştü
Devamını okuObsidian CEO'su Feargus Urquhart, GDC Rusya'da düzenlenen bir panelde AAA oyunların gelişiminin çok sıkıntılı olduğunu, bunun da hem oyuncular hem de geliştiriciler için pek iyi sonuçlar doğurmadığını söylüyor.
Neden sıkıntılı olduğunu siz de tahmin edersiniz. Dev bütçeler, projeleri destekleyecek dev pazarlama stratejileri, reklâmlar, 1000 kişilik geliştirici takımlar... Urquhart'a 1000 kişilik bir takımı yönetmeye çalışmak tam bir deli işi. Geliştiricilere ödenen ücretlerden bahsetmeye bile gerek yok sanırım.
"Tüm bunların sonucunda, sayısal açıdan da az oyun çıkıyor. Bu iyi bir şey mi? Elbette hayır." diyen Urquhart, bu AAA oyunların yenilikçiliği de azalttığını söylüyor. "Bir oyuna eğer 100 milyon dolar yatırırsanız, 200 milyon dolar kazanmak istersiniz. Bu da, yeni bir şeyler deneme konusunda elinizi ayağınızı bağlayan bir şey."
CEO, doğru araçlar kullanıldığı ve farklı yöntemler benimsendiği taktirde AAA oyunların maliyetinin önemli ölçüde düşebileceğini belirtmiş ve eklemiş: "Eğer en az 300-400 kişilik bir takımınız ve 5 özel oyun fikriniz yoksa, AAA oyun geliştirmek pek de mantıklı bir hareket olmaz."