Blizzard All-Stars - İlk Bakış

Biraz da Blizzard MOBA'sı oynayalım

Çıktı çıkacak, yok efendim Heart of the Swarm ile geldi gelecek derken gene Blizzard yılan hikayesine dönen oyunlardan biri oldu Blizzard All-Stars. İsmi ilk başta Blizzard DOTA iken Valve ile yapılan anlaşma gereği Blizzard All-Stars olarak değişti. Heart of the Swarm ile çıkacağı söylenmişti bu da ertelendi ve daha ortalarda Alpha'sı bile yok. Peki bu oyunu bu kadar bekliyoruz da diğer MOBA'lardan farkı ne olacak? Gelin beraber bir göz atalım.

Blizzard All-Stars, Warcraft III’ün custom haritası olan Defense of the Ancients (DOTA)’dan ilham almış bir Starcraft II custom haritasi oyunudur. Diğer bütün DOTA benzeri oyunlar gibi Blizzard All-Stars da takım oyunu üzerine dayalı bir rekabati temel alır. Her oyuncu kuvvetli bir kahramanı ve onun özel yeteneklerini kullanarak, takımı ile beraber hareket edip karşı takımın üssünü yok etmeye çalışır. Blizzard All-Stars oyuna eğlenceli bir hava katmak için Blizzard oyunlarının değişik evrenlerinden kahramanları oyuna katıp, bunları birbiriyle savaştıracak. Kim Arthas ya da Jim Raynor ile oynamak istemez ki?

blizzard-all-stars-1

Maç esnasında bilgisayar tarafından kontrol edilen her iki tarafın yaratıkları değişik yolları kullanmaya çalışıp rakibin üssüne doğru hareket edecekler.  Oyuncular bu yaratıklarla savaşarak kendi cephelerini ileri doğru itmeye çalışıp, düşman kulelerini yıkarak ilerlemeye, sonunda da ana üssü yok etmeye odaklanacaklar. Klasik MOBA mantığı yani...  Diğer bir önemli nokta ise tarafsız yaratıkların koruduğu stratejik noktalardır ki buraları ele geçiren takım çeşitli bonuslar alacak. İşte bu noktada oyunun sistemi benzerlerinden farklılaşıyor. Aşağıda buna değineceğim.

Takımınız bilgisayar kontrolündeki yaratıkları ya da düşman kahramanları öldürdükçe kahramanınız tecrübe kazanarak seviye atlayacak ve bu şekilde kuvvetlenerek yeni özellikler kazanacak.  Böylece altın da kazanarak, kahramanınıza yeni eşyalar alarak gücüne güç katabilirsiniz.

Blizzard All-Stars’ı diğer DOTA benzeri oyunlardan farklı kılacak özellikler nelerdir?

Blizzard All-Stars'ın farkı her Blizzard oyunundaki felsefe olan “Öğrenmesi kolay, uzmanlaşması zor,” temeline dayalı olması. Ayrıca oyunun mekaniği daha saldırgan ve hızlı yapıda, haritanın her noktasına savaşmaya yöneltecek bir tarzda. "Nasıl?" derseniz önce kule mekaniğine bakalım derim.

Blizzard All-Stars'ın farkını gösterecek bir örnek kulelerin çalışma mekanizması. Koridorları koruyan kuleler koruma alanına giren kahramanları hızla öldürebilecek kadar kuvvetli yapılar. Fakat diğer DOTA benzeri oyunlarının aksine Blizzard All-Stars'ın kuleleri sınırlı enerjiye sahip ve belli bir atış sayısından sonra saldırmak için şarj olması gerekiyor. Bu da takım halinde kuleye yapılacak bir saldırının kulenin mühimmatını bitirmeye yeteceği ve bu şekilde saldıran takımın kuleyi yıkabileceği anlamına geliyor. Takım halinde saldırmaya odaklanmayı arttırırken, erken ve orta oyunda kuleye sarılarak savunmaya dayalı oyun sistemini zayıflatıyor.

blizzard-all-stars-2

“Jungle” terimi de Blizzard All-Stars'ta biraz değişik. DOTA benzeri diğer oyunlar tarafsız yaratık kamplarının temizlenmesi ile oyuncuya çeşitli bonuslar veriyor. Blizzard All-Stars'ın “Jungle” dayanak noktası belirli güç noktaları ve buraları koruyan taraftsız yaratıklardan ibaret. Bu noktaları ele geçiren takım, kendi takımının bilgisayar kontrolündeki yaratıklarını güçlendiriyor. Bu da demek oluyor ki Jungle hakimiyetini alan takım koridorları ittirmek konusunda avantaj kazanıyor. Böylece Jungle içindeki güç noktaları her iki takımın da ele geçirmek istediği stratejik noktalar olacak. Bu husular oyunun daha akıcı, saldırgan ve kolay hatlara sahip olmasını sağlayacak. Ayrıca oyuncuların Blizzard All-Stars'ı kolay öğrenmesini ve çeşitli rehberlerde kendilerini kaybetmelerinin istenmediğinden dolayı gereğinden fazla kahraman özelliği ve bir sürü eşya koymaktan uzak durulacak. Ama bundaki sınır nedir daha bilmiyoruz. Kulağa pek hoş gelen bir ayrıntı değil açıkçası.


Blizzard DOTA’da kaç tane kahraman bulunacak ve rolleri ne olacak?

Oyunun Blizzcon’da gösterilen sürümünde 4 farklı dala ayrılan toplam 12 kahraman vardı. Bu dallar: Tank, Hasar verici, Destek ve Kuşatma olarak adlandırılıyor. Tanklar ağır zırhları sayesinde savaşı başlatma, kontrol etme, bütün hasarı olabildiğince üzerine alma ile yükümlüler. Hasar vericiler ise düşmana en büyük zararı verecekler ama çok kırılgan karakter olacaklar, bu yüzden takımın geri kalanı bu kahramanları korumak zorunda kalacak. Destek kahramanları ise geniş alana etki eden değişik özelliklere sahip olacak. Savaş esnasında iyileştirme, sersemletme yetenekleri ile düşman birimleri kontrol altında tutmaya uğraşacaklar. Kuşatma kahramanları ise çok çok uzak mesafelerden saldırılar yapabilecekler bu yüzden kulelerin korkulu rüyası olacaklar.

blizzard-all-stars-3

Oyunu resmi olarak sunmadan evvel daha fazla kahraman eklenmesi bekleniyor. Çünkü 12 kişiden oluşan bir kahraman yelpazesi gerçekten çok az. Blizzard bir noktada garanti vermek istiyor. Amaçları şu: her kahramanın özelliğinin kendine has ve kalitesi olması. Her kahraman üzerine düşen görev neyse onu yapacak. Takıma faydalı olmanın tek yolu çok yüksek hasar verip, ölüm makinesi olmak değil, üzerine düşen görevi yapmaya odaklanmak olacak.

Ne tür başarılar (achievement) ve ödüller kazanılabilecek?

Blizzard DOTA resmi olarak çıktığında, başlangıçta az sayıda kahramana erişebileceksiniz. Maç yaptıkça yeni kahramanlar açılacak. Bütün kahramanları açtığınız zaman “prestij” eşyalarına kullanmaya hak kazanacaksınız. Prestij eşyaları alternatij zırhlar ya da silahlar olacak.

Skor takip sistemi, sıralamalar ya da yetenek puanı izleme gibi özellikler olacak mı?

Blizzard DOTA, Starcraft 2’nin oyuncu eşleştirme sistemini kullanacak. Ayrıca çeşitli skorları takip edilip, kayıt altında tutulacak; kaç kahraman öldürdüğünüz, kule yıktığınız, ortalama kazanılan altın, maç başına kazanılan tecrübe puanı gibi...

blizzard-all-stars-4

Oyunu oynamak için para ödenecek mi?

Şu anda Blizzard DOTA’nın ücretsiz oynanmasını sağlayacak bir yol üzerinde çalışılınıyor. Fakat şu anda ücretsiz olarak oynamanın ne tür bir kısıtlama getireceği üzerindeki şartlara karar verilmedi. Ayrıca hem Heart of Swarm hem de Wings of Liberty’e sahip olan oyunculara özel bir içerik sunma gibi bir düşünceler de var; daha farklı kahramanları kullanmalarına izin vermek gibi. Söylendiği gibi bunlar üzerinde tam olarak karar alınmamış meseleler ama zaman içinde hepsi aydınlanacak.

Beta test olacak mı? Çıkış tarihi belli mi?

Evet Blizzard DOTA için beta test yapılacak. Çıkış tarihi ise şu anda belli değil. Bu yaz oyunun Alpha sürecine geçmesi bekleniyor ama neredeyse iki yazdır bunu bekliyoruz o yüzden ben şahsen umutlarımı yüksek tutmuyorum. Lakin Heart of Swarm çıktıktan sonra oradaki ekibin bir bölümünün Blizzard All-Stars'a kaydırıldığı önceden söylendiği için işlerin biraz daha hızlanmasını umabiliriz.

blizzard-all-stars-5 

YORUMLAR
Parolamı Unuttum