İlk Lords of Shadow’da (Oyuna ancak kavuşacak ve kenarda köşede spoiler yemeden kalmış olabilecek PC oyuncuları için oyunun en vurucu kısmını spoiler olarak vermek beni üzse de elimden gelen bir şey yok ne yazık ki) ana karakterimiz Gabriel Belmont’un tüm iyi niyetlerine rağmen Lords of Shadow’u yendiğinde karanlığa kapılıp Drakula’nın kendisi olmasına şahit olmuştuk. Yıllardır çıkan Castlevania oyunlarında bildiğiniz gibi ana amaç Drakula’yı yoketmek iken gün olmuş devran dönmüş, empati zamanımız gelmiş, çünkü yeni oyunda karakterimiz değişmiyor. Hikaye de kaldığı yerden yapımcı Enric Alvarez’in deyimiyle “çok daha karanlık ve acımasız” bir şekilde devam ediyor.
Oynanış bakımından yapımcıların iddiası dövüş sisteminin üzerine çok gidilmiş ve bu mekaniğin geliştirilmiş olması. Gabriel’in üç yeni yeteneği olacak ama düşmanlarda buna kayıtsız değil tabii ki. Artık kalkanlara ve yenmek için faydalanılması gereken zayıflıkları olacak. Onları öldürmek için zırh ve kalkanlarını yoketmemiz gerekecek. Yeni fragmanda gördüğümüz üzere farklı savuşturma ve hareket becerileri eklenmiş ve önceki oyundan daha keyifli anlar ve stratejik savaşlar vadediyor gibi.
Önceki oyunda kullanılan motor olan Mercury Engine günümüze uyum sağlayacak şekilde geliştirilmiş ve yükleme süreleri olmadan oyunun dünyasında gezinebilmeyi vadediyor. Oyun Drakula’nın şatosunda olduğu kadar modern bir şehirde de geçecek. Ayrıca oyunun PC’ye geliyor olmasının da etkisiyle olsa gerek, artık kamerayı serbest bir şekilde çevirebileceğiz.
2007’de Castlevania’yı tekrar hayal etme ve seriyle yeni bir şeyler yapma yoluna gidişimiz oldukça riskli bir pozisyondu ve hepimiz bu konuda gergindik. Lords of Shadow evrenin Drakula’nın hikâyesinin anlatmak istediğimize çok erken karar verdik ama onun hiç açıklanmadığını, hikayesinin hiç düzgün bir şekilde anlatılmadığını hissettik.