Command and Conquer - İlk Bakış

Command & Conquer: Generals 2'nin yeni kaderi

Herkese merhaba! Oyun dünyasının yeni fikri mülklere açlığının en üst düzeyde olduğu bu dönemlerde, bazı devam oyunlarının da başarılı şekilde ortaya çıkması yüzümüzü güldürüyor elbette. Grand Theft Auto V'in gümbür gümbür geliyor olması (ki PC dedikoduları çok fazla var bu ara), aynı şekilde Battlefield 4'ün yaklaşması falan derken beklentilerimiz epeyce arttı.

Bunların dışında Fahrenheit ve Heavy Rain ile birlikte başarılı olan David Cage abimizin yeni oyunu Beyond: Two Souls'un (ilgileniyorsanız bu ayki dergiyi kaçırmayın sakın) veya The Last of Us'ın da yolda oluşu beni olduğu kadar sizleri de heyecanlandırıyordur.

Ancak, böyle güzel bir ortamda; ilk duyurulduğu zaman serinin sıkı bir takipçisi olan bendenizi sevince boğmuş C&C'nin yeni oyununu konuşma zamanımız geldi. Ve ben alınan kararlara çok sinirliyim.

command and conquer 3

Altın Dışkı Ödülüne Doyamamak

Geçtiğimiz ay Electronic Arts'ın geçen sene olduğu gibi bu sene de "Altın Dışkı" ödülünü kazandığına dair haberleri okumuşsunuzdur. Her sene verilen ve Amerika'da "en kötü şirket" leri belirlemek için kullanılan bu ödüller, bu sene özellikle Simcity ile "epic fail" konusunda destan yazan EA Games'e gitmişti. Peki, bugünkü yazımızın da konusu olan ve ilk duyurulduğu adıyla Command and Conquer: Generals 2, değişen adıyla Command and Conquer oyunu üzerinde EA'nın etkisi ne kadar?

Maalesef çok fazla, zira geleceğin ödeme planı olarak gözüken ve başarılı uygulandığında verimli olan "Free to play" sistemini C&C serisinin yeni oyununu da ele geçiriyor.

Öncelikle, daha önce herhangi bir strateji oyununda yer almayan ve bizim daha çok rol yapma oyunlarından tanıdığımız Bioware oyunun geliştirici tarafında. Aslında bu serinin köklü takipçilerinin kafasında büyük bir soru işareti; zira serinin köklerine ne kadar bağlı kalacağı ve Bioware'in normalde yaptığı tarzdan bu kadar fazla uzaklaşmasının sonuçlarının ne olacağını merak ediyorlar. Az önce söylediğim gibi oyun ilk duyurulduğunda Generals 2 takısıyla duyuruldu; ancak daha sonradan "Free to play" oldu ve ismi de değiştirilerek sadece Command and Conquer adıyla kaldı.

Peki ya benim bu kadar kızgın olmamın sebepleri neler? Oyunun ismi değiştirildiğinde, herhangi bir senaryo modunun bulunmayacağı ve Bioware ekibinin var gücüyle çoklu oyunculu kısma odaklandığına dair açıklamalar yapıldı. Bu sadece beni değil, yabancı oyuncuları da çok fazla sinirlendirdi ve gerek resmî forumlarda, gerekse oyun dünyasıyla alakalı diğer paylaşım sitelerinde oyunun senaryo moduna sahip olması gerektiğine dair çok fazla düşünce paylaşıldı. Bu tepkinin sesi o kadar yüksek çıktı ki, yapımcıların kararını değiştirip oyuncuların isteğine göre bir senaryo modunun da ekleneceğini söyledi. Ödeme planı F2P olan bir oyunun senaryo modu nasıl olacak şu anda net değil ama, oyuncuların zoruyla böyle bir işe kalkışılması da nasıl bir kalite getirecek birlikte göreceğiz.

Hikâye olarak ilk duyurulduğu gibi Generals 2 çatısı altında geliştiriliyor oyun. Dünya'da barışın hakim olduğu yakın gelecekte, tüm liderlerin toplandığı sırada küresel anlamda bir terörist saldırısı oluyor ve bu dünya ülkelerinin liderleri ölüyor. Geriye kaosu engelleyecek kadar yetkili sadece generaller kalıyor ve oyuncuların da oyun boyunca üstlenecekleri rol de bu olacak.

command and conquer 5

Hikâyeden bahsetmişken, yeni oyunun da serinin öncesinde olduğu gibi üç ana tarafa sahip olduğunu söyleyelim. İlk Generals oyununu hatırlarsanız, orada yer alan gruplar China, USA ve GLA idi. Bu oyunumuzda GLA olduğu gibi duruyor. China yerine açılımı "Asian – Pacific Alliance" olan APA geliyor. USA yerine ise EU, yani European Union tarafı oluşturulmuş. Her grubun farklı oynanış mekanikleri, askeri anlamda farklı özellikleri, binaların farklı geliştirilmeleri, güçlü ve zayıf oldukları farklı konular olacak. Bu da dinamik oynanışa izin verecek ve özellikle 1v1 maçları çok daha fazla zevkli hale getirecek.

Command and Conquer ile seriyi tek bir arayüzde toplamaya çalışan yapımcıların işi epey zor. Zira seriye ait farklı oyunlar çıktıkça bu arayüzde toplanacak ve internet bağlantısı sayesinde erişilebilir olacak. Bu sistemin randımanlı şekilde kullanılması durumunda ise F2P ödeme planına olan görüşler değişebilir.


Serinin Milâdı

Aslında kafalardaki düşünceler oldukça güzel duruyor ve bu kafanın sahibi Electronic Arts olunca işlerin kötüye gitme ihtimali de artıyor. Zaten "para kazanma hırsı" nedeniyle oyuncular tarafından neredeyse hiç sevilmeyen şirket, gerçek zamanlı strateji türünün atalarından olan C&C'yi de olumsuz bir tarafa gönderirse kendisine yatacak yer bulamayabilir.

Yeni oyunun teknik tarafına bakacak olursak, Bioware tarafından oyunun grafik motoru olara Frostbite 2 belirlenmiş. Bu da tüm videolarında görebileceğiniz gibi bir strateji oyunu için çok büyük bir güç anlamına geliyor. Tamamen parçalanabilir çevre, yıkılan binalar, patlayan tanklar, harita modellemeleri derken olabildiğince gerçekçi bir savaş deneyimi sunmaya çalışacak yapımcılar. Tıpkı Battlefield serisinde olduğu gibi, parçalanabilir çevre sayesinde dinamik bir oynanış da görmemiz olası gözüküyor.

Şu sıralar tüm oyunculara açılan beta için yapılan çeşitli incelemelerde, yapımcılar tarafından oyunun "Pay to Win", yani para harcayanın çok büyük avantaj kazanacağı bir yapıdan uzaklaştırılmaya çalıştığı söyleniyor. Gerçek parayla satın alınabilecek generaller, arayüz değişiklikleri, çeşitli birimlerin farklı tasarımları gibi şeyler elbette var. Ancak bunların bir kısmını (ve en önemlisi, oynanışı etkileyenleri) oyunu oynayıp kazandığınız tecrübe puanlarıyla da açabileceksiniz. Elbette gerçek para kullanımı oyuncuların daha hızlı gelişmesine yardımcı olacaktır.

command and conquer 7

Yapımcıların söylediğine göre oyun her ay güncellemelerle desteklenecek. Bu güncellemeler ise tamamen oyuncuların geri bildirimlerinden yola çıkılarak oluşturulacak ve özellikle ortaya çıkabilecek denge sorunlarını çözmeye çalışacak.

Bunların dışında, çeşitli DLC'ler ile desteklenmesi de gündemde. Özellikle ilk başta yer almayan ve yakın tarihteki olayları oynayabilmemize imkan verecek bölümler ve haritaların DLC'ler ile sağlanması gündemde.

Yavaştan toparlamam gerekirse, Command and Conquer markası bana çok fazla anlam ifade ettiği için biraz hassas olabiliyorum. Electronic Arts'ın başarısız tercihleri ve uygulamaları nedeniyle yok olmuş ya da yanlış yola sapmış bir çok seri varken, C&C'yi de bunların arasında görmek epey üzücü olabilir. Ancak Bioware'in ya da EA'daki amcalarımızın isteği üzerine geliştirici ekibin aldığı yeni isim olan Victory Games'in oyun üzerinde çok fazla mesai harcadıklarını söylememiz gerekiyor.

Her ne kadar F2P olarak tasarlansa da, oyuncuların tek kişilik senaryo moduna dair isteklerini geri çevirmemeleri, parayla elde edilecek başarının olabildiğince önüne geçmeye çalışmalarını, bu para sistemini League of Legends'dakine benzeyen bir şekle (daha çok görsel içerikler) sokmaya çalışmalarını, videolardan ve betadan görebildiğim kadarıyla bir strateji oyunu için oldukça iyi bir grafik motoru olan Frostbite 2'yi iyi kullandıklarını söyleyip şimdiden onları takdir etmemiz gerekiyor. Oyunun son hali nasıl olur bilemiyorum, ancak tüm söylediklerini yapabilir ve EA olabildiğince az şekilde işe dahil olursa; hem C&C serisinin, hem de gerçek zamanlı strateji türünün bazı varsayımlarını bozup yeni kurallar koyacak kadar güçlü bir oyun görebiliriz. Olumsuz başlayıp olumlu bitiriyorum, kendinize iyi bakın! 

command and conquer 9

YORUMLAR
Parolamı Unuttum