Diablo III 2.0.5 Yaması Neler Getiriyor?

Zebanilerin göbeğinde balta seçmece.

Blizzard, gün itibarı ile Avrupa sunucularında da başlayacak olan 2.0.5 yamasını yayımladı. Bu yamada Blizzard oyuna köklü değişiklikler yapmamış olsa da çok mühim balans değişiklikleri mevcut. Özellikle Crusader sınıfının zayıflığını gidermek için büyük bir çaba harcanmış ki, kendim de hardcore'da çok güzel bir crusader karakterimi yatırdım ve Blizzard'a karakterim ölmeden önce niye bu değişiklikleri yapmadığını ticket atarak gayet nazik(!) bir biçimde dile getirdim.

Lafı fazla uzatmadan bütün değişikliklere şöyle bir göz atalım:

GENEL DEĞİŞİKLER

* "Strength in Numbers" yani birden fazla oyuncu bir oyunda iken gelen bonusun etki alanı 100 yard'dan 200'e çıkarıldı

* Eşyalardaki ve Paragon Seviyesi'nin verdiği Gold Find özelliği artık oynadığınız zorluğun verdiği Gold Find özelliği ile ÇARPILACAK.

Buradaki değişimi biraz daha izah etmek gerekirse Master zorluğunda oynayan %50 Gold Find'a sahip bir karakter bonussuz 50 gold düşürdüğünde bu gold ilk önce Master zorluğunun bonusu olan +%200'den etkilenip 150 gold olacak ve sonrasında üzerine %50 daha arttırılacak. Toplam düşen gold eski sistemde 175 iken artık düşen gold 225 olacak. Kısacası bu oyuncuların işine yarayan bir düzeltme olmuş.

* Eşyalardan ve Paragon Seviyesi'nden gelen Gold Find bonuslarının maksimum limiti (%300) kaldırıldı.

* Vote Kick sistemi daha az kısıtlayıcı olması için değişikliklere uğradı:

- Vote Kick artık oyun açıldıktan 2 dakika sonra aktif olacak (eskiden 5 dakika idi)

- Bir champion veya elite pack öldürmek Vote Kick'i 15 saniye engellemeyecek

- Bir Boss öldürmek Vote Kick'i sadece 15 saniye engelleyecek (eskiden 3 dakika idi)

- Oyun içi bilgiler bu değişiklikleri göstermiyor olabilir (Blizzard'ın farkında olduğu bir bug)

* Tyrael artık kötü yeme alışkanlığıyla ilgili kafamızı daha az şişirecek. TEŞEKKÜRLER BLİZZARD!

SINIF DEĞİŞİKLİKLERİ

Genel Sınıf Değişiklikleri

Sınıflarda genellikle yapılan değişikliklerin başında “yapılabilecek dizilim sayısını arttırmak” olmuş. Bunu yapmanın Reaper of Souls’daki nihai yolu ise her yeteneğe ait rune’lerin değişik elementler veya fiziksel bir güç ile hasar vermesi olduğu için Blizzard bu yolda doğru bir adım atmış. Çoğu yeteneğimizin rune’leri farklı farklı elementlere dönüştürülerek yapabileceğimiz dizilim sayısı arttırılmış. Bazı aşırı güçlü veya aşırı güçsüz yetenekler de çeşitliliğin arttırılması için değiştirilmiş. Hatta bazı yeteneklerimizin sistemi tamamen değişmiş.

Barbarian Sınıfı

Barbarian sınıfında yapılan değişiklikler genellikle Rend ve Seismic Slam üzerine olmuş. Rend yeteneği çok güçlü bir yetenek olmasına rağmen eğer attığınızda Critical Hit veremediyseniz düşük hasar üzerinden hesaplandığı için pek güvenilir bir DPS kaynağı olmuyordu. Blizzard bunun önüne geçmek için Rend ve birkaç başka DOT (damage over time) yeteneğin Critical Hit özelliğini iptal ederek yeni bir sistem ile bu yetenekleri daha güvenilir ve sabit bir DPS özelliğine dönüştürmüş. Seismic Slam konusunda ise yetenek HİÇ kullanılmadığı için Blizzard biraz rahatsız olmuş ve bu yetenekte bazı "ıslah hareketlerine" yönelmiş. Yeni yamada Seismic Slam kullanan Barbarian görmek hoşumuza gidecektir.

Crusader Sınıfı

Blizzard'ın kendi değişiyle Crusader'ın en sağlam (burada sağlam tabiki de en zor ölen manasında yoksa adam kayırmıyoruz!) sınıf olması gerekiyordu fakat uzaktan yakından ilgisi yok. Bu kötü gidişatı değiştirmek için yakın mesafeden hasar veren karakterlerde olan fakat Crusader sınıfında sadece yarısı kadar olan gelen hasarı %30 azaltma bonusu artık Crusader sınıfında da var. Ayrıca Heavenly Strength pasif yeteneğinin verdiği %15 hareket hızını düşürme özelliği de silindi. Tabi ki bu değişiklik tek el silah kullanmayı çok saçma kılacağından dolayı eskiden hiç kullanmadığımız Fervor pasif yeteneği tek el silah kullananlara özel avantajlar vererek bu eksiği kapatacak.

Akarat's Champion yeteneğinin de ASLA kullanılmayan Rally dışındaki rune'leri için de güçlendirmeler yapılacak ve Rally'nin kendisi de değiştirilecek.

Bu yamadan önce Crusader sınıfının DPS yaptırabilen tek yeteneği Judgment - Resolved rune'ü güçsüzleştirilecek fakat Blizzard diğer yeteneklerin çoğunu güçlendirerek bu açığı kapatacak.

Fist of the Heavens ile Blessed Shield'ın neredeyse tek yumurta ikizi olduğu gerçeğini fark etmiş olacak ki Blizzard, Fist'in tek hedefe karşı daha güçlü olmasına karar verip Blessed Shield'ın çoklu hedeflere karşı daha etkili olmasını tercih etmiş.

Son olarak Crusader sınıfının kanayan yarası olan çok kötü pasif yetenekler değiştirilecek ve seçeneklerimiz arttırılacak.

Demon Hunter Sınıfı

Demon Hunter ile daha önce oynadıysanız hataya yer vermediğini bilirsiniz. Demon Hunter’lar çok yüksek DPS yapabilmelerine rağmen özellikle Hardcore oynayan oyuncular için çok büyük bir sıkıntı olan “yaşama” konusunda çok sıkıntı yaşıyorlardı. Blizzard bu konuda biraz da olsun Demon Hunter’ları rahatlatmak adına “Awareness” pasif yeteneğini değiştirerek Dexterity’nizin %30’unu size Armor olarak vermesini sağlamış. “Çok da yeterli değilmiş.” diyecek arkadaşlar için ise Blizzard: “Demon Hunter sınıfını yakından takip ederek eğer yaptığımız yenilik yeterli olmazsa başka güçlendirmeler de yapacağız.” dedi.

Demon Hunter’ların başka bir kanayan yarası Grenade ise bu yamada düzeltilerek ve güçlendirilerek biraz daha kullanılması sağlanmış. Grenade yeteneğini kötü yapan özellikleri istediğiniz yerde patlamaması ve alanının yeterince yüksek olmamasıydı. Bu yamada bu iki açığın da üzerine yürümüş Blizzard.

Özellikle Marauder’s set ile çok sıkıntı yaşadığımız Companion yaratıklarının, düşman canavarları yeterince iyi çevrelememesi ve bu yüzden hasarı Demon Hunter üzerinden alamaması bu yama ile düzeltilmiş.

Son olarak da gene bir Marauder’s set bonusu olan “Sentry’lerin sizin kullandığınız Hatred Spender yeteneği kullanması” özelliğinin yeterince etkili olmaması sorunu vardı. Blizzard da buna çözüm olarak Sentry’lerin bu yetenekleri daha sık kullanmasına karar kılmış.

Monk Sınıfı

Monk sınıfı ile ilgili çok büyük bir değişiklik olmamakla beraber, şu Dünya üzerinde kimsenin kullanmadığı Wave of Light yeteneğine muazzam bir güçlendirme yapılarak bu yeteneğin kullanılmasına oyuncular teşvik edilmiş.

Monk sınıfının “takım oyuncusu” olmasını sağlayan ve en yararlı Mantra’lardan birisi olan Mantra of Conviction’ın fazladan hasar verme bonusundaki sıkıntı da bu yamada çözülmüş oldu.

Witch Doctor Sınıfı

Witch Doctor’ların en sıklıkla kullandığı Firebats-Fetish Sycophants kombinasyonu biraz zayıflaştırılmış. Artık Fetish Sycophants pasif yeteneği bir büyü yapıldığında değil, düşmana isabet ettiğinde aktif olacak. Bu da demek oluyor ki Firebats ile artık Fetish ordusu yaratıp sağı solu yıkamayacağız. Witch Doctor’ların her zaman fazla güçlü olduğunun düşünen bir oyuncu olarak Blizzard’a burdan teşekkürlerimi sunuyorum.

Haunt ve Locust Swarm gibi DoT yeteneklerin, Barbarian’ın yeni Rend yeteneğine benzer yaparak DoT yeteneklerin genelinin şans üzerinden değil de ortalama bir hasar vermesi planlanmış.

Sürekli parti oyunlarında olmama ve Witch Doctor’lar ile haşır neşir olmama rağmen hiç dikkatimi çekmeyen “Witch Doctor’ların parti oyunlarda hız olarak biraz geride kalması” durumuna da Blizzard Fierce Loyalty yeteneğinin yürüme hızı vermesiyle bir cevap vermiş.

Wizard Sınıfı

Wizard denince ilk akla gelen yetenek Teleport ve rune denince Wormhole akla gelir. Tabi ki insanlar Wormhole’un verdiği kısıtlı süre içerisinde olabildiğince ilerlemek istediğinden bazen ölümcül hatalar yapabiliyorlar. Blizzard bu sorunun üzerinde durarak Teleport’un dolum süresini kısaltıp Wormhole rune’ün verdiği 2 saniyelik aralığı 3’e çıkarmış. Bu değişiklik dışında Wizard sınıfında fazla bir değişiklik olmamış maalesef.

EŞYA DEĞİŞİKLİKLERİ

Genel olarak eşya değişiklikleri artı yönde olup, çok güçsüz olan Legendary eşya özelliklerini arttırmak üzerine olmuş. 70. Seviyede bulduğumuz Legendary kalkanların ve off-hand eşyaların özelliklerinin tamamen seviye 60 ile aynı olması saçmalığı da düzeltilmiş durumda. Eşyalar konusunda beni en çok üzen konu ise Legendary iksirlerin takas edilememesiydi. Şahsen partimdeki kuzenimin 2 gün içerisinde 3 tane Legendary iksir düşürüp benim haftalarca çabalamama rağmen hiç düşürememem ve hatta ona düşen iksirlerden ikisinin tamamen aynı olması oyundan biraz soğutmuştu beni.

Eşyalar konusundaki en büyük ve son değişiklik ise silahlarda bulunan % damage bonusunun sadece physical hasar veren silahlarda etkili olmasıydı. Artık bu sorun da ortadan kalkmış oldu.

MACERA MODU DEĞİŞİKLİKLERİ

Horadric Cache’leri farmlarken herkesin sadece NORMAL modu oynaması büyük bir gariplikti. Tabi ki içinden Legendary düşürme şansı aynı iken kimsenin Torment II de Cache farmlaması mantıklı olmazdı. Bu sebepten dolayı Blizzard, her zorluk seviyesinde Cache’lerin Legendary eşya düşürme şansını arttırdı.

Kadala ablamız herhalde oyunda en çok nefret/sevgi ilişkisi yaşadığımız karakterlerden biri olmasına rağmen büyük bir eksiği bize sadece 70. seviyede düşen set eşyalarını kesinlikle vermemesiydi. Blizzard’ın bu durumu değiştirmesi ile birlikte Kadala’yı kesinlikle daha çok seveceğiz. Ayrıca artık kendisi, bizim sınıfımıza ait olmayan ve kullanamayacağımız gereksiz silahları vermeyecek!

Nephalem Rift’lerde en saçma olan konulardan birisi Torment I seviyesinden sonra ne kadar ilerlersek ilerleyelim düşen Blood Shard miktarının sabit olmasıydı. Bu sorun da Blizzard tarafından düzeltilmiş.

ZANAAT DEĞİŞİKLİKLERİ

Herkesin çok sevineceği bir haber veriyoruz şimdi: Legendary eşya planlarının düşme şansı büyük oranda arttırıldı! Artık elimizde tonlarda materyal ile bir planın düşmesini beklemeyeceğiz.

Jeweler kadar şu oyunda soyguncu bir insan yoktur herhalde. Kendisi de Blizzard tarafından uyarıldıktan sonra, eşyalardan taşları çıkartırken daha az ücret almaya başladı.

Genel olarak bu yamada bir “ıslah hareketi” söz konusu ve çoğu kullanılmayan yeteneğin önü açılmış. Oyun, Reaper of Souls ile tatlanmışken artık iyice kıvamına oturuyor. Bir de önceki Diablo oyunlarında olan GERÇEK RUNE’leri görebilirsek başka bir şey istemem herhalde.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum