EA, Visceral'ın Star Wars'unu Oyuncular Artık Lineer Oyunları Sevmiyor Diye İptal Etmiş

EA gündemden düşmüyor

Electronic Arts dönüp dolaşıp konuyu bir şekilde Visceral Games ve stüdyonun elinden alınan Star Wars projesine getiriyor. Belki bu aralar sadece Battlefront 2 ile anılmak istemiyorlardır diyeceğim ama Visceral olayı da oldukça büyük tepkilerle karşılaşan bir olaydı.

EA CFO'su Blake Jorgensen Credit Suisse Technology, Media & Telecom konferansında yaptığı konuşmada konuyu yine Visceral'e getirerek EA'in bu zor kararı neden verdiğini açıklamaya çalışmış. "Oyunu gözden geçirirken fark ettik ki oyun git gide lineer bir hal alıyordu ve oyuncular da bu tür oyunları bundan beş veya on yıl önce olduğu kadar sevmiyorlar" demiş Jorgensen. Üzerinde özenle çalışıldığında tek kişilik, hikaye odaklı oyunların ne kadar büyük başarılara imza attığını biliyoruz sonuçta (akla ilk gelen isim Uncharted oluyor), dolayısıyla bu söylemin bende bir karşılığı olmadığını eklemem lazım.

> EA, Titanfall'un Geliştiricisi Respawn'ı Satın Aldı!

> EA’in Satın Alıp Kapattığı Firmalara Hızlı Bir Bakış

Jorgensen Visceral'in Star Wars oyununun çok büyük hedefler peşinde olduğunu, devrim yaratacak yenilikler planladığını ama projenin yol haritasının mali açıdan pek de verimli görünmemeye başlaması üzerine projeyi sonlandırmak zorunda kaldıklarını da eklemiş. "Nihayetinde bu ekonomik bir karardı" diye de eklemiş. E peki sebep hangisi? Oyuncuların lineer oyunları sevmemesi mi, yoksa ekonomik mi? Yani konuşmanın başında sanki "oyuncuların taleplerine uygun hareket ediyoruz" şeklinde başlasa da sonunda konu yine EA'in kazanacağı paraya gelmiş.

Şunu bence açığa kavuşturmak lazım. Oyuncular tek kişilik oyunlara veya lineer hikayelere 'ıyyy bu ne' gözüyle falan bakmıyorlar. Sırf bu yıl bile çıkan tek kişilik oyunlara baktığımızda Resident Evil 7, Nioh, Persona 5, The Legend of Zelda: Breath of the Wild gibi oyunların nasıl büyük başarılar elde ettiğini bizzat gördük ki bu hem satış rakamlarında, hem de inceleme notlarında kendini gösteriyor. Yani sorun oyuncu mantalitesinde veya oyun dünyasında değil, EA'in algısında gibi görünüyor. Battlefront 2 ile doğru olduğunu düşündükleri bir hamle yaptılar ama karşılığında gelen tepkilerle oyuncuları aslında ne denli anlayamadıklarını da görmüş oldular. Belki diğer konularda da yanılıyor olduklarını günün birinde fark ederler diyelim.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum