Fallout 4'ün Karakter Gelişim Sistemine Yakından Bakıyoruz

Todd Howard'ın anlatımıyla kısa ama bilgilendirici bir video

Bethesda, Fallout 4'ün firmanın yaptığı en iyi oyun olmasını hedefliyor. Belli aralıklarla çıkarttıkları videolar ve pek çok konuda bilgi vermemeleriyle hayranlarının beyin fırtınası yapıp tartışmalarına olanak tanıyor. Bu sayede beklentiyi hep taze ve yoğun tutabiliyorlar. Bugün yayınlanan yeni video karakter gelişim sistemine ağırlık veriyor. E3 ve Gamescom videolarından sonra serinin hayranları oyunda Skill'lerin (Beceri) tümden kaldırıldığı ve Perk'lerin (Avantaj) ağırlıkta olduğu üzerine teoriler üretmeye başlamıştı. Konuya biraz açıklık gelmesi iyi oldu.

f4Untitled-1.jpg

Öncelikle oyunda seviye atlama olayı Skyrim’deki gibi değil, Fallout 3’teki gibi olacak ancak seviye atlama hızı Fallout 3’teki kadar yavaş değil Skyrim gibi biraz daha hızlı olacakmış. Bildiğiniz üzere Fallout 3’te seviye üst sınırı 20 ve New Vegas’taysa 30’du. Fallout 4’te seviye sınırı olmayacak. Bu ilerde oyunu çok kolaylaştıracakmış gibi gösterse de ekip oyunun dengeli olacağını söylüyor.

Oyuna 28 puanla ve tüm SPECIAL değerleriniz 1 olarak başlıyorsunuz. Bombalar düşmeden önce kapınıza gelen Vault-Tec görevlisiyle diyaloga girip yaptığınız bu seçimi Vault’tan çıktıktan bir süre sonra kontrol edip son kez değiştirmeniz mümkün. Karakterinizi güçlü, ağzı iyi laf yapan ya da şanslı yapmak tamamen sizin elinizde. Tek bir yeteneğe yüklenip onu 10 yapmanız mümkün.

f4Untitled-2.jpg

Skill sistemi tamamen değişmiş. Perk’ler SPECIAL yeteneklerinizle doğrudan bağlantılı ve oyuncular seviye atladıkça yetenek değerleriyle uyumlu Perk’leri seçebiliyorlar. Her SPECIAL sekmesinde 10 tane Perk olmak üzere toplamda 70 ana Perk bulunmakta ve tüm Perk’lerin ayrı bir kademesi var. Örnek olarak Gunslinger (Silahşör) Perk’inin 3 kademesi bulunuyor. Tabancaların menzilini arttırmak, düşmanların ellerindeki silahı düşürmelerini sağlamak ve son olarak uzuvların kopmasına yol açacak güçte ateş etmek. Bu da toplam Perk sayısını 270’in üstüne çıkarıyor.

Yeteneklerin en düşük değeri 1 olduğu için ilk Perk’lere erişiminiz açık ve sonrasında da sırayla hepsini tek tek seçmeniz gerekmiyor. İstemediğiniz Perk’i atlayabiliyorsunuz. Bu da oyuncuyu daha serbest bırakıyor. Örnek olarak Charisma’nız 10 ise direk Intimidation (Gözdağı) Perk’ini seçebiliyorsunuz. Bu yeni sistem Fallout 3’ün yetersiz olduğu düşünülen başka bir alanına da, Skill ve yetenek ilişkisine, el atıyor. Fallout 3’te Agility’ye (Atiklik) bağlı Sneak (Gizli) Skill’ini yükselttiğinizde daha zor tespit ediliyordunuz. Agility’yi yükseltince otomatik olarak Sneak de artıyordu. Fallout 4’te ise Sneak sadece daha zor tespit edilmenizi sağlayan bir özellik olmuyor, sessiz koşabilmenizi sağlayan yeni bir özelliğe de kapı açıyor.Dergilere gelecek olursa Fallout 4’te 100’den fazla dergi bulunuyor. Bazıları özel Perk’ler verirken bazıları hali hazırda olan Perk’in kademesini yükseltebiliyor.

f4Untitled-3.jpg

Bethesda ayrıcaTwitter hesabından oyundaki Perk ağacını (gerçi ağaç demek doğru olmaz ama) detaylıca gösteren bir görsel paylaştı. Perklerin adı yazmasa da görselin üzerine tıklayarak daha büyük halini görebilirsiniz. Oyunun kutulu sürümünü alan oyuncular Perk ağacının olduğu postere sahip olabileceklermiş.

Fallout_4_Perk_Poster.jpg

YORUMLAR
Parolamı Unuttum