Final Fantasy XV Hakkında Çok Sayıda Ayrıntı

Bir FF Kolay Doğmuyor

Kotaku ile gerçekleştirdiği röportajda, Final Fantasy XV'in yönetmeni Hajime Tabata oyun hakkında birçok ayrıntı paylaştı.

Birkaç gün önce oyunun TGS videosunu paylaşmıştık ve Tetsuya Nomura'nın oyunun yönetmenliğini bıraktığını ve yerine Type-0'nun yönetmeni Hajime Tabata'nın geçtiğini söylemiştik (şurada).

Tabata şunları söylüyor: "Üzerimde ilk ana Final Fantasy oyunumu yönetmenin baskısını hissetmiyorum doğrusu. Oyunu çıkarmak, insanların ne düşündüğünü öğrenmek ve umarım iyi yorumlar almak istiyorum. Yani bende baskıdan çok heyecan var."

Oyunun TGS fragmanının uzay gemilerinin uçtuğu kısım dışında tamamen oyun içi olduğunu not ettikten sonra yönetmen ve platform değişikliği konusuna değiniyor:

"Projeye yaklaşık iki yıl önce dahil oldum ve o zamandan bu zamana platform değişikliğine gittik. Final Fantasy XV geliştirme yapımızı baştan düzenledik. Oynanış ekibimiz, sinematik ekibimiz ve oyun motoru ekibimiz vardı ve nihayet hepsini bu oyun için birleştirdik. Square-Enix'in neler yapabileceğini gösterebileceğimizi düşünüyorum."

"Geliştirme ekibine katıldıktan sonra ağırlıklı olarak render'lı CG kullanımından render'lı CG ile oyun içinin birleştiği bir sisteme geçiş yaptık ve render'lı CG kalitesini yakaladık. Fragmanda gördüğünüz amaçladığımız görsel kalitenin %70'i. Demoda bu oranı %80'e, oyun çıktığında da %100'e çıkarmayı hedefliyoruz."

"Bu oyunu, Final Fantasy Versus XIII duyurulduğundan beri bekleyenler için yapıyoruz. Ama bu oyun o oyun değil. Yönetmen farklı ve platform değişti. Ve platform değiştiği için birçok şeyi baştan değerlendirmek durumunda kaldık."

Tabata, Tetsuya Nomura'yla oturup konuştuklarını, aynı mentalitede olduklarını söylüyor: "Noctis gibi Nomura için önemli olan karakterlerin kimliklerinin korunduğundan emin olabilirsiniz."

Fragmanda gördüğümüz araç olayından da bahsediyor Tabata: "Bu tek kişilik bir oyun olsa da dostlarınızla birlikte otomobile atlayıp dünyayı dolaşma hissini vermek istedik. Aracı isterseniz kendiniz sürebilir, isterseniz de arkadaşlarınızdan birine emanet edebilirsiniz. Aracı önceki Final Fantasy'lerdeki airship'lere benzetebiliriz."

"İster savaşıyor olun ister araç sürüyor olun oyunda istediğinizi yapabilirsiniz. Özgürsünüz. Bu açık bir dünya ve istediğiniz yere gidip oraları keşfedebilirsiniz."

"Ancak açık dünya yapısının Final Fantasy serisinin özündeki hikâye odaklılığı bozmamasına da özen gösteriyoruz. Oyun, serinin eski takipçilerini de mutlu edecek şekilde dengelendi."

Bu arada Tabata, 4Gamer'a veridği başka bir röportajda oyunun rastgele bir yerlere gidip görevler aldığınız, Skyrim benzeri açık dünya bir yapısının değil, bir bölgeye gidip o bölgede genişlediğiniz Red Dead Redemption tarzı açık dünya bir yapısının olduğunu söyledi.

Bunun ardından biraz da savaş sisteminden bahsediyor: "Oyunda aksiyon elementi hâkim ama geleneksel takım bazlı oynanışı da göz önünde bulunduruyor."

"Tek tuşun tek bir hareket anlamına geldiği bir sistem değil oyundaki. Hareketler hep birbirini takip ediyor olacak. Hareketleri sürekli birbiriyle birleştirerek savaşıyor olacaksınız. Anlatması zor ama oyunun başına geçtiğinizde doğal geleceğini düşünüyorum."

Bir dahaki ana Final Fantasy oyunu için bu kadar çok bekleyip beklemeyeceğimiz sorusuna da şöyle yanıt veriyor: "Eğer PS4 ve X-One için yapılırsa sürecin hızlı işleyeceğini düşünüyorum. Ama değerlendirilmesi gereken başka elementler de var ve kesin konuşmak zor. Şahsen bir dahaki ana Final Fantasy oyununu ben yapıyor olursam, iki yılda buralara geldiğimiz düşünülürse oldukça hızlı bitirebileceğimi düşünüyorum. Ama benim Final Fantasy XV'ten sonra asıl yapmak istediğim oyun Type-1"

YORUMLAR
Parolamı Unuttum