Geliştiricilerin %11'i Oyunlarında Lootbox Kullanmayı Planlıyor

Bu tartışma bitmez

GDC'nin (Oyun Geliştiricileri Konferansı) yapmış olduğu Oyun Endüstrisinin Durumu ismindeki anket çalışması oyun geliştiricilerinin üzerinde çalıştığı oyunlarla ilgili ilginç istatistik verileri veriyor. Anketin sonuçlarına göre her 10 geliştiriciden biri içinde "lootbox" bulunan bir oyun üzerinde çalışıyor.

Altı yıldır düzenlenen anketin bu yılki sonuçları gerçekten ilginç, anket yaklaşık olarak 4,000 kişi ile yapılmış. Ankette sorulan sorulardan biri "bir sonraki oyununuz için hangi iş model(ler)ini kullanmayı planlıyorsunuz" şeklinde ve geliştiricilerin %11'i bu soruya oyunlarına lootbox eklemeyi planladıkları cevabını vermişler.

> Ghost Recon Wildlands'e Lootbox Sistemi Geliyor

Geliştiricilerin %49'ı oyunlarının ücretli, %39'u ise oynaması ücretsiz olarak sunulacağını açıklamış.

Yine geliştiricilerin %21'i oyunlarında paralı oyun-içi öğeler bulunacağını, %22'si ise oyunda yine gerçek para karşılığında satın alınabilecek özel para birimi olacağını söylemiş.

Geliştiricilerin %20'si ise oyunlarının ücretsiz güncellemeler ve DLC'lerle destekleneceğini belirtmiş.

> Rockstar'ın Dağıtımcısı Take-Two'ya Göre Lootbox'lar Kumar Değil

"E bunları toplayınca %160'ı geçiyor" diye düşünmüş olabilirsiniz, bu da geliştiricilerin bu soruya birden fazla şık seçerek cevap verebilmesinden kaynaklanıyor. Yani muhtemelen oyunlarına lootbox ekleyeceğini söyleyen geliştiriciler paralı oyun-içi öğeler ve özel para birimi seçeneklerini de işaretlemiştir. Bunlar genellikle "oynaması ücretsiz" oyunların gelir kaynağı olduğu için orada da bir ortak seçim olduğunu söyleyebiliriz.

Özellikle de F2P oyunlarda bu tür eşya kutuları, paralı öğeler falan çok fazla gündeme gelmiyor aslında. Ama hali hazırda bir dünya para verdikleri bir oyunda ilerlemenin eşya kutularına ve daha fazla para vermeye bağlı olan oyuncuların buna tepki gösteriyor olmaları gayet anlaşılabilir.

Eşya kutularının en son örneğini Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands'te görmek üzereyiz. Çıkışının üzerinden neredeyse 1 yıl geçen ve çok yüksek satış değerlerine ulaşan oyuna Lootbox sisteminin geleceğini öğrenmiştik. Herhangi bir güçlendirme veya avantaj sağlamayacak olan bu kutular bakalım oyunculardan nasıl bir tepki alacaklar?

Bu arada anketten çıkan başka ilginç sonuçlar da var tabi. Geliştiricilerin %60'ı PC oyunu üzerinde çalışırken, mobil oyunlar üzerinde çalışanlar %36, PS4 oyunu üzerinde çalışanlar %30, Xbox One oyunu üzerinde çalışanlar %26 ve Nintendo Switch oyunu üzerinde çalışanlar %12 olarak belirlenmiş. "Bir geliştirici olarak en çok ilginizi çeken platform hangisi" sorusuna ise geliştiricilerin %36'sı Nintendo Switch cevabını vermiş.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum