God of War’un Yönetmeni Cory Barlog, Boss Savaşı Sayısını Neden Azalttıklarını Açıkladı

Barlog, "Biz onu da düşündük" diyor...

God of War, son yılların en iyi yapımlarından birisiydi, nitekim TGA 2018'de Yılın Oyunu ödülüne uzanmayı bildi. Oyunculardan gayet olumlu tepkiler alan oyuna ilişkin eleştirilen çok az nokta vardı. İşte bu noktalardan birisi de boss savaşlarının sayısının az olmasıydı.

Daha önceki bir röportajında oyun için geliştirmeye niyetlendikleri ek paketten neden vazgeçtiklerini açıklayan Cory Barlog, bu sefer de boss savaşlarının sayısının neden düşürülmek duırumunda kaldığına ilişkin bilgiler vermiş:

Barlog, başlangıçta çok sayıda boss savaşı oluşturmayı planladıklarını, bunun oyunculara çok daha etkileyici, daha büyük bir deneyim sunacağını düşündüklerini fakat geliştirme sürecinde bu sayıyı düşürmek durumunda kaldıklarını söylüyor. "Bir boss, 30 geliştiricinin bir buçuk yılını alıyordu" diyor Barlog. Yani başta planlandığı gibi bir oyun çıkması için çok daha uzun süre beklememiz gerekecekmiş bu açıklamaya göre.

Barlog, oyunun boss savaşları üzerinde çalışan bir "boss ekibi" bulunduğunu, fakat bu ekibin aynı zamanda diğer konularla da ilgilenmek durumunda kaldıklarını, dolayısıyla yeni boss savaşlarının eklenmesinin daha zor bir hal aldığını belirtiyor. Barlog, oyundaki boss savaşlarından kabul edilen trollerin aslında birer boss olarak düşünülmediklerini söylüyor. Açıklamanın detaylarına yukarıda paylaştığımız videodan ulaşabilirsiniz.

Sizin bu konu hakkındaki görüşleriniz nedir, siz de boss savaşlarının sayısı az bulanlardan mısınız yoksa yeterli olduğunu düşünenlerden mi? Daha çok boss için daha uzun bir bekleyişi göze alır mıydınız? Yorumlarınızı bekleriz.

YORUMLAR

Netflix Bazı Yeni Yapımların İzlenme Sayılarını Açıkladı

Biz susalım, milyonlar konuşsun

Netflix Bazı Yeni Yapımların İzlenme Sayılarını Açıkladı

Ubisoft'tan Assassin’s Creed Odyssey Ek Paketinin Tartışmalı Finali İle İlgili Açıklama Geldi

Oyuncular isyanda: "Gerçek RYO bu değil" :)

Ubisoft'tan Assassin’s Creed Odyssey Ek Paketinin Tartışmalı Finali İle İlgili Açıklama Geldi

Assassin's Creed Odyssey, oyun içinde rol yapma öğelerine yer verilmesi ve oyuncuların hikaye akışı içerisinde tercihlerde bulunmalarına imkan sağlamasıyla seriye yeni bir soluk getirmiş ve oyunculardan da gayet olumlu geri dönüşler almıştı. Fakat oyunun yeni ek paketinde zorlama hikâye akışı oyuncuların tepkisini çekti.

Yapımcılar da bu tepkilere kayıtsız kalamadılar ve bir özür mesajı paylaştılar, hatta ilk özür mesajını yeterli görmemişler anlaşılan, sonrasında daha detaylı bir mesajla oyuncuların neden böyle reaksiyon gösterdiklerini anlayabildiklerini ifade ederek aslında amaçlarının hikâyeyi Assassin's Creed serisine bağlamak olduğunu açıkladılar.

Yazının bu bölümü için SPOILER uyarımızı yaparak konuya geçelim. Ana oyunda yönettiğiniz karakter (Alexios veya Kassandra) ister karşı cinsten bir NPC ile, ister hemcinsleriyle duygusal ilişki yaşayabiliyorlar ya da "benim o taraklarda bezim yok" deyip tek tabanca takılabiliyorlardı. Sonuçta, karar oyunculara bırakılmıştı. Fakat bu son ek paketin finalinde yönettiğimiz karakterin soyunu Darius ile birleştirmek üzere bir senaryo oluşturulduğu, seçtiğiniz karakter Alexios ise Darius'un kızı, Kassandra ise Darius'un oğlu ile duygusal ilişkiye girip çocuk sahibi olduğu bir hikaye yazıldığı görüldü. İşte oyuncuların önemli bir bölümünün rahatsız olduğu nokta da bu zorlama ilişki. Ana oyundaki tercihlerin oyuncuya bırakıldığı kısımların aksine ne yaparsanız yapın aynı kapıya çıkan bir noktaya gelinmesi hiç hoş karşılanmadı.

Ubisoft, gelen tepkiler üzerine "Buradaki hikâye takip eden bölüm için bir temel teşkil ediyor" şeklinde bir açıklama yaptı. Bu açıklamadan bir gün sonra ise oyunun Yaratıcı Direktörü Jonathan Dumont'un açıklması geldi. Açıklamada özetle, hikayenin akışının neden bu şekilde belirlendiği ve Alexios'un / Kassandra'nın çocuk sahibi olmasının ardındaki mantık paylaşılıyor. Hikayenin değiştirilmeyeceği, ancak oyuncuların da istemedikleri takdirde bu zoraki ilişkiyi sürdürmeyebilecekleri belirtilmiş.

Dumont, oyuncuların tepki mesajlarını okuduklarını ve bunları dikkate aldıklarını, bunun kendileri için de önemli bir tecrübe olduğunu, bu durumdan dersler çıkardıklarını, oyuncuların Kassandra ve Alexios ile kuvvetli bir bağ kurduklarını gördüklerini ve bu bağı yeterince dikkate almadıkları için üzgün olduklarını, bundan sonra bu konuda daha iyi bir performans göstermek gayretinde olacaklarını söylemiş.

Bakalım sonraki ek paketlerde nasıl bir hikaye akışı ile karşılaşacağız. Takipteyiz.

Parolamı Unuttum