CD Projekt Red, Gwent'in geldiği noktadan, daha doğrusu dönüştüğü oyundan pek memnun değil. Bunu CDPR CEO'su Marcin Iwiński'nin sözlerinden rahatça anlayabiliyoruz. "Herkese açık beta sırasında fark etmediğimiz şey Gwent için başlarda kafamızda kurmuş olduğumuz vizyondan yavaş yavaş uzaklaşmaya başladığımızdı. Düzenli güncellemeler ve içeriklerle uğraşırken oyunu benzersiz ve eğlenceli yapan şeyin ne olduğunu unuttuk" diyor Iwiński.
İşte tam da bu yüzden altı ay sürecek olan Homecoming ismindeki geliştirme süreci içinde oyun baştan aşağı yenilenecek ve çıkışını da yenilenmiş haliyle yapacak. Homecoming süreci bittiğinde hem oyun betadan çıkacak, hem de Thronebreaker hikayesi de aynı anda yayınlanacak.
Homecoming sürecinde oyun sekiz ana başlıkta önemli değişiklikler geçirecek. Buradaki asıl amaç Gwent'i bir savaş alanına dönüştürmek. Bunun yanı sıra elden geçirilecek olan kısımlar şu şekilde sıralanmış: oyun tahtası değiştirilecek (büyük ihtimalle sıralardan bir tanesi kaldırılacak), kimin önce başlayacağını belirleyen coin mekaniğinde değişiklik yapılacak (çünkü şu an ikinci sıradaki oyuncular daha avantajlı oluyor), oyuncu ilerlemeleri düzeltilecek, yeteneklere daha çok önem verilecek, oyuncuları oyunda tutacak değişiklikler yapılacak, The Witcher'ın karanlık estetiği ve havası geri getirilecek ve tek kişilik Thronebreaker hikayesi tamamlanacak.
Bu kadar ciddi değişikliklere altı aylık süre yetecek mi bilmiyoruz ama Iwiński bu konuda son derece kararlı görünüyor. "Firma olarak 'yeterince iyi' olmayı asla kabul etmedik. Ortaya daha iyi bir oyun çıkacağına inanıyorsak risk almayı ve cesur kararlar vermeyi tercih ediyoruz. Gwent'in harika bir oyun olmasını ve oyunumuza olan tutkularınızı canlandırmasını istiyoruz."