Previously on Witcher…
Devamını oku
Bu yazı daha önce Oyungezer dergisinde yayınlanmıştır.
Farklı ve zekice işlerin oyun dünyasındaki güncel karşılığı Double Fine’dır biliyorsunuz. Tim Schafer’ın önderliğindeki bu komün, ne zaman yeni oyun çıkarsa heyecanlanırım. Onlar yapıyorsa klasik oyun anlayışından bir tık da olsa sıyrılmıştır oynayacağım şey, bilirim. Ne yalan söyleyeyim, bu gelenek yine bozulmamış. Firma, enfes bir yapıma imza atıp, çok muhtemelen de yılın en iyi bağımsız oyununu çıkarmış.
Oyun aslına bakarsak laf oyunlu cin ismiyle nasıl bir yapım olduğunu belli ediyor. Sarp da birkaç ay önce Portal’da size bu oyunu anlatmıştı. Ama biz yine de uzun uzadıya açıklayalım.

Düşmanınızı nasıl isterdiniz?
Hack ‘n’ Slash, klasik bir RYO oyunu gibi başlasa da, henüz ilk saniyelerden sizi şaşırtmayı başarıyor. Çünkü oyuna USB başlıklı bir kılıç ile dâhil ediliyoruz! Peki fantastik bir evrende USB kılıç ne işimize yarayacak? İşte Double Fine ruhu burada devreye giriyor. Hack ‘n’ Slash evrenindeki tüm yaratıklar, tüm kapılar, tüm bosslar, kısacası neredeyse gördüğünüz her şey yeniden programlanabilir durumda. Düşman askerlerini programlayıp, boss’a geri saldırtmak, çalı çırpıyı programlayıp, işinize yarar eşyalar düşürtmek ve hatta kendi canınızı programlayıp ölümsüz olmak bile çocuk oyuncağı. Kalem kılıçtan keskindir derler ya hani. USB kılıcınız ile bu atasözünü programlayıp tersine çevirmek bile elinizde anlayacağınız! Kahrolsun kalemin keskinliği, yaşasın tam bağımsız USB kılıç!
2 BOYUTLU AIDEN PEARCE
Özellikle çocukluk hayali astronot veya hacker olmak olanların oyundan daha fazla zevk alacağı aşikâr. Zira ilk defa bir oyunda hacker’lığın en önemli rutinlerinden biri olan tersine mühendisliğin (reverse engineering) bu denli iyi işlendiğini görüyorum. Hack ‘n’ Slash oynarken bir yaratığa saldırıp, canını bitirerek öldürmek yok. Zekice tüm koşulları ön görüp, en ideal şekilde programlamak ilk ve tek çareniz.
Oyunda boolean adı verilen değerleri true, false olarak değiştirmek, HEARTS_TO_DROP gibi sabitlerin sayı değerleriyle oynamanın yanı sıra birçok mekanik daha mevcut. Bunlardan en önemlisi de sihirli şapka. Sihirli şapkayla birlikte “görünmez dünya”dan yardım alıyorsunuz. Bu yardımların kimi zaman TAMAMEN karanlık bir odada “görmek” üzerine olduğunu düşünürsek, sihirli şapkanın da en az USB kılıç kadar önemli olduğunu söyleyebiliriz.

Umarım kılıcımız USB 3.0’dır.
Oyun tamamen Double Fine’ın alışık olduğunuz absürt mizah anlayışıyla bezeli. Bulmacalar ise genellikle ideal olup bazen haddinden fazla zor (Hatta bazen Youtube’tan yardım aldığımı belirtmeden geçemeyeceğim). Ama tüm bulmacaların, oyunlarda görmeye alışık olmadığımız “hack” mekanizmasıyla iç içe olduğunu düşünürsek bu oyunda “sıkışmak” olgusunun bile eğlenceye dönüştüğünü söyleyebilirim. Hack’leyin hack’leyebildiğiniz kadar, oluşturabileceğiniz ihtimaller neredeyse sonsuz! Ama aman dikkat, yapacağınız işlemler oyunun dünyasında buglar oluşturabiliyor, bunları da zamanda geriye yolculuk yaparak çözüme ulaştırabiliyorsunuz.
TAM SÜRÜM GİBİ TAM SÜRÜM
Hack ‘n’ Slash’in Erken Erişim’den çıkmasıyla birlikte Steam Workshop desteğine kavuştuğunu da hatırlatalım. Erken Erişim sonrası bünyesine yeni bir bölüm daha ekleyen oyun, kaynak kodunu tüm kullanıcılara açtı. Böylelikle oyunu “hack”leyerek baştan aşağıya değiştirmeniz, hatta Hack ‘n’ Slash’i oyun motoru olarak kullanıp, baştan sona yepyeni bir oyun oluşturmanız bile mümkün. Kısacası adamlar yapmış diyorum.
Ömrü bilgisayarla, kodlamayla ve oyunlarla geçen ben için Hack ‘n’ Slash, çok açık bir şekilde bu sene oynadığım en eğlenceli ve komik oyun oldu. Böyle yaratıcı yapımların devamının gelmesini diliyor, “farklı” bir oyun deneyimi arayıp bulmacalarda kaybolmak isteyen herkesi Hack ‘n’ Slash’in büyül… pardon, USB’li dünyasına davet ediyorum.
USB’nizin ilk seferde yuvasına oturmasını diliyorum. İyi eğlenceler!
NOT
9+
Künye
HACK ‘N’ SLASH (PC)
Tür: Macera, Bağımsız
Yapım: Double Fine Productions
Yayın: Double Fine Productions
Dijital İndirme: 19.99$ (Steam)
Yaş Sınırı: Yok
Platform: PC
Ne İyi?
-Zekice kurgulanmış “hack” mekanizması
-Bir şeyi gerçekleştirmenin onlarca yolu olması
-Bulmacalar eğlenceli
-Double Fine mizahı!
Ne Kötü?
-Oyun bazen sebepsizce kapanabiliyor
-Oyun kısa sürüyor
















