Hideo Kojima Anlattıkça Anlattı

Kojima-san, sen konuş biz sabaha kadar dinleriz

MGS serisinin başındaki üstün insan Hideo Kojima, Eurogamer'a geniş bir röportaj verdi.

Röportajda kişisel hayatından, hedeflerinden de bahsediyor, MGS V: Ground Zeroes ve The Phantom Pain'den de.

Röportajın tamamını çevirmedim bu arada. Sorulara verdiği yanıtları özetleyerek yazdım. Özenmeye çalıştım ama farklı anlama gelecek bir şekilde çevirmişsem affola. Röportajın tamamına şuradan ulaşabilirsiniz.

 

MGS V: Phantom Pain 1985 yılında geçiyor. Siz o yıl ne yapıyordunuz?

20 yaşındaydım, üniversitedeydim ve hayatımın en kötü dönemiydi. Filmler çekmek istiyordum ama öyle bir çevrem yoktu. Umut etmeyi bırakmıştım ve normal bir üniversiteye gidiyordum. Karmaşık duygular içindeydim. Bu günlerde arcade salonlarına daha fazla gitmeye başladım, sonra Famicom'um oldu ve oyunlarla daha fazla içli dışlı bir hale geldim.

 

Boş zamanlarınızda ne yaparsınız?

Sinemada ya da evde film izlerim. Bolca kitap okurum. Mümkün olduğunca spor salonuna giderim. Çocuklarımla oynamak için de çok zaman ayırmaya çalışıyorum.

 

Son zamanlarda hayal gücünüzü canlandıran bir film ya da dizi izlediniz mi?

Breaking Bad'e geç girenlerdenim. İkinci sezonu bitirdim ve kendimi çok kötü hissettirdi. Bir hafta boyunca kötü hissettim. Kızgındım çünkü bu hikâyeyi ben düşünen ben değildim. Bunun dışında film olarak Gravity'den etkilendim.

 

Yazma sürecinizden bahseder misiniz?

Oyuna koyduğumuz oynanış elementleriyle hikâyeyi paralel düşünürüm. Bunu oturttuktan sonra konuyu genel olarak belirler, hikâye parçalarını birleştirir ve oyunun nasıl bir çevrede geçeceğine karar veririm. Ve sonra ekip ile paylaşırım. Eskiden bütün hikâyeyi kendim yazardım ama artık imkânsız. Örneğin codec konuşmaları... Ben konuyu belirliyorum, ekiptekiler yazıyor, sonra ben bunları kontrol ediyorum. Ama yine de yazım kısmına mümkün olduğunca dahil olmaya çalışıyorum.

 

Metal Gear serisinin hikâyesi komplikeliğiyle meşhur. Bu uzun bir seri olmasından mı kaynaklanıyor? Komplikelik size heyecan veriyor mu?

Aslında komplike bir hikâyeye sahip olmak gibi bir amacım yok. Yapmak istediğim çok basit, anlaması kolay bir hikâye yazmak ama zoom yapınca birçok detay görebilmeniz.

 

Kojima Productions'ın elinde uyulması gereken kutsal bir lore kitabı gibi bir şey var mı?

Öyle bir şey yok. Ama uzun zamandır bizimle olan çalışanlarımız var ve hikâye onların gözetiminde yazılıyor.

 

Metal Gear serisini başka birine devretme konusundaki düşünceleriniz neler?

Seriyi başkalarına devretmeyi istedim ama Metal Gear markası, taşıması biraz ağır bir marka. Şimdiye kadar meşaleyi devretme konusunda başarılı olamadım. Revengeance bir yan oyun olduğundan sıkıntı olmadı. Aslında Metal Gear markasını bırakıp başka oyunlara odaklanmak istiyorum ama James Cameron bıraktıktan sonraki Terminator gibi olsun istemiyorum.

 

Oyunlar dışında kovalamak istediğiniz hedefleriniz var mı?

Her şeyden çok oyun yaratmak istiyorum. Oyun yapmıyor olsaydım film çekmek, kitap yazmak da isterdim ama neredeyse 50 yaşındayım ve fazla zamanım kalmadı. Bir ölmeden yapmak istediklerim listesi hazırlasam çok kabarık olur ama yapmak zorunda olduklarıma odaklanmaya çalışıyorum.

 

MGS serisi Konami için çok önemli ve size bolca kaynak sağlıyordur. Yine de sınırlılıklarla karşılaşıyor musunuz?

Rockstar'ın GTA'da yaptığı gibi bütün enerjimi ve zamanımı bir Metal Gear oyununa harcamak isterdim ama maalesef durum o değil. Bu hâlâ bir iş. Başka projelerde de çalışıp Konami için gerekli dengeyi tutturmaya çalışıyoruz ki zaman zaman bu durum bizi zorlayabiliyor.

 

MGS serisi dünyada en saygı duyulan Japon oyunlarından biri. Kendinizi Japon oyunları için kalitede öncü görüyor musunuz?

Kendimi Japon bir oyun yapımcısı olarak düşünmemeye çalışıyorum. Bu konuda düşünmemeye çalışıyorum. Çünkü Japonya'da Metal Gear'ın çok üst düzey bir başarısı yok. Yerel başarı yakalamak istiyorsanız yerel öğeleri yoğun kullanmanız gerekir. Bu tip bir yapımcı olmadığımı düşünüyorum.

 

Japon oyun yapımcılarından bir arkadaş çevreniz var mı?

Farklı bakış açılarına sahip olduğumuzdan o kadar da fazla yok. Aslında son zamanlarda film yönetmenleriyle iyi anlaşmaya başladım.

 

Hangi yönetmenlerle arkadaşsınız?

En rahat konuştuğum kişi Guillermo del Toro. En son beraber karaokeye gittik. Bir gün bir projede beraber çalışmayı da çok isterim.

 

MGS serisinde birçok karakterin uzuvlarını kaybetmesi konusunda neler söyleyeceksiniz?

The Phantom Pain isminden de anlayabileceğiniz gibi savaştan yara almadan dönemeyeceğinizi tasvir etmeye çalışıyorum. Geri dönseniz bile yanınızda bir acı taşırsınız. Oyunlarımda bunu yansıtmaya çalışıyorum ve karakterlerin uzuv kaybetmeleri de bunu aktarmanın bir yöntemi.

 

Big Boss, Ground Zeroes ve The Phantom Pain arasında komada. Ancak Metal Gear Solid'de Liquid Snake Big Boss'un Les Enfants Terribles programından önce komada olduğunu söylemişti. Big Boss kaç kez komaya girdi?

Yalnızca bir kez komaya girdi ve bir açıklama istiyorsanız The Phantom Pain'i sonuna kadar oynamanız gerek. Sonra bütün parçalar birleşecek ve "Oo, demek böyle olmuş" diyeceksiniz.

 

XOF birliği Ground Zeroes'taki asıl kötü grup gibi görünüyor. ABD Ordusu ile bağlantıları ne?

Üste ordu askerleri de var ve XOF ile birlikte çalışmıyorlar. Yalnızca üstleri öyle emrettiği için oradalar. Normalde Snake oraya gider ve hiç ordu mensubu vurmaz, onları uyutur. Çünkü kötü olanlar XOF mensupları. Ama bu oyuncuya bağlı olacak. İsterseniz uyutup uçurumdan da atabilirsiniz.

 

The Phantom Pain'in geçtiği sırada The Patriots tamamen şekillenmiş olmalı. Flashback'lerle Patriots'ın kuruluşunu anlatacak mısınız?

Şu an tek söyleyebileceğim Skull Face'in ve Major Zero'nun olduğu ve onların ilişkilerinin işleneceği. Spoiler vermeden bu kadarını söyleyebilirim.

 

The Phantom Pain'in Solid Snake ve Big Boss'un hikâyeleri arasındaki boşluğu nihayet kapatacağını söyleyebilir miyiz?

Dediğim gibi bütün parçalar birleşecek. Lütfen gözlerimin içine bakmayın, söylemeyi çok isterim ama söyleyemem. Yalnızca oyunların bir şeyleri birleştirmek konusunda kendine has bir yöntemi olduğunu söyleyeyim.

 

The Phantom Pain'in Ground Zeroes'tan çok daha büyük olduğunu biliyoruz ama temel oynanış farklılıkları da var mı?

Temel kontroller değişmiyor. Daha fazla yapabileceğiniz şey var ve hissiyat biraz değişebilir. Ground Zeroes'ta sınırlı bir askeri üstesiniz ve her adımınızda görülme tehlikesi var. The Phantom Pain ise 200 kat daha büyük bir haritada geçiyor ve her yerde sürekli stres altında olmayacaksınız. Ayrıca Ground Zeroes'ta rehine kurtaracaksınız ama Fulton Recovery sistemi olmayacak. Phantom Pain'de ise bilim adamı vs kurtarabileceksiniz ve bunlar üssünüze transfer olacak. Siz orada değilken üssünüz büyüyecek. Daha fazla oynanış elementine sahip olacaksınız.

 

Oyuncular MGS: Peace Walker'da olduğu gibi üslerini geliştirebilecek mi?

Evet, onun evrim geçirmiş hali gibi düşünebilirsiniz. Üssünüze gidip dolaşabilecek, içinde çeşitli şeyler yapabileceksiniz. Ayrıca online olarak arkadaşlarınızın üssüne gidip dolaşabilmeniz de mümkün olacak.

 

Diğer açık dünya gizlilik oyunlarını oynarken öğrendiğiniz ve The Phantom Pain'e eklemek istediğiniz bir şeyler oldu mu?

Pek fazla oyun oynayamıyorum. Oynayanları izlemeye çalışıyorum. Fazlasıyla GTA oynamak istiyorum ama fırsatım olmadı. MGS V'i açık dünya olarak tanımlıyoruz. Asıl istediğim benim gibi zamanı az olan kişilerin de oyunu oynayabilmesi. Oyunda uzun görevler de, kısa görevler de, episodik görevler de bulunacak. Zamanınız olunca üssünüzü geliştireceksiniz. Karakteriniz zamanla gelişecek. Ve hepsi bir araya gelince büyük bir hikâye oluşturacak. Yakalamak istediğim bu.

 

Ground Zeroes'un kayıtlı dosyaları The Phantom Pain'i ne şekilde etkileyecek?

Elbette Ground Zeroes'taki kayıtlı dosyalarınızı taşıyabileceksiniz. Ground Zeroes'ta çok rehine kurtarırsanız The Phantom Pain'de yansımasını göreceksiniz. Fazla detay paylaşamam ama Ground Zeroes oynamışların The Phantom Pain'de bazı avantajları olacak.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum