Hideo Kojima,Gamespot'a verdiği röportajda ilginç şeylerden bahsetti.
Mesela bahsettiği şeylerden biri MGS V: The Phantom Pain'in PC'ye çıkma ihtimali. Bu konuda şunları söyledi: "PC benim asıl çıkış noktamdı. İlk başta PC için oyunlar yapıyordum. Uzun zaman önce oyunları çıkartacağım zaman sırtımı platformlara dayamayı istemiyordum, yani insanlar istiyor ise, resmi bir duyuru yapamam ama, bu, kesinlikle yapmak istediğim bir şey."
Oyunun PC platformunda geliştirildiği de düşünülürse "neden olmasın?" diyor insan.
Bunun dışında oyunda hassas noktalara değinmekten kaçınmayacaklarının da altını bir kez daha çizdi: "Eğer çizgiyi geçmezsek, eğer ifade etmek istediğimizi tam ifade edebilmek için hamle yapmazsak oyunlar sadece oyun olarak kalır. Bunun ötesine geçmezsek filmlerin ya da romanların başardığını başaramayız. Hassas olarak değerlendirilebilecek şeylerden uzak durmak istemiyorum. Eğer ileri gitmezsek oyunlar asla bir kültür olarak değerlendirilmez."
"MGS V'teki ana temaların başında intikam bulunuyor. Bu, gerçekten çekingen yaklaşmak veya etrafından dolanmak istemediğim bir konu. Belki bu konuda çok eleştirileceğim ama bu konuyu, en isabetli şekilde resmetmek istedim. Bütün oyunların bu kadar ileri gitmesi gerektiğini düşünmüyorum ama bizim iletmek istediğimiz güçlü bir mesajımız var."
'Sert' MGS serisine yakışabilen bir sıfat. Merakla bekliyoruz Hideo Kojima'nın neleri kastettiğini görebilmek için.
Bunların dışında Kojima twitter hesabından Snake'in kod adının neden Snake olduğu konusunda da birkaç yorumda bulundu: "Metal Gear'da Snake kod adını kullanmamın sebebi yılanların varlığını gizleyen ve ses çıkarmadan ilerleyen bir sembol olarak çok uygun olmasıydı. Kobra, anakonda gibi spesifik yılan isimlerini kullanmamamın sebebi ise oyuncunun ana karakter olması. Solid (katı) kelimesini kullanmamın sebebi ise yumuşak bir şeyin tersi bir hava vermekti."
"Bütün serilerde olduğu gibi Metal Gear Solid'in sonunda da güçlü bir düşmanla karşılaşılması gerekiyordu. Bu, Snake'i geçen bir Snake idi. Bu nedenle onu bir klon olarak tasarladım. Solid ve Liquid (katı ve sıvı) arasındaki mücadele. Metal Gear Solid buydu.
"Devam oyununu geliştirirken üçüncü bir Snake'e ihtiyaç vardı. Hem katı hem gaz, maddenin doğal hallerini ifade ettiğinden doğal olarak diğer Snake'in adının da Gas Snake olması gerekirdi ama insanın aklına gazdan bir adam geliyor, güzel bir isim değil. Bu yüzden fizik bilminde kullanılan solidus/liquidus terimlerinden alıntı yaptım. Solidus maddenin bir halini değil, katı ile sıvı arasındaki çizgiyi temsil ediyor."
İyi ki Solidus'un adını gaz koymamış diyerek sevgilerimi göndermek istiyorum Kojima-san'a.
















