İnceleme:Infinite Crisis

LEAGUE OF DC UNIVERSE

 

Bu yazı daha önce Oyungezer dergisinde yayınlanmıştır.

Artık MOBA konseptine uydurulmayan ya da uydurulması üzerine çalışılmayan hangi dizi, film, çizgi roman, oyun karakteri kaldı saymakta güçlük çekiyorum. Dota’nın ortamı hazırlayışı, yükselişi, ardından League of Legends’ın başı çekerek Dota 2 ile birlikte oluşturduğu oyun anlayışı… Bir şey biliyorsam o da gelecekte MOBA türünde daha fazla oyun göreceğimizdir. Hatta eminim ki sektör “üç yollu harita” modasından da sıkılacak ve birkaç saçma denemeden sonra daha iyi bir fikir bulacaktır.

infinite-crisis-1

Infinite Crisis’de oyuncular olarak atasporumuz olan “süperkahramana dönüşmek” yine eğlenceli ama bence son zamanların en akılda kalan süperkahraman eğlencesi Injustice: Gods Among Us idi.

Bugüne geri dönersek; Warner Bros ile anlaşma imzalayan Turbine, Infinite Crisis ismi altında tüm DC evrenini birleştirerek MOBA türünde bir oyun geliştirdi. Gerçi fikir Turbine’e ait değil, zaten DC evreninin yok oluşunu ve ardından gelen kaosu anlatan Infinite Crisis isimli bir çizgi roman serisi vardı. Bu seriyi baz alan geliştiriciler, bilindik MOBA mekaniklerinin üstüne tayt ve pelerin giydirmiş. Tıpkı Dota 2 gibi uzun bir açık beta dönemi geçiren oyun, artık “yine tıpkı Dota 2’nin bir dönemi gibi” neredeyse tamamlandı. Çıkışa hazırlanıyor. Eh biz de böyle açık betayı incelemenin günahı olmaz deyip daldık krizin içine.

infinite-crisis-2

Uslanmadın deli gönül…

Baştan söyleyelim. Infinite Crisis, DC Universe gibi dev bir markayı temsil etse de öyle büyük iddiaları olan, MOBA’ların kralı ilan edilecek bir oyun değil. Hatta ana akım MOBA oyunlarının tümünden kötü bir oynanışa ve grafiklere sahip diyebiliriz. Ama Oyungezer’de yazmaya başladığımdan beri bildiğim bir şey var ki, hem DC Universe’ün hem de Marvel’in yarattığı karakterlerin taparcasına peşinde olan çok büyük bir kitle var. Ne çıkarsa izliyor, ne çıkarsa oynuyor.

Yapımcı firma ve Warner Bros işte o kitleyi hedef almış belli ki. Zira Infinite Crisis herhangi bir MOBA oyunundan oyuncu çalabilecek kalitede değil. Hatta e-spor sahnesine adımını atabileceğini bile düşünmüyorum (yanıltmasını çok isterim ama görünen köy ve kılavuz ilişkisi).

Ama bir şey var ki, yiğidi öldürüp hakkını yemeyelim, oyun DC Universe hayranına ne vermesi gerektiğini biliyor. Karakterlerin kendilerine has tavır ve özellikleri, oyunun mekaniklerine ve atmosferine afiyetle yedirilmiş. Oyuncu Joker’i oynarken gerçekten Joker’e dönüşüyor. Ama bir tık daha zorlasa şahane bir oyun yapabilecekken Warner Bros gibi paralı bir yayımcının neden bu kadarıyla yetindiğini, adam gibi bir teknik ekip ve PR sağlamadığını merak ediyorum. Infinite Crisis gayet popüler bir MOBA’ya dönüşebilirdi ama bunun yerine DC Universe’ün şöhretine yaslamışlar oyunu, hataları falan boş vermişler. Gelgelelim başarılı bir MOBA çekirdeği üzerine kurulmuş, ne yalan söyleyelim. Hatta biraz daha Polyannacılık yapıp grafiklerin de çizgi roman tadı versin diye kötü yapıldığını söyleyebilirim!

PARALEL EVREN

Klasik MOBA oyunlarındaki yetenek ağacı yapısını, çizgi roman evrenine uyarlamış Infinite Crisis. Yani farklı evrenlerden gelen Batman’ler bir değil ve oyun içi yetenekleri farklı. Bu da çizgi romanlardaki farklı Batman rollerinin oyuna yansımasını sağlamış, güzel de olmuş. Ama bunun dışında League of Legends’dan farklı bir özellik bekliyorsanız, maalesef ki üzüleceksiniz.

infinite-crisis-3

Ohh… Mis gibi LoL kokmadı mı?

Oyunun kendi içinde League of Legends mantığını ve mekaniklerini bu kadar iyi kurması hem şaşırtıcı hem de takdir edilesi. Gelgelelim sormazlar mı adama, “Kardeşim sen yeni bir oyun üretiyorsun, LoL için kilit terimlerin sadece adını değiştirerek oyun çıkarmaya utanmaz mısın? Hiç mi özgürlük yoktur ruhunda, bu kadar mı alıştık kopyadan zevk almaya?”

Fazla öfkelendiğimi düşünmüş olabilirsiniz ama haklıyım. Özellikle DC gibi geek sevgilisi bir evren için önemli değerleri böyle kötü yapımların içinde görünce, elimde değil, sinirleniyorum. Oyun tıpkı LoL gibi dört ana büyü + bir pasif büyü + iki seçilebilir özel yetenek içeriyor. Bu yetenekler arasında da çok yaratıcılık aramayın zira hepsinin işlevi LoL ile aynı. Oyun için üretilen şampiyon rehberleri bile öncekilerden kopya gibi gözükecektir zira elf gözlerim şimdilik kesemedi ama yapımcıların DC Universe şampiyonları için geliştirdiği oynanış mekaniklerinin de Riot’tan aşırma olduğuna dair güçlü sezgilerim var. Özgünlüğe karne isterseniz, sıfır veriyor, yaz okuluna gönderiyorum. Teşekkürler.

ORMANDA ÜÇ LANE ÇIKACAK KARŞINA…

Bu kadar esinlenme, aşırma muhabbeti içindeharitaların da “tabii ki” LoL ile aynı olduğunu söylemem gerek. Standart harita Coast City Marina ve Gotham Heights ve Gotham Divided adında üç harita bulunuyor oyunda. Haritalarda sağda soldaki arabaları kaldırıp atmak dışında farklı bir numara yok. Baron’un kendisi değil ama ruhu da unutulmamış; klasik buff yerine karşı tarafın zarar görmesini sağlıyor. Kulağı tersten tutmuşlar yani.

Dungeons and Dragons Online gibi ünlü bir markanın arkasındaki Turbine, nasıl olmuş da “gerçekten iyi” ama tamamen kopya bir yapıma imza atmayı kabullenmiş bilinmez ama Infinite Crisis’in DC evreninin sadık takipçileri dışında pek dostu olmayacağını biliyoruz. Maçların uzun süre bekletilmesi ve sağda solda hiç Infinite Crisis adı duymamamız da bu durumun işaretçisi. Keşke oyun dünyasında böyle gereksiz adımlar atılmasa, her şey keşke söz verildiği üzere “olması gerektiği gibi” olsa, ama nerede…

infinite-crisis-4

Infinite Crisis’deki en radikal özgünlük, eşya almak için ana üsse gitmek zorunda olmamanız.

Infinite Crisis olmasa da olur bir oyun olmuş. Ne sıfırdan bir MOBA oyuncusunu türe bağımlı hale getirip sürekli oyun başında birine dönüştürecek, ne de “item”ın adını “artifact” olarak değiştirmek gibi numaralarla özgün bir oyun olarak anılacaktır. Bunun yanında en fazla LoL’den sıkılan oyuncuların Dota 2’ye geçmeden bir adım önceki ara basamağı, ya da Dota 2’den sıkılan oyuncular için LoL’e transfer olma arifesindeki yol arkadaşı olabilir. Ama daha fazlası değil.

Sözlerimi yavaştan başıma bir Batman yumruğu inebilir telaşıyla sonlandırmak istiyorum. Ama bir üç sayfa daha yazsam Infinite Crisis konusundaki hayal kırıklığımı anlatmaya doyamam, onu da belirteyim.

NOT

5

KÜNYE

Infinite Crisis (PC)

Tür: MOBA

Yapım: Turbine

Yayın: WB Games

Fiyat: Ücretsiz

Bulunduğu Platformlar: PC

 Ne İyi?

- Süperkahramanlara bürünebilmek

Ne Kötü?

- Geri Kalan Her Şey

YORUMLAR
Parolamı Unuttum