İnceleme: WWE 2K14

Hulk Hogan'sız Yapamayanlara...

 

 Bu yazı daha önce Oyungezer Dergisi'nde yayınlanmıştır.

1980’lerden bir an; meşhur Rocky 3 filminden bir sahne anlatarak gireceğim yazıya: Zirveye çıkmış boksör Rocky Balboa biraz şımarmış ve WWE şampiyonu Hulk Hogan ile bir maç yapmaya karar vermiştir (biz o zamanlar WWE'yi "Amerikan güreşi" diye biliyoruz tabii). “Sarı Dev” lakaplı Hulk Hogan ringe doğru ilerlerken, Rocky çevresine sorar: “Niye omuzlarına almışlar?” Cevap ürkütücüdür: “Omuzlarda değil, normal yürüyerek geliyor.” Sarı Dev, orta boyutlu Rocky’nin yanında devasa bir varlık gibi durmaktadır.

 WWE 2K14 - ss 2 -iki koltua iki

WWE BİLE DAHA GÜZELDİ 1980'LERDE

WWE adlı bir güreş organizasyonundan işte bu sahneyi sinemada izledikten sonra haberdar olmuştum. WWE konsol oyunu serisini ise tam beş yıldır yakından takip etmekteyim. Elimizdeki bu yeni çıkan sürümde gözüme ilk çarpan yenilik “Güreş çılgınlığının 30 yılı” diye çevirebileceğimiz “30 Years of Wrestlemania” oldu. Yenilik deyince; bol yaldızlı, sahne şovlu, şamatalı serimizin isminin değişip 2K'leştiğini fark etmişsinizdir. THQ’nun iflası sonrası WWE serisinin dağıtımcılığı 2K Sports’ta, yapımcı firma yine Yuke’s, yanına 2K yapımcı stüdyolarından Visual Concepts eklenmiş sadece. Oyun motoru da gene ring içindeki karmaşaya uyumlu bir şekilde, Havok.

30 Years of Wrestlemania, her yıl farklı şekillerde karşımıza çıkan tek kişilik senaryo modunun bu yılki hali. Geçen yıl, hatırlarsanız 1990’lar ağırlıklı “Racon dönemi” (Attitude Era) modundan bahsetmiştim. Bir önceki yıl ise “Cleopatra vs Diva’s” senaryosunu oynamıştık. (WWE dikkat testi, 24.11.2013’te çıkmış bir mini uygulama.) “Fransız Devi André” ile başlayıp Hulk Hogan ile devam eden, 1980’lerden bilumum çılgın iddia ve çekişmeleri oyun konsollarımıza taşıyan modu keyifle oynadığımı ve beğendiğimi söyleyebilirim rahatlıkla. Gençliği 80’lere rastlayan ve o renkli dönemden kopamayan romantik – nostaljik bir adam olarak, 2000’lere, John Cena – The Rock muhabbetlerine ilerlemek yerine Hulk Hogan ile daha çok maç, kavga, komik film görüntüleri olsaymış keşke diye iç geçirdiğimi de belirteyim. “30 Years of Wrestlemania” menüsünde “Mezarcı” diye bildiğimiz Undertaker’ın ringde 21 maç üst üste kazanma rekorunu egale etmeye ya da bozmaya çalıştığımız “The Streak” bölümü de bir hayli sürükleyici.

WWE 2K14 - ss 5 - ite 80lerden Hulk Hogan

RİNGDEN ACI HATIRALAR

Yakalama (grapple) hareketinin sağ analog çubukta olduğu 2009, 2010, 2011 sürümlerinde yüzlerce saat oynamışlığım var ve oralardan kalma eğlenceli hatıralarım. Ama 2012 ve 2013 sürümlerinde, hangi akla hizmetse, yakalama hareketi X/A tuşuna atanmış ve keyfim kaçmıştı. Bu 2014 versiyonunda aynı keyifsizliği artarak yaşadım: Bir seçenek olarak bile yakalamayı sağ çubuğa alamıyoruz. “Reversal” (kontra vuruş) için ise “Fazla erken” – “Çok geç” gibi uyarı yazıları çıkıyor hiç olmazsa. Ancak on gündür çeşitli kereler girdiğim, çeşitli modlarda farklı güreşçilerle oynadığım yüz maçtan yirmi – yirmi beşini ancak kazanabildim ve tüm vuruşlara mükemmel ötesi zamanlamayla karşılık veren, ilk denemede tuş etme gibi doğaüstü güçlere sahip olan yapay zekâyı programlayanlara karşı ciddi bir “meydan okuma” isteği duyduğumu söyleyebilirim.

Zaten geçen yıllarda epey geniş, doyurucu içeriğe bu yıl yeni bazı modların, güreşçilerin, hareketlerin eklenmesiyle içerik konusunda altın kemeri hak edecek düzeye gelmiş WWE. Ancak yumruk, tekmelerin güçlerinin azalması, her hareketinizi karşılayan yapay zekâyı yenmenin olanaksızlığı, tek bir yumruk atıp tuşa gidebilen olağandışı varlıkların ringlerde peydah olmaları aklıma şu benzetmeyi getirdi: Yüzlerce farklı kumaştan gömlek, pantolon ve ceketiniz var ama istisnasız hepsi batıyor, kaşındırıyor; daralıyor ve bir an önce başka bir giysi giymek istiyorsunuz. İçinde bulunduğumuz aylar oyun açısından kurak geçiyor ve ben bu süreyi inatla, her vuruşu karşılayan “ring sonu canavarları”nı yenmeye çalışarak geçirmeyi düşünüyorum. Geçebilirsem, gelecek ay “Fazla Uzaklaşmış Olamaz” sayfamıza iki satır görüş de belirtirim. Ama baktınız ses çıkmıyor, siz devam edin, ben onları oyalarım. 

KÜNYE

WWE 2K14 (PS3)

Tür: Dövüş

Yapım: Yuke’s – Visual Concepts

Dağıtım: 2K Sports / Aral

Kutulu Fiyatı: 180 TL

Yaş Sınırı: 16 +

Dahası İçin: www.thesmackdownhotel.com/wwe2k14/

 

Ne İyi?

+ Senaryo modundaki nostaljik esinti

+ Güreşçi, hareket setleri vd. yaratmada yeterli sayıda yenilik

+  Mod, süperstar listesi, ring vd. geniş içerik

+ Süperstar ve hikâye yaratma modu eğlenceli

Ne Kötü?

- Reversal sistemi sabır zorluyor

- Ses efektleri geriye gitmiş

- Kontrol seçenekleri gene sınırlı

 

NOTU: 6+

SON KARAR: Anlamsız zorluğuna, saçma eksiklerine rağmen geçmiş yılların hatırına ikinci bir şans vereceğim bir dövüş oyunu olmuş WWE 2K14 .

 

YORUMLAR
Parolamı Unuttum