Jonathan Blow, The Witness İçin Servetini Harcamış

Büyük işler büyük fedakarlıklar gerektirir

Bağımsız yapım deyince aklınıza Braid’in ve yapımcısı Jonathan Blow’un gelmesi gerekiyor. Çünkü bu eşsiz yapım derin bir hikayesi olan bir platform oyunuydu. 200 bin dolar maliyetle baştan aşağı tek bir kişi tarafından yapılmıştı. Oyun çok başarılı olmuş ve yüksek notlar almıştı. Bağımsız oyunların bu kadar popüler olmasında Braid’in etkisi büyük.

witness2.jpg

Jonathan Blow, gerçekten de çok hünerli bir oyun yapımcısı. Bu yüzden onun elini attığı bir oyunun kötü çıkacağını düşünmüyoruz. Ancak kendisi son oyunu The Witness’ın yapımında biraz sıkıntı çekiyor. Engadget adlı teknoloji sitesi Jonathan Blow ile bir röportaj yapmış. Jonathan Blow oyun için Braid’den kazandığı tüm parayı 2009 yılından beri geliştirilmekte olan bulmaca oyunu The Witness’a harcadığını anlatıyor ve bunu söylerken şaka yapmıyor. Hatta yetmemiş üstüne biraz borç para bile almış. Çünkü bu sefer oyunu tek başına değil 9 kişilik ekibi (Thekla) ile birlikte geliştiriyor. Oyun yapımına ilk başlandığı zamandan bu yana 3 katı büyüklüğe ulaşmış ve oynanış süresi de 8 saatten 25-40 saat arası bir süreye çıkmış. Haliyle zaman geçtikçe masraflar da artmış.

witness3.jpg

The Witness’ta 677 tane bulmaca bulunuyor ve oyunun büyük çoğunluğu tamamlanmış. Jonathan Blow oynanışla ilgili sürprizleri bozmamak adına detay vermekten kaçınıyor ama oyunda her biri farklı sayıda ve zorlukta bulmacalar içeren 11 bölge varmış. Oyunu bitirmek için 7-8 tane bölgeyi bitirmek yeterli olacakmış. Ancak %100 bitirmek isteyenler epey uğraşacak olsalar da çabalarının karşılığını alacaklar.

witness960.jpg

The Witness, 6 yıldır geliştiriliyor ve kimse oyunun fikrinin çalıntı olduğunu ya da bir yerden esinlenildiğini söyleyemez. Bugünlerde The Witness’ı Croteam’in yapımcılığını üstlendiği The Talos Principle’a benzetenler var. Ama Talos Principle çok sonradan duyuruldu ve oynanış ile hikâyeleri tamamen farklı. The Witness’da, The Talos Principle’daki gibi ilahi varlıklar bizi yönlendirmeyecek ve tek başımıza olacağız. Bu da keşfetme yönünün daha ağır bastığını gösterir.

Umarız oyun çok geç olmadan çıkar ve Jonathan Blow ile ekibi çalışmalarının meyvesini alır.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum