Star Wars: Knights of the Old Republic 2'nin baş tasarımcısı Chris Avellone, hiçbir zaman yapılamadığı için bizi hayattan soğutan KOTOR 3'te yapmayı düşündüklerinden ve KOTOR 2'nin yapımında yaşadıkları sıkıntılardan bahsetti.
"Şu an en çok hangi RYO'nun devamının yapılmasını isterdiniz" diye bir anket olsa muhtemelen Baldur's Gate ve Planescape Torment'in bile önünde KOTOR olurdu. Nitekim yapımcı Obsidian Entertainment KOTOR 2'den sonra LucasArts'ın bir türlü yeşil ışık yakmadığı KOTOR 3'e bayağı bir kafa yormuş. Chris Avellone süreci şöyle anlatıyor (biraz spoiler olacaktır yazıda):
"KOTOR 2'de bugün bile doğruladığını sorguladığım bazı tasarım kararları aldık ve bunlardan biri de Revan'ı oyuna fazla dahil etmemek konusundaydı. Belki de oyunda daha fazla Revan olmalıydı ama diğer taraftan da Revan'ın ilk oyunda yaptıkları ve ikinci oyunda hazırlandıkları üzerine bir gizem oluşturmak ve sonra bunları üçlemenin son oyununda sonuça ulaştırmak için hazırlanıyorduk. Sonuç olarak bunu yapamadık."
"Bütün ikinci oyun 'Revan bu binayı neden yıkmadı? Neyi işler bir halde bırakmak istedi? Kimsenin göremediği neyi gördü' gibi sorularla doluydu. Revan daha büyük bir gücün iş başında olduğunu anlamıştı ve buna karşı durmak için kendi başına çabalıyordu."
"Fikir şuydu: Eski Cumhuriyet'in ve onun modern Sith'lerinin de öncesinde gerçek Sith'ler denilen daha öte Sith Lord'lar bulunmaktaydı ve galakside bir yerlerde varlıklarını sürdürmekte, saldırmak için doğru ânı beklemektelerdi."
"En eğlenceli kısımlarından biri de onları tasarlamaktı. Müthiş Güç kullanıcılarınız var ve galaksinin uzak köşelerinde kendilerine ait bölgelere ve köleleştirdikleri ırklara sahipler. Bu varlıkların elindeki Sith imparatorluklarının nasıl olacağını düşünmek heyecan verici. Ve siz bir Jedi ya da modern Sith olarak bu bölgelerde ve bu Sith'lerle yalnız başınıza mücadele ediyorsunuz. Bu gerçekten epik olurdu diye düşünüyorum."
Pre-prodüksiyon aşamasındaki projeye yeşil ışık yakılmamış olmasından ise şöyle bahsediyor Avellone: "Doğrusunu isterseniz neden böyle yaptıklarını bilmiyorum. Belki oyunu kendi içlerinde bir stüdyonun yapmasını istiyorlardı, belki kaynakları yetmiyordu. Uğraştık, uğraştık ama bir sonuca varamadık. Sonunda da artık olmayacağına kanaat getirdik. Üzüldük ama yapabileceğimiz bir şey de yoktu."
Avellone bu noktadan sonra KOTOR 2'den bahsetmeye başlıyor:
"KOTOR 2 Obsidian'ın ilk oyunuydu ve LucasArts henüz çıkmamış ilk oyunu oynamamıza izin vermiyordu. Olayların merkezindeki Revan karakterinin varlığından bile haberdar değildik. Maaşlarımızı alıyorduk ama yazdığımız hikâye yalnızc tahminlerden yola çıkıyordu."
En sonunda oyunu oynama fırsatı bulduklarında yazdıkları hikâyeyi tamamen çöpe atmak zorunda kalmışlar.
"Manaan gezegenine ilk kez gittiğimde ve deniz katında dolaştığımda elimdeki gamepad'i neredeyse televizyona fırlatacaktım. Oyun aşırı iyiydi. Hele o hikâye...O oyun benim Star Wars'ı yeniden sevmemi sağladı. Ve sonra 'hapı yuttuk' diye düşündüm. Bu işi batırmamalıyız."
Çoğu tecrübesiz 30 kişi ile, 14-16 aylık deadline içerisinde, mikrodalga fırın açıldığında bilgisayarların kapandığı bir stüdyoda oyun yapmaya çalışmak Avellone'un söylediğine göre "çok zordu ama çok eğlenceliydi. Mesela uzman tasarımcılarımızdan Tony Evans'ın karısı hamileydi ve ona 'Neden hâlâ buradasın?' diye sormuştum, o da 'bu işi bitireceğim' demişti. O an çok duygulanmıştım ama şu an bu konuda berbat hissediyorum."
Ancak stüdyonun bütün çabalarına rağmen deadline'a yetiştirilen oyun bitmemişti ve LucasArts'tan ek süre alamamışlardı. Ama Avellone LucasArts'tan çok kendilerinin hatalı olduğunu belirtiyor. "Daha iyi bir planlama yaparak daha doğru tasarım kararları alabilirdik. Mesela bütün mini oyunları atmalıydık. Bazı ara sahneler de olmasa olurdu. Arayüzü baştan tasarlamak da büyük bir zaman kaybıydı." Avellone ayrıca Prenses Leia'nın gezegeni Alderaan'ı ve Khoonda kuşatmasını oynanır olmalarını istediklerini ama bunu yapamadıklarını belirtiyor. Darth Nihilus, Darth Sion ve Kreia gibi unutulmaz karakterler yarattıkları için de gurur duyduğunu söylüyor.
Ama Avellone yapamadıklarının mod tasarımcıları tarafından hayata geçirilmesinden de çok mutlu. Obsidian oyunda yer veremediği yarım bölümleri KOTOR 2'nin cd'lerinin içine koymuş ve mod yapımcıları da bunlar üzerine yoğun çaba sarf ederek The Sith Lords Restored Content Mod'u çıkarmş, KOTOR 2'yi "tamamlamıştı". Hatta modçular tıkandıkları noktada Avellone'dan yardım istemişler ve Avellone da "şu görevin sonunun şu şekilde olmasını düşünmüştüm" vs. gibi fikirlerini paylaşarak onlara destek olmuş. Avellone bu sadık fanlara sonsuz minnet duyduğunu söylüyor.
Obsidian ve Avellone yarım piyasaya çıkmış olmasına rağmen büyük başarı yakalayan KOTOR 2'nin ardından Neverwinter Nights 2 ve Fallout: New Vegas ile başarısını devam ettirdi. Şu sıralarda da South Park: The Stick of Truth üzerinde yoğunlaşmış durumda. Ama asıl beklenen oyunları Kickstarter'dan gördükleri destek ile başlattıkları Project Eternity.
Kadim Sith'ler gibi enteresan şeylerden bahsederek içimdeki KOTOR aşkını uyandırdılar ama malum, şu an ufukta KOTOR 3 görünmüyor. Ama bir gün KOTOR 3 yapılırsa ve projenin başında da Obsidian olsun. Başka da hiçbir şey istemem Force'tan.