Legend of Korra İnceleme

Son Hikâye Bükücü

 

Bu yazı daha önce Oyungezer dergisinde yayınlanmıştır.

Geçen ay dergiye Portal sayfalarımızdan giriş yapan Korra, bu ay incelemelere kadar ulaşmayı başardı. Artık gelecek ay da kapak yaparız diyorduk ama The Legend of Korra, oyun basını tarafından pek de hoş karşılanmadı. Bana sorarsanız bunun sebebi, kaynak materyalin hikâye odaklı seçilmesi ve yapımcı stüdyonun önceki işlerinin, beklentiyi yükseltecek kalitede olmasıydı. Ben de bu isimden kaynaklı bir beklenti içindeydim; herhalde bu beklentiyi doğru yere odaklamayı becermişim ki The Legend of Korra beni büyük bir hayal kırıklığına uğratmadı.

Peki Platinum Games’den ne bekledim? Göze hoş gelen akıcı animasyonlar, eğlenceli ve refleksleri ödüllendiren bir dövüş sistemi. İstediğimi aldım mı? Evet. Başta element bükme güçlerim chi-bloklayıcılar tarafından elimden alındığında animasyonların anlamsızlığına burun kıvırdım tabii ama Su Bükme yeteneğine kavuşmamla taşlar yerine oturdu ve Korra’nın acayip el kol sallamaları işlev kazanmaya başladı.

ÖĞRENMENİN YAŞI YOKTUR

Dövüş sistemimiz yarı-otomatik bir gelişim sistemi izliyor. Bükme güçlerimiz onları kullandığımız oranda gelişiyor ve sağlı sollu tuşlarla yaptığımız standart kombolarımızın daha uzun versiyonlarına kavuşuyoruz (farklı işlevlere sahip başka hareketleri ve kullanılabilir eşyaları ise bölüm aralarında general Iroh’dan satın alıyoruz). Ardından “ev” sekmesinde bu eşyaları kısayollara atayabiliyor, Korra için açtığımız kostümleri giyebiliyoruz.

Eğer dümdüz sağ ve sol fare tuşlarına abanarak oyunu oynamaya kalkarsanız dövüşlerde zaman zaman zorlanacağınız konusunda sizi uyarayım. Oyunda gözden kaçmaya müsait birkaç püf noktası var ve bunları kullanmazsanız pıt diye ölebiliyorsunuz. Öncelikle tuşlara basılı tutarak doldurduğunuz, bir süreliğine daha fazla hasar vermenizi sağlayan Chi Charge’ı bol bol kullanın. Bunun yanında herhangi bir elemente her seviye atlattığınızda sağlığınız doluyor, bükme güçlerinizden bir tanesini zor durumlar için level atlamaya hazır halde kenarda tutun. Iroh’dan alabileceğiniz eşyaları da kullanmayı ihmal etmezseniz, oyunun tabanvay kısımlarını epey akıcı bir şekilde geçebilirsiniz.

Neden tabanvay dedim? Naga’nın sırtına bindiğimiz bölümleri bir kenara ayırmak için. Açıkçası çizgisel bir yolda engelli koşu gibi gözüken bu bölümler sadece çeşitlilik olsun diye konulmuş, özensizce tasarlanmış gibi gelmişti videolarda gördüğümde. Ancak bükme güçlerinin bu bölümler sırasında da kullanılması gerektiğini fark ettim. Oynarken göreceğiniz üzere az sayıda olmalarının da katkısıyla birbirinden oldukça farklı tasarlanmış, eğlenceli bölümler bunlar. Oyunu bitirdiğinizde bir de Pro-Bending modu açılıyor ama pek detaylı bir şey değil. En fazla 1-2 kere oynar kapatırsınız.

SADE GRAFİKLER, SİLİK HİKÂYE

Oyunun incelenmesi gereken diğer yanlarına gelirsek; açık söylemek gerekirse Avatar serisini hem görsellik, hem de senaryo anlatımı bakımından genelde hafif bulmuşumdur. Hafiften kastım, sade renklerden oluşan bir görsellik, lafı fazla dolandırmadan derdini anlatan bir hikâye… Bu iki noktada da oyunun diziyle paralel bir havaya sahip olmasını dilerdim ancak kısmet değilmiş, sadece birinde tutuyor; grafikler ciddi anlamda sade olmasına rağmen, düşmanların ve Korra’nın hareketleri göze hoş gelen bir detay seviyesinde tasarlanmış. Bükme efektleri oldukça güzel gözüküyor. Çevre içinse aynı şeyi söyleyemeyeceğim ancak bu içimde bir ukde bırakmış değil. Çünkü oyunun hızlı yapısı düşmanlara odaklı oynamanıza ve çevreyi çok da önemsememenize sebep oluyor. Büyük bir eksi değil yani, diziyi izlerken de havada uçuşan elementlerden gerisine çok bakılmıyor açıkçası.

Hikâyeye gelelim. Keşke gelebilsek. Hikâye yok sevgili okur. Aslında ana hatlarıyla bir şeyler anlatıyor oyun ama dediğim gibi, sadece ana hatlarıyla. Sadece Korra ve kötü adamımız var. Geri kalanlar dövülmeyi bekleyen düşmanlar. Tanıdık bildik hiçbir karakter karşımıza çıkmıyor, animasyon şeklinde hazırlanmış o güzelim sahnelerde bile doğru düzgün bir ses, bir nefes yok.

Yani kendimce tahminlerim tutmuş, Legend of Korra düşük bütçeli olmasından kelli, birkaç saatinizi epey eğlenerek geçirebileceğiniz, çerezlik bir yapım olmuş. İşin eğlence kısmı garantiyken başka neye ihtiyaç var ki zaten?

NOT

6+

KÜNYE

TheLegend of Korra (PC)

Tür: Macera

Yapım: Platinum Games

Dağıtım: Activision

Kutulu Fiyatı: -

Dijital İndirme: 24TL (Steam)

Yaş Sınırı: 12

Bulunduğu Platformlar: PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One

Ne İyi?

-Eğlenceli dövüş sistemi

-Naga’nın sırtına bindiğimiz bölümler

-Göze batmayan görseller

Ne Kötü?

-Kısa oyun süresi

-Senaryo yok. Yok yani.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum