Moonbreaker - Erken Erişim İnceleme

Bu oyuna birkaç “ay” daha lazım ehe ehe

Bu incelemeyi aslında daha erken çıkmamız gerekiyordu. Ama tam ben incelemeyi bitireyazdım, Moonbreaker koca bir yama yayınlayıp oyunda yakınma sebebi olan en büyük şeyi kaldırdı: Mikro ödemeler. Evet, evet. Hepsini.

Moonbreaker’la şans eseri Gamescom’da karşılaştık. Ne olduğunu hiç bilmeden girdim standlarına, oturdum dedim anlatın nedir Moonbreaker. İşte küçük modeller var, savaşıyorlar, boyayabiliyorsun- Dedim, “Say no more, nereden ediniyoruz bu oyunu?”. Elime geçtiğinden beridir de oynuyorum, oynadığımın yarısı kadar vakti yazmaya ayırsaydım şimdiye on kere bitmişti bu inceleme. NEYSE.

Moonbreaker mini figürlerle oynanan masaüstü stratejilerden esinlenen bir oyun, bu hissiyatı korumak istemişler. Işıklar, dumanlar gibi çevre animasyonları olmasına karşın, modeller de bu sebepten hareketli değiller. Sanki görünmez bir el kaldırıp birbirine vuruyormuş, bir yere yerleştiriyormuş gibi bir animasyonları var.

Gerçekten masaüstü hissiyatı verip vermediği tartışılabilir. Bence tartışılmaz kısmıysa karşımızda cidden keyifli bir strateji oyunu olduğu.

Erken erişim ne demek?

Moonbreaker şu anda ciddi bir sıkıntıyla karşılaşmadan oynanabilen bir oyun. Fakat neden erken erişim olarak çıktığını anlamak için içinde çok vakit geçirmeye gerek yok.

İlk olarak oynanabilir karakterler çok çeşitli değil. Evet, var olanlar yarım yamalak değil. Yani çok karakter yapmak yerine var olanların değişik özellikleri olmasına özen göstermişler, bu güzel bir şey. Ama kafanıza göre bir karışım bulmak için çok seçeneğiniz yok.

Bir de harita çeşitliliği çok kıt şu anda, ama erken erişimde çok da göze batmayan eksiklikler bunlar. Asıl oyundaki dengesizliklerin cilalanması lazım, ama ona geleceğim. Önce Moonbreaker’ı nasıl oynuyoruz, ona bir bakalım.

Küçük oyuncağımı iki kare ileri koyuyorum!

Moonbreaker sıra tabanlı bir strateji. Oyuna girmeden önce kendimize bir kaptan ve en fazla sekiz yancıdan oluşan bir grup hazırlıyoruz. Amacımız kendi kaptanımızı hayatta tutup, kartı tarafın kaptanını alaşağı etmek. Her tur, gittikçe artan “cinder” isimli bir kredimiz var. Bunu her şeyin manası gibi düşünün; karakterleri de buradan yerleştiriyoruz, karakterlerin özel yeteneklerini de buradan açıyoruz, her oyunun başında rastgele seçtiğimiz bonuslarımızı da buradan kullanıyoruz.

Genel olarak değişik şeyler denemenizi sağlıyor karakterler, sayıları fazla olmasa da. Kimi uzak menzilli, kimi de sadece yanında durduğu karakterlere saldırabiliyor. Belirli bir uzaklığındaki karakterlere sınırsız hareket ya da çifte vuruş kabiliyeti sağlayan ya da ekstra kuvvet veren karakterler var örneğin.

Fakaaat… Karakterlerin her zaman birbirlerine karşı çok dengeli olmadıkları da bir erken erişim gerçeği. (Moonbreaker Discord’undayım, ekip de bunun farkında; mikro ödemeleri tak diye uçuran ekip bence bunu da cilalar.) Özellikle Cargo Run adlı modu oynarken çok hissediliyor bu dengesizlik, çünkü AI’ın insafına kalmış durumdasınız.

Bu mod aslında çok eğlenceli. Hiçbir zaman kolay değil bu arada. Çünkü Cargo Run’da belirli bir ekiple bitirmeniz gereken 5 oyun var. Eğer bir üyeniz ölürse, o zaman bir kişi eksik devam ediyorsunuz. Fakat bir yandan bu Cargo Run’daki “kargolar” size farklı yetenekler bahşedebildiği gibi, listenize yeni oynanabilir karakterler de ekleyebiliyor. Fakat kargoların da yanına gidip açmanız lazım. Kısacası Moonbreaker’da strateji konusunda aradığımızı fazlasıyla buluyoruz.

Ancak karşımıza bazen karakter üstüne karakter pörtleten düşmanlar geldi mi; işimiz iş, işimiz yaş! Bazı özel yetenekler üst üste geldi mi cidden kendinizi savunabileceğinizden fazla düşman üretebiliyor. Böyle olduğu zaman da oyunun bir keyfi kalmıyor.

Madem erken erişim, beklentilerim neler?

İlk olarak daha çeşitli ve özenli hazırlanmış haritalar. Haritaların üstünde arkasına saklanabildiğiniz büyük engeller ve menzilli saldırılara aleyhine olasılık veren küçük engeller var. Ama bazen oyun haritanın bir köşesinde sıkışıyor, oradan çıkmak için hiçbir neden oluşmuyor bir türlü. Daha dinamik haritalar görmek istiyorum.

Ve elbette daha dinamik karakterler. Şu anda yakın menzilli karakterlere bir türlü ısınamadım. Ya cidden bir dengesizlik var, ya ben uygun stratejiler kuramıyorum. Yeni karakterlerin ne yönde olacağını görmek için sabırsızlanıyorum doğrusu.

Çünkü sonuç itibariyle, eksiklerine rağmen ben Moonbreaker’ı bayağı sevdim. Tema müziğini çok sevdim nedense mesela, aşırı bir sempatim var tema müziğine. Oyun mekanikleri açısından da strateji türünün hakkını verecek bir oyun gibi duruyor. Ayrıca minyatürlü savaş-strateji severim. Eğer doğru yönde ilerlerse geliştirme süreci, cidden uzun soluklu olabilecek bir oyun gibi duruyor Moonbreaker.

Minyatür boyama sanatı

Eğer böyle mini figür toplayıp boyayan hobicilere özeniyorduysanız, buna en çok yaklaşabileceğiniz yer sanırım Moonbreaker’ın figür boyama kısmı. Bayağı oyunun içinde elinizdeki figürleri kafanıza göre boyayabileceğiniz bir bölüm var ve inanılmaz detaylı. Değişik fırça dokularından boya türlerine, renk karıştırmadan kendi paletlerinizi oluşturmaya kadar her türlü seçenek mevcut. Resmen oyunun içinde ayrıca bir program gibi, çok başarılı. (Ve evet karşınızdaki oyuncunun figürüne saçma sapan şeyler yazıp çizmiş olmasına karşı o “özel” dizaynları kapatabiliyorsunuz.)

 

Brandon Sanderson bu işin neresinde?!

Evet, yanlış duymadınız. Brandon Sanderson. Bizim Brandon Sissoylu Sanderson. Moonbreaker’ın tematik olarak dünyasını ve karakterlerini Brandon Sanderson yaratmış. Oyunun içine çok ekleme fırsatları da olmadığı için mini figür boyarken (ya da Spotify’dan ne zaman isterseniz) dinleyebileceğiniz karakter hikayesi podcastleri hazırlamışlar. Şimdilik sadece iki tane var, ama bunların da devamlı bir iş olmasını umuyorum. Çünkü gerçekten keyifliler.

 

Artılar:

  • Bol ve çoğunlukla dengeli strateji opsiyonları
  • Var olan karakter dizaynları çok keyifli
  • Oyuncuların taleplerini dinleyen bir geliştirme süreci
  • MİNİ BOYAMA!!!

Eksiler:

  • Henüz birbirine karşı pek dengeli olmayan karakterler var
  • Cargo Run görevleri de bu dengesizliklerden muzdarip
  • Daha sadece 3 harita gördüm, biraz sıkabilir şu noktada

Ara Karar: Masaüstü sıra tabanlı stratejileri sevenlerin gözü Moonbreaker'da olsun! Çok iyi bir temel atılmış, cilalandıkça daha da derinlikli ve geniş bir oyun olmasını umuyorum.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum