Riot, Valorant'ta 'Aynı Haritayı Oynatma' Sorununu Nihayet Çözdü

Aynı haritayı gören oyuncu yüzdesi yok denecek kadar az

Valorant oynarken arka arkaya aynı haritaya denk gelme sorunu oyuncuların uzunca bir zamandır şikayetçi olduğu ve çözüm beklediği sorunların başında geliyordu. "Uzunca bir zaman" derken öyle birkaç günden bahsettiğimi sanmayın, resmen aylardır devam eden bir sıkıntıydı bu.

Riot nihayet sorunu çözdüğünü, ama bunun tahmin edildiğinden daha zor olduğunu açıkladı.

Valorant Rekabetçi Ekibinden Brian Chang, "Aynı haritayı arka arkaya gördüğünüzde yaşadığınızın hayal kırıklığının farkındayız. Düzenlediğimiz en son anketlerden birinde Valorant oyuncularının üçte birinden fazlası bu durumun aşırı derecede can sıkıcı olduğunu belirtmişti" diyor.

Chang, Valorant'taki bu sorunun yıllar boyunca hep sürdüğünü söylemiş. Oyun 2020 yılında çıktığında harita seçimi tamamen rastgele şekildeydi ve oyuncuların dört haritadan birine düşüyorlardı. Riot, oyuna daha fazla harita eklediğinde randomizasyon sistemini 'pseudo-random" olarak değiştirmesine rağmen haritaların rasgeleleşmesi beklendiği seviyede olmadı. Ankete göre oyuncularının %67'si "daima" veya "sıklıkla" aynı haritaları oynadığını söylüyor.

Riot da tüm bunlar üzerine çözümü randomizasyon sistemini kaldırmakta bulmuş, bunun yerine serileri minimize edecek en doğru seçimi yapmaya odaklanan bir sistem kullanılacak. Chang bunun bu konuda şimdiye kadarki en büyük yenilik olduğunu da söylüyor.

"Aynı haritayı üç kez arka arkaya gören oyuncuların yüzdesi 0.06'ya düşmüş durumda. Birkaç milyon oyuncudan sadece 8 tanesi aynı haritayı dört kez arka arkaya görmüş, bunların da iki tanesi zaten belli haritalardan kaçmaya çalışanlar. Hiçbir oyuncu aynı haritayı beş kez arka arkaya görmedi. Bu işlemin sıra sürelerine veya maç dengesine de etkisi sıfır" diyor Chang.

Böylece Valorant'ın bir sorunu daha çözülmüş oldu diyebiliriz :)

YORUMLAR

Yeni Star Wars Filmleri Son Üçlemenin Devamında Geçecek

Ara dönemlerden sıkılıp, yeni dönemlerden korkanlara

Yeni Star Wars Filmleri Son Üçlemenin Devamında Geçecek

MythForce - Erken Erişim İnceleme

Ben sizi küçükken izlemiştim

MythForce - Erken Erişim İnceleme

Eskiden oyun incelemek inanın daha kolaydı. Hem bu kadar çok bağımsız yapımcı olmadığı için çıkan oyun sayısı azdı hem de tür oyun türleri bu kadar homojen değildi. “Aksiyon”, “Spor” diye başlıklar atarak incelediğimiz oyunların yerini “First Person, Co-op, Roguelike” gibi türler aldı. Eğer Gunfire Reborn’u oynadıysanız aslında zaten bu türün ne olduğunu az çok biliyorsunuz. Borderlands’i dört kişi oynayıp yavaş yavaş ilerlemek yerine, hızlıca oynayabileceğiniz mini arena modüllerinde gelen düşmanları temizleyerek ilerleyebileceğiniz bir oyun yapmak açıkçası gayet akıllıca. Mythforce da bu türün yolcusu. Lakin bunu yaparken hem bir tık daha zor yapısı hem de gördüğüm en tatlı görsel dil ile birleştiriyor.

Mythforce’un aslında çok ilginç bir tarzı var. Oyun He-man vari bir dünyada geçiyor. Görsellerine birkaç saniye bakınca zaten anlamışsınızdır, oyunun görsel dili resmen Masters of the Universe serisinden çıkagelmiş. Kahramanları, düşmanları, ortamdaki objeleri alın He-Man’e koyun asla sırıtmaz. Oyunun kendisinde ise bir He-man gibi güçlü bir karakter yok. Tema biraz daha süper güçlü kahramanın olmadığı bir dünyada yan karakterler güçlerini birleştirerek hayatta kalabilirler miydi kafasında geçiyor.

İleride değişir mi bilmiyorum ama Mythforce gayet net bir şekilde dört kişi oynanmak için tasarlanmış; tek kişi oynayabiliyor olsanız da asıl keyfi Co-Op’ta çıkıyor. Bu oyun gayet net bir şekilde dört kişi oynanmak için tasarlanmış. Şövalye Victoria tank görevi güderken, büyücü Maggie alan kontrolü sağlıyor. Rico ve Hawkins ise asıl hasarı vuran karakterler olmuşlar. Şahsi deneyimlerime göre özellikle bölüm canavarlarına karşı oyunda olması gereken ana karakter Victoria.  Maggie de normal bölümleri rahatlatırken, hasar veren karakterler sadece oyunda ne hızla ilerleneceğini etkiliyorlar. Oyunu 1-2 kişiyle de idare eder şekilde oynamak mümkün yani.

Karakterlerin toplamda 3 adet yetenekleri var. Seviye atladıkça bunları geliştirmek veya büyülü silahlarla etkilerini değiştirmek mümkün. Rogue hariç neredeyse hepsinin özellikleri diğer karakterlerle birlikte çalışmak üzerine oluşturulmuş. Örneğin Hawkins attığı okla kalabalık bir güruhu yavaşlatırken, Maggie alan büyüsüyle kaçamayan düşmanlara ciddi hasarlar verebiliyor.

Yaratık dengesi de bu konuda fena değil. Başta çerez niyetine gelen iskeletlerin ötesinde, büyüyüp küçülen mantarlar, oyuncuyu tuzaklara çekmeye çalışan goblinler tarzında tatlı düşmanlar geliyor.

Bayramda dört Kişi iskeletora girmek

Mythforce’u ister istemez, Gunfire Reborn ile karşılaştırıyorum. GF Reborn kadar zor olmasına rağmen bu oyunun temposu çok çok daha düşük. Bazen odadaki düşmanları hızlıca temizlerseniz 10 saniye kadar yenilerinin gelmesini bekliyorsunuz mesela. Biraz da yakın - orta mesafe dövüşlerine ağırlık verildiği için süper bir karakteriniz olsa bile “Ben her şeyi yok ediyorum” hissiyatı asla gelmiyor. Oyun son anına kadar birlikte oynamanızı, destek olmanızı ve beraber takılmanızı şart koşuyor.

Mythforce hakkında hüküm vermek için biraz erken çünkü Erken Erişim’in başında olduğunu çok hissettiriyor. Tekrar eden bölümler, silah ve özellik çeşitliliğinin azlığı ve tek kişilik oynanmaya uygun olmaması gibi sorunlar biraz itici gelse de yakaladığı görsel dil muazzam. Yapımcı Beamdog’un bu oyunun altından kalkabileceğine inancım sonsuz. Sadece dört kişilik takım oyunu mantalitesinin biraz dışına çıkıp Roguelike’ların özünde olan o aşırı güçlü skill’ler ve değişik build’lere imkân vermeye başlasalar yeter.

Artılar:

  • Görsel dili İNANILMAZ
  • Bölüm tasarımları gayet hoş

Eksiler:

  • Tek kişilik oynamaya uygun değil
  • Şu an sunucuları boş
  • Bölümler tekrar ediyor ve tempo düşük
  • İlginç build’ler yapmak mümkün değil

ARA KARAR: Mythforce şimdilik göründüğü kadar iyi oynanmayan bir oyun. Erken erişimden çıktıktan sonra ne hale gelecek göreceğiz.

Parolamı Unuttum