Rise of the Tomb Raider'ın Bulmacaları Daha Uğraştırıcı Olacak

Lara'nın işi zorlaşacak gibi

2013’te çıkan ve seriyi baştan başlatan Tomb Raider çoğunlukla iyi yorumlar almıştı. Ancak serinin kalanına kıyasla bulmacaları, ki çoğu alternatif yollardan gittiğimiz mezarlarda karşımıza çıkıyordu, oyunun gidişatını fazla etkilemediği gibi pek zorlayıcı da değildi.

Crystal Dynamics’in geliştirmekte olduğu, Xbox 360 ve Xbox One’a belli bir süreliğine özel olacak Rise of the Tomb Raider’ın bulmacaları eski oyunlardaki gibi olacakmış. Oyunun kreatif yönetmeni Noah Hughes’ın Game Informer ile yaptığı röportajda takımının geribildirimlerden haberdar olduğunu açıkladı:

“Bulmacaların oyunun formülünde önemli bir yeri var ve oyunda daha fazla mezar ile bulmaca olacağı için heyecanlıyız. Oyunda geniş yelpazede bulmacalar göreceksiniz. Bazı gizli mezarlar daha büyük olacak ve bazı durumlarda bulmacalar daha zor olacak ama bir şekilde bunları oyuna koyacağız. Bizim amacımız oyuncuyu zorlamak ama ortalama oyuncuları çıkmaza sokmak da istemiyoruz. Bu yüzden yaptığımız şeylerden biri de iç içe geçmiş bulmacalar dediğimiz bu mezarlar vasıtasıyla, klasik Tomb Raider oyunlarında olduğu gibi, başarı hissini bir adım ileri taşımak. Ana bulmacayı çözmek için ya odaya farklı yönlerden bakmanız ya da birden fazla şey yapmanız gerekecek. Bu da öylece dikilip bulmacaya bakarak kafanızı kaşımak yerine oyundaki farklı elementleri kurcalamanıza imkan tanıyacak. Bu mezarları çözmeniz daha uzun sürecek. Ama yine de fizik ve neden-sonuç ilişkisinin oluşturduğu bu sistemle odanın sonunda kapıdan çıktığınızda zafer kazanmış hissini yaşayacaksınız.”

Özetleyecek olursak Rise of the Tomb Raider’daki gizli mezarların zorluğu arttırılacak ama daha fazla ödüllendirerek oyuncuların aklını çelmeye çalışacak.  Oyunun 2015’in son çeyreğinde piyasaya çıkması bekleniyor.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum