Square-Enix, FF X HD'de ve Lightning Returns'de Yaşadıkları Zorluklardan Bahsediyor

Beklentileri karşılamak kolay iş değil tabii

Square-Enix'in önemli isimlerinden Yoshinori Kitase FFX'in HD versyonunun, oyunu 10 yıl önce oynayanların anılarına ihanet etmemesi için çok çabaladıklarını söylerken FFXIII yönetmeni Motomu Toriyama ise Lightning Returns'deki yeni oyun sisteminden ve bu sistemi oluşturabilmek için oyun motorunu revize etmeleri gerektiğinden söz etti.

Yapımcı Yoshinori Kitase, Final Fantasy X ve X-2'nin HD versyonlarını hazırlarken karşılaştıkları zorlukları şöyle özetledi: "Düşük çözünürlüklü bir oyunu alıp onu yüksek çözünürlüğe çevirmek bizim için yeterli olmayacaktı. Karakterleri ve poligonları tek tek modifiye ediyoruz. Kaplamaları da revize ediyoruz. Ama bu proje oyunu 10 yıl önce oynamış insanların hatıralarına ihanet etmemeli. Karakterlerin yüzlerine daha fazla poligon eklememiz yüz ifadelerinde büyük değişikliklere sebep oluyor. Bu nedenle ana karakterlerin ifadeleri üzerinde de değişikliklere gidiyoruz ve yaptığımız düzenlemelerin Tidus ve Yuna'nın oyunculardaki imajını bozmaması için sonuçları sürekli kontrol etmekteyiz."

ffxiii-3-haber

Final Fantasy XIII yönetmeni Motomu Toriyama ise Lightning Returns'e olan yaklaşımlarını ve yaşadıkları zorlukları şu şekilde ifade ediyor: "FFXIII hikâye odaklı lineer bir oyundu. FFXIII-2 ise oyuncuya özgürlük sunan çok daha geniş çaplı bir yapımdı. Üçüncü oyunda bu özgür yapı devam edecek ve oyun yapısını 'dünya odaklı' olarak tanımlıyoruz. Bunun anlamı Lightning'in ve diğer karakterlerin çevresindeki dünyanın sürekli değişken bir yapıda olması. Lightning'in bu değişen dünya ile nasıl etkileşime geçeceği oyuncunun yaşayacağı tecrübeyi değiştiriyor olacak. Kurduğumuz açık dünya sistemi ve zamanın ilerleyen bir yapıda olacak olması için daha önce kullandığımız Crystal Engine yeterli değildi. Bu motor için bir versyon yükseltmesi yapmak durumunda kaldık."

YORUMLAR
Parolamı Unuttum