Imperial March'ı verin damardan
Devamını okuMobilde çok nadir oyun oynuyorum. Aslında Android’den, iOS’e geçtikten sonra AppStore’daki kaliteli içerikler bu alışkanlığımı değiştirir diye düşünmüş olsam da, şu ana kadar ilgimi yarım saatten fazla çekebilen çok az mobil oyun bulabildim. İşin ilginç tarafı, beni uzun süre telefonumu elimde tutturabilen oyunların ortak özelliği hepsinin side-scroller olmaları. Hani Super Mario Run’daki gibi, karakterin otomatik olarak koştuğu ve sizin karaktere basit eylemler yaptırarak bölümleri tamamlamaya çalıştığınız oyunlar.
Türk yapımcı Imagine Codes’un yeni oyunu Deliçeri de böyle bir oyun. Oyunda Osmanlı İmparatorluğu’nun Yeniçeri Ocağı’ndan çıkan “Deliçeri” lakaplı bir yiğidi kontrol ediyoruz. Deliçeri aslında çok basit bir temele dayanıyor: Zıpla ve tokat at. Deliçeri otomatik olarak ekranın sağına doğru koşarken, siz de bir yandan karakteri çevredeki boşluklardan zıplatıyor, diğer yandan da düşmanlara Osmanlı Tokadı atarak yolunuzu açıyorunuz. Şu an için bölüm içerisinde (bana gönderilen sürümde sadece bir bölüm vardı) kayıt noktaları yok, bundan dolayı her öldüğünüzde bölümün başına dönüp tekrar denemeniz gerekiyor. Bu her ne kadar ilk bakışta göze kötü bir tasarı seçeneğiymiş gibi gelse de ve canımı sıksa da (Dark Souls serisini asla sevemememin bir sebebi var işte!), bölüme ve oyunun biraz tepki sorunları yaşayan kontrollerini alıştıktan sonra her tekrardan başlayış, işkenceden ziyade büyük bir zevk kaynağı olmaya başladı.
Oyunda millete tokat atmaktan daha önemli olan şey, bölüme yayılmış sikkeleri toplamak. Gümüş sikkeler genellikle yolunuz hemen üstünde bulunurken, altınları ele geçirmeniz için biraz daha fazla riske girmeniz gerekmekte. Öldüğünüz zamansa, o denemede topladığınız tüm sikkeler, daha önceki denemelerdeki toplam sikke sayınıza ekleniyor. Bunlarla da oyun içinde kullanabileceğiniz ekstra can, çift zıplama, daha sert tokat gibi ekstra özellikler satın alıyorsunuz. Fakat gördüğüm kadarıyla bu sikkeleri gerçek para verip de satın alma şansımız var. Her ne kadar oyunlardaki microtransaction’lara, bir şey satın almadan oynamak isteyen oyuncuları etkilemedikleri sürece, karşı çıkmasam da, Deliçeri’nin ekonomik yapısı için kararımı oyunun tam sürümü yayınlandıktan sonra vereceğim.
Mayıs ayında AppStore ve Google Play’de yayınlanacak Deliçeri’de büyük bir potansiyel var. Oynadığım tek bölüm ilgimi yarım saatin üzerinde tutmaya yetti. Dark Souls vari, deneme yanılma ve ilerleme tabanlı yapısı çok hoşuma gitti. Her ne kadar oyunun tam sürümünün nasıl olacağına dair bir şey söyleyemesem de, Deliçeri kesinlikle dikkatimi çekti ve radarıma girdi.