Piksel görünümlü oyunlarla olan ilişkim inişli çıkışlı bir grafik sergiliyor. Bu tarzda yapılan her oyunu sevmiyorum, sevemiyorum. Hele ki “pikselli” deyip de işin içinden çamur gibi grafiklerle sıyrılmaya çalışanları hiç… Öte yandan Fez, Tiny Barbarian DX ve Metal Slug gibi her detayı ince ince işleyen, retro görünümüne rağmen ayrıntı fışkıran oyunlarınsa kalbimde ayrı bir yeri var.
D-Pad Studio tarafından geliştirilen Owlboy da onlardan biri olacak gibi duruyor. Çünkü gerek tanıtım videosunda gerekse de yayımlanan ekran görüntülerinde kendisine verilen emeği ve ince işçiliği âdeta gözler önüne seriyor.
Bizler kendisini çoktan unutsak da oyun tam 10 yıldır geliştirilme aşamasındaydı. Hatta sistemde 2011’den kalan haberleri bile var. Çıkışının neden bu kadar uzun sürdüğüne dairse hiçbir fikrim yok. Ama bizi ilgilendiren kısmı oynanış ve o da gayet ilginç duruyor.
Bir baykuş-çocuğu yönettiğimiz oyunda her biri farklı yeteneklere sahip arkadaşlarımızı pençelerimizle taşıyıp bölümleri geçmeye ve bulmacaları çözmeye çalışıyoruz. Boss savaşları da içereceği söylenen oyun açık-dünya olarak, uçma ve platform öğelerinin bir karışımı olarak sunuluyor.
Owlboy önümüzdeki sonbahar aylarında Steam için çıkacak. PS4 için planları olduğunu da Youtube yorumlarından öğrendim, kesin bilgi, yayalım.