Pac-Man 256 İnceleme

Fıtıfıtıfıtıfıtıfıtı!

Klasikleşmiş arcade oyunların yeniden yapımı için mobil platformlar çok uygun bir platform bana kalırsa... Hem köklerine bağlı oyunculara istedikleri yerde o retro hasretini giderebilmesi, hem de yeni nesil oyuncuları da bu klasik yapımlarla tanıştırabilmesi açısından büyük fırsat sunuyor.

Son olarak 80-90 neslinin efsanesi Snake'in Lumia'lar için yeniden doğduğu Snake Rewind ile retroya doyan bünyeler, bu kez de Pac-Man'in yeniden yapımı Pac-Man 256 ile keyifleniyor...

Öncelikle Pac-Man 256'nın son zamanlarda oynadığım en keyifli mobil oyunlardan biri olduğunu söylemekle başlamalıyım. İsminin ekmeğini yemeden; Gaz-Man adıyla bile çıksa bağımlılık yapabilecek, yine yüzbinlerde indirme alabilecek güzellikte bir yeniden yapım... Peki Pac-Man 256'nın yenilikleri, büyük babasından ayrılan özellikleri neler?

pacman2

En önemli değişim oyunun yapısında... Artık bölüm bitirme mantığında yönetmiyoruz sarı noktamızı... Crossy Roads (yapımcıları aynı bu arada) ve Icy Tower gibi oyunlardan bildiğimiz, hızlı davranarak sürekli yukarı doğru seyretmemizi gerektiren sonsuz (never-ending) bir yapısı var Pac-Man 256'nın... Oyun başladığında alt taraftan pikseller yukarı doğru çıkmaya başlıyor ve hem hayaletlerden kaçarak, hem meyveleri toplayarak, hem de power-up'ları alarak yukarı seyrediyoruz. Bu bağlamda oyunun ham maddesi olan labirent sisteminin hiç olmadığı kadar önem kazandığını söyleyebilirim... Hesapsızca bir sağa bir sola gidersek ömrümüz pek de uzun olmuyor. Pac-Man'in zorlayıcı yapısı çoğunlukla hızından gelirdi. Şimdi ise biraz daha düşük tempoyla, daha fazla düşünmenizi gerektiren bir zorluğu var.

Power-up demişken bu mevzuya değinmek gerek... Oyunda tek tek açılan tam 16 ayrı power-up mevcut... Lazer silahından bombaya, dondurucudan görünmezliğe tomarla özellik var kullanabileceğimiz... Bu özellikleri tıpkı meyve toplar gibi labirentin içinden yakalıyoruz ve anında aktive oluyorlar. Bu power-up'ları açmak ve geliştirmek için gereken puanı ise nokta toplayarak alıyoruz elbette... Lakin şöyle bir durum var: Oyundan kazandığınız puan ile bu geliştirmeler için kullandığınız puan baremi farklı... Power-up'ları açmak için labirentler içinden altın toplamamız, geliştirmek içinse noktaları toplarken kesintisiz olarak olabildiği kadar fazla nokta toplamamız gerekiyor...

pacman3

Son dönemde insanları mobil oyunlardan bezdiren bir 'mikro-ödeme çılgınlığı' olduğu malumunuz... Ne yazık ki Pac-Man 256 bu konuda biraz üzüyor bizleri... 6 oyunluk hakkınızı bitirdiğinizde bir sonraki oyuna geçmek ve yeni bir oyun hakkı almak için 6 dakika kadar bekliyorsunuz. Eğer beklemek istemezseniz ya kredi satın alacaksınız, ya saçma sapan bir video izleyeceksiniz, ya da oyuna power-up desteği olmadan başlayacaksınız. En azından bir şekilde oynamaya izin verecek insafı göstermiş olmalarına şükretmek gerek...

Yukarıda bahsettiğim kısıt dışında Pac-Man 256 kusursuza yakın bir oyun... Köklerine bağlı kalarak güzelleşmiş grafikler, zorlayıcı oyun yapısı, 16 adet power-up ve yükseltmeleriyle çok çok güzel bir oyun; hemi de ücretsiz... Bu tür sağlam yeniden yapımların devamını ve devamlılığını diliyorum.

Retro rulez!

 pacman-kunye

pacman-kunye-puan

YORUMLAR
Parolamı Unuttum