Bethesda: E3 2019’da Elder Scrolls 6 ve Starfield Olmayacak
Dovahkiin bunu beğenmedi
Fallout 76’nın beklenen başarıyı yakalayamamasının ardından tüm gözler doğal olarak Elder Scrolls 6 ve Starfield’a dönmüş durumda. Özellikle Skyrim’in büyük başarısının ardından serinin takipçilerinin altıncı oyundan beklentileri çok fazla. Bununla birlikte her iki oyun hakkında E3 2018’de gösterilenler haricinde bir şey bilmiyoruz. Görünüşe göre bu durum uzun bir süre daha böyle devam edecek. Çünkü Todd Howard hem Elder Scrolls 6’nın hem de Starfield’ın E3 2019’da yer almayacağını açıkladı.
PAX East’te sahne alan Howard şu sözleri sarf etti:
“Lütfen sabırlı olun. Elder Scrolls 6 ve Starfield’ın çıkmasına çok uzun bir zaman var. Bu iki oyundan E3 2019’da da bahsetmeyeceğiz. Bu yılın geri kalanında da öyle.”
Panelde bunun yerine Bethesda’nın yeni oyun motorundan bahsedildi. Yeni grafik motorunun ilk önce Starfield’ta kullanılacağı, ikinci ve biraz daha geliştirilmiş versiyonunu da Elder Scrolls 6’da göreceğimiz söylendi. Ancak Starfield’ın gelecek nesil konsollara çıkması planlanıyor. Bu da TES IV’nın ondan sonra çıkacağı ve en az iki yılı olduğu manasına geliyor.
Geçen sene sürpriz bir şekilde duyurulan ama bize şöyle bir el salladıktan sonra tekrar karanlıklara karışan S.T.A.L.K.E.R. 2 dün tekrar duyuruldu. Evet, yanlış okumadınız. Oyunun duyurusu tekrar yapıldı. Bu kez yanında minik teselliler de getirdi ayrıca.
2011’de kepenkleri kapanan fakat 2018’de beklenmedik bir şekilde tekrar karşımıza çıkan GSC Game World, dün uzuuuuun süredir sessiz olan sosyal medya hesaplarından S.T.A.L.K.E.R. 2 için “A. N. N. O. U. N. C. E. D. 2” ibaresiyle yeni bir görsel paylaştı. Görsele hâlâ 2021 tarihinin eşlik etmesiyse gözlerden kaçmadı. Duyuruda yakında yeni bilgiler paylaşılacağı da söylendi.
Ek olarak oyunun resmi internet sitesinde yeni bir görsel (haberin başında gördüğünüz resim) ve bir de yeni bir müzik parçası paylaşıldı. Müziğin ilk S.T.A.L.K.E.R.’ın ana menü müziğinden küçük parçalar içerdiğine dikkat… İsterseniz hem müziği hem de görseli bilgisayarınıza indirebiliyorsunuz.
Oyunun hangi platformlara çıkacağı belirsiz. Ancak bundan öncekiler sadece PC için geliştirilmişti. Kendisine (bir ümit) 2021 tarihinde kavuşacağımızıysa daha önceki duyurudan biliyorduk zaten. Beklemedeyiz…
Avengers: Endgame'in vizyona girmesine bir aydan az bir süre kaldı. Bu zamana kadar filmle ilgili çok fazla şey öğrenemedik, genelde varsayımlar ve teoriler üzerinden hareket ediyoruz. Hatta Russo Kardeşler, "sürprizi bozmamak" adına fragmanlarda filmde yer almayan sahnelerin kullanıldığını bile kabul etti. Yani filmi izlemeden olacaklar hakkında konuşmak oldukça güç. Fakat filmin atmosferi hakkında bir şeyler öğrenmeyi başardık.
BoxOfficePro'ya konuşan Joe Russo, senaryoyla ilgili hiçbir detay vermese de filmin tonuyla ilgili açıklamalarda bulundu. Endgame'in daha önce MCU'da hiç görülmemiş bir tona sahip olduğunu belirten Joe Russo, kahramanların Thanos'tan nasıl kurtulacağı ve filmin temasıyla ilgili gelen soruya, "Bu hiçbir detaty vermeden cevaplaması zor bir soru, fakat şunu söyleyebilirim ki bu filmin tonu tamamen kendine has olacak. Film kendi ruhunu taşıyor. Kesinlikle Infınıty War'dan çok daha farklı. Bu yüzden filmleri ayırmak konusunda oldukça kesin konuşabiliyorum. Tabii ki 22 film boyunca anlattığımız hikayeler benzerlik göstermiş olabilir ama Endgame, Infinity War'dan tamamen farklı bir film ve anlatış bakış açımız da oldukça farklı bir yerde. Bu filmi ikiye bölerken yönetmenler olarak en çok dikkat ettiğimiz şey buydu, aynı filmi iki kere yapmak istemiyorduk ve bir filmi diğerinden ayıran şey tonu ve bakış açısıdır." şeklinde cevap vererek Endgame'in diğer 22 MCU filminden çok daha farklı olacağını belirtti.
Aslında MCU'nun kendine has bir kalıbı var ve çoğu filmde bu kalıba sadık kaldıklarını gördük. Fakat Infinity War'ın ardından o "eğlenceli" tondan uzaklaşacak olmaları gayet mantıklı gözüküyor.
Russo Kardeşler tarafından çekilen ve MCU'da tamamen yeni bir sayfa açacak olan Avengers: Endgame 25 Nisan'da vizyona girecek. Bakalım Kevin Feige'in de bahsettiği gibiCaptain Marvel'ın önderlik edeceği yeni MCU'da hangi karakterler devam etmeyi başaracak? Hangileri bizden bu kadar diyerek emekli olmaya karar verecek?
Ubisoft geçtiğimiz ay Assassin’s Creed Odyssey Story Creator Mode adlı bir mod yayınlamıştı. Bu araç sayesinde kendi hikayelerini oluşturup kendi bölümlerinizi oluşturabiliyorsunuz. Başka oyuncular tarafından oluşturulan görevlerin sizin oyununuzda yer almasını da tercih edebiliyorsunuz. Temelde gayet güzel bir mantığı var; bu sayede ilgi çekici bölümler görme imkanımız olacağını düşünebiliriz.
Ama bazı oyuncular öyle görevler tasarladılar ki, hiçbir şey yapmadan hızlı bir şekilde seviye atlayabiliyorsunuz. Mesela bir anda bir NPC türeyiveriyor ve sizin yerinize düşmanları öldürüyor, böylece saniyeler içinde tecrübe puanı kazanmış oluyorsunuz. Temelde hepsinin mantığı aynı, siz elinizi bile kıpırdatmadan karakterinize seviye atlatmak.
Bu bedavadan tecrübe puanı kazandıran bölüm tasarımları Ubisoft’un da dikkatini çekmiş ve “bu tür istismarlar, Hikaye Yaratma Modu’nun (Story Creator Mode) genel kalitesini, bütünlüğünü ve amacını tehlikeye atma riski taşıyor ve yaratıcı ve ilginç topluluk hikayelerinin daha az görünür olmasına neden oluyor” denmiş. Ubisoft kaliteli görev tasarımlarını ön plana çıkararak yaratıcılığı ödüllendirmeye odaklanmak istiyor.
Artık oyunun otomatik öneri sisteminde bu içerikler yer almayacak, ayrıca ısrarla bu içerikleri sunanlar da ceza alabilecek.
Atılan adım bence yerinde bir adım olmuş. Aracın amacı ilgi çekebilecek yeni hikayelerin oluşturulmasıyken birilerinin bunu ‘xp kasmak’ için kullanması çok da hoş değil. Ama öte yandan düşünmeden de edemiyorum; peki Ubisoft’un mikro ödemeler yoluyla sattığı tecrübe puanı ve oyun içi paralar ne olacak, onları nasıl yorumlayacağız? Acaba tasarlanan görevler yoluyla bedavadan tecrübe kazanmak etik değil de, para ile alınca etik hale mi geliyor?
Bu mikro-alışveriş çılgınlığı ne zaman, nasıl başladı tam hatırlamıyorum. Muhtemelen Facebook'taki çiftlik oyunlarının bunda etkisi vardır ama sonuçta oynaması ücretsiz mobil oyunların bu tür bir gelir modeli uygulamasında çok da tuhaf bir şey yok. Ama işte sonrasında işler çığrından çıktı. Zaten dünya kadar para verilen oyunlar yapımcı ve yayıncılarına daha fazla gelir getirmek için DLC'ler, eşya kutuları, kozmetik ürünler ve benzerleriyle dolmaya başladı. Öyle ki eskiden DLC dediğin oyun çıktıktan bir kaç ay sonra yayınlanırdı, bazıları bunları ilk gün DLC'si adı altında bile satmaya başladı.
Daha ziyade çok oyunculu oyun ve modlarda görmeye alışmaya başladığımız mikroalışverişler kısa süre önce tek kişilik, hikaye odaklı oyunlarda da karşımıza çıkmaya başlayınca biz de bu olayın geçmişine bir göz atalım dedik ve mikro-alışverişlerin keyfine gölge düşürdüğü oyunlardan bazılarını derleyelim istedik. Eminiz ki bu oyunlar içlerindeki alışverişler olmasa çok daha keyifli hale gelebilirdi.
Sizin de alışverişlerinden rahatsız olduğunuz oyunlar varsa yorumlarınızda paylaşın da birlikte eğlenelim. Mikro-alışverişlerin azaldığı güzel günler görmek dileğiyle, buyurunuz.
Bu mikro-alışveriş çılgınlığı ne zaman, nasıl başladı tam hatırlamıyorum. Muhtemelen Facebook'taki çiftlik oyunlarının bunda etkisi vardır ama sonuçta oynaması ücretsiz mobil oyunların bu tür bir gelir modeli uygulamasında çok da tuhaf bir şey yok. Ama işte sonrasında işler çığrından çıktı. Zaten dünya kadar para verilen oyunlar yapımcı ve yayıncılarına daha fazla gelir getirmek için DLC'ler, eşya kutuları, kozmetik ürünler ve benzerleriyle dolmaya başladı. Öyle ki eskiden DLC dediğin oyun çıktıktan bir kaç ay sonra yayınlanırdı, bazıları bunları ilk gün DLC'si adı altında bile satmaya başladı.
Daha ziyade çok oyunculu oyun ve modlarda görmeye alışmaya başladığımız mikroalışverişler kısa süre önce tek kişilik, hikaye odaklı oyunlarda da karşımıza çıkmaya başlayınca biz de bu olayın geçmişine bir göz atalım dedik ve mikro-alışverişlerin keyfine gölge düşürdüğü oyunlardan bazılarını derleyelim istedik. Eminiz ki bu oyunlar içlerindeki alışverişler olmasa çok daha keyifli hale gelebilirdi.
Sizin de alışverişlerinden rahatsız olduğunuz oyunlar varsa yorumlarınızda paylaşın da birlikte eğlenelim. Mikro-alışverişlerin azaldığı güzel günler görmek dileğiyle, buyurunuz.
Ubisoft geçtiğimiz ay Assassin’s Creed Odyssey Story Creator Mode adlı bir mod yayınlamıştı. Bu araç sayesinde kendi hikayelerini oluşturup kendi bölümlerinizi oluşturabiliyorsunuz. Başka oyuncular tarafından oluşturulan görevlerin sizin oyununuzda yer almasını da tercih edebiliyorsunuz. Temelde gayet güzel bir mantığı var; bu sayede ilgi çekici bölümler görme imkanımız olacağını düşünebiliriz.
Ama bazı oyuncular öyle görevler tasarladılar ki, hiçbir şey yapmadan hızlı bir şekilde seviye atlayabiliyorsunuz. Mesela bir anda bir NPC türeyiveriyor ve sizin yerinize düşmanları öldürüyor, böylece saniyeler içinde tecrübe puanı kazanmış oluyorsunuz. Temelde hepsinin mantığı aynı, siz elinizi bile kıpırdatmadan karakterinize seviye atlatmak.
Bu bedavadan tecrübe puanı kazandıran bölüm tasarımları Ubisoft’un da dikkatini çekmiş ve “bu tür istismarlar, Hikaye Yaratma Modu’nun (Story Creator Mode) genel kalitesini, bütünlüğünü ve amacını tehlikeye atma riski taşıyor ve yaratıcı ve ilginç topluluk hikayelerinin daha az görünür olmasına neden oluyor” denmiş. Ubisoft kaliteli görev tasarımlarını ön plana çıkararak yaratıcılığı ödüllendirmeye odaklanmak istiyor.
Artık oyunun otomatik öneri sisteminde bu içerikler yer almayacak, ayrıca ısrarla bu içerikleri sunanlar da ceza alabilecek.
Atılan adım bence yerinde bir adım olmuş. Aracın amacı ilgi çekebilecek yeni hikayelerin oluşturulmasıyken birilerinin bunu ‘xp kasmak’ için kullanması çok da hoş değil. Ama öte yandan düşünmeden de edemiyorum; peki Ubisoft’un mikro ödemeler yoluyla sattığı tecrübe puanı ve oyun içi paralar ne olacak, onları nasıl yorumlayacağız? Acaba tasarlanan görevler yoluyla bedavadan tecrübe kazanmak etik değil de, para ile alınca etik hale mi geliyor?
Bu mikro-alışveriş çılgınlığı ne zaman, nasıl başladı tam hatırlamıyorum. Muhtemelen Facebook'taki çiftlik oyunlarının bunda etkisi vardır ama sonuçta oynaması ücretsiz mobil oyunların bu tür bir gelir modeli uygulamasında çok da tuhaf bir şey yok. Ama işte sonrasında işler çığrından çıktı. Zaten dünya kadar para verilen oyunlar yapımcı ve yayıncılarına daha fazla gelir getirmek için DLC'ler, eşya kutuları, kozmetik ürünler ve benzerleriyle dolmaya başladı. Öyle ki eskiden DLC dediğin oyun çıktıktan bir kaç ay sonra yayınlanırdı, bazıları bunları ilk gün DLC'si adı altında bile satmaya başladı.
Daha ziyade çok oyunculu oyun ve modlarda görmeye alışmaya başladığımız mikroalışverişler kısa süre önce tek kişilik, hikaye odaklı oyunlarda da karşımıza çıkmaya başlayınca biz de bu olayın geçmişine bir göz atalım dedik ve mikro-alışverişlerin keyfine gölge düşürdüğü oyunlardan bazılarını derleyelim istedik. Eminiz ki bu oyunlar içlerindeki alışverişler olmasa çok daha keyifli hale gelebilirdi.
Sizin de alışverişlerinden rahatsız olduğunuz oyunlar varsa yorumlarınızda paylaşın da birlikte eğlenelim. Mikro-alışverişlerin azaldığı güzel günler görmek dileğiyle, buyurunuz.
Ubisoft geçtiğimiz ay Assassin’s Creed Odyssey Story Creator Mode adlı bir mod yayınlamıştı. Bu araç sayesinde kendi hikayelerini oluşturup kendi bölümlerinizi oluşturabiliyorsunuz. Başka oyuncular tarafından oluşturulan görevlerin sizin oyununuzda yer almasını da tercih edebiliyorsunuz. Temelde gayet güzel bir mantığı var; bu sayede ilgi çekici bölümler görme imkanımız olacağını düşünebiliriz.
Ama bazı oyuncular öyle görevler tasarladılar ki, hiçbir şey yapmadan hızlı bir şekilde seviye atlayabiliyorsunuz. Mesela bir anda bir NPC türeyiveriyor ve sizin yerinize düşmanları öldürüyor, böylece saniyeler içinde tecrübe puanı kazanmış oluyorsunuz. Temelde hepsinin mantığı aynı, siz elinizi bile kıpırdatmadan karakterinize seviye atlatmak.
Bu bedavadan tecrübe puanı kazandıran bölüm tasarımları Ubisoft’un da dikkatini çekmiş ve “bu tür istismarlar, Hikaye Yaratma Modu’nun (Story Creator Mode) genel kalitesini, bütünlüğünü ve amacını tehlikeye atma riski taşıyor ve yaratıcı ve ilginç topluluk hikayelerinin daha az görünür olmasına neden oluyor” denmiş. Ubisoft kaliteli görev tasarımlarını ön plana çıkararak yaratıcılığı ödüllendirmeye odaklanmak istiyor.
Artık oyunun otomatik öneri sisteminde bu içerikler yer almayacak, ayrıca ısrarla bu içerikleri sunanlar da ceza alabilecek.
Atılan adım bence yerinde bir adım olmuş. Aracın amacı ilgi çekebilecek yeni hikayelerin oluşturulmasıyken birilerinin bunu ‘xp kasmak’ için kullanması çok da hoş değil. Ama öte yandan düşünmeden de edemiyorum; peki Ubisoft’un mikro ödemeler yoluyla sattığı tecrübe puanı ve oyun içi paralar ne olacak, onları nasıl yorumlayacağız? Acaba tasarlanan görevler yoluyla bedavadan tecrübe kazanmak etik değil de, para ile alınca etik hale mi geliyor?
Bu mikro-alışveriş çılgınlığı ne zaman, nasıl başladı tam hatırlamıyorum. Muhtemelen Facebook'taki çiftlik oyunlarının bunda etkisi vardır ama sonuçta oynaması ücretsiz mobil oyunların bu tür bir gelir modeli uygulamasında çok da tuhaf bir şey yok. Ama işte sonrasında işler çığrından çıktı. Zaten dünya kadar para verilen oyunlar yapımcı ve yayıncılarına daha fazla gelir getirmek için DLC'ler, eşya kutuları, kozmetik ürünler ve benzerleriyle dolmaya başladı. Öyle ki eskiden DLC dediğin oyun çıktıktan bir kaç ay sonra yayınlanırdı, bazıları bunları ilk gün DLC'si adı altında bile satmaya başladı.
Daha ziyade çok oyunculu oyun ve modlarda görmeye alışmaya başladığımız mikroalışverişler kısa süre önce tek kişilik, hikaye odaklı oyunlarda da karşımıza çıkmaya başlayınca biz de bu olayın geçmişine bir göz atalım dedik ve mikro-alışverişlerin keyfine gölge düşürdüğü oyunlardan bazılarını derleyelim istedik. Eminiz ki bu oyunlar içlerindeki alışverişler olmasa çok daha keyifli hale gelebilirdi.
Sizin de alışverişlerinden rahatsız olduğunuz oyunlar varsa yorumlarınızda paylaşın da birlikte eğlenelim. Mikro-alışverişlerin azaldığı güzel günler görmek dileğiyle, buyurunuz.
Ubisoft geçtiğimiz ay Assassin’s Creed Odyssey Story Creator Mode adlı bir mod yayınlamıştı. Bu araç sayesinde kendi hikayelerini oluşturup kendi bölümlerinizi oluşturabiliyorsunuz. Başka oyuncular tarafından oluşturulan görevlerin sizin oyununuzda yer almasını da tercih edebiliyorsunuz. Temelde gayet güzel bir mantığı var; bu sayede ilgi çekici bölümler görme imkanımız olacağını düşünebiliriz.
Ama bazı oyuncular öyle görevler tasarladılar ki, hiçbir şey yapmadan hızlı bir şekilde seviye atlayabiliyorsunuz. Mesela bir anda bir NPC türeyiveriyor ve sizin yerinize düşmanları öldürüyor, böylece saniyeler içinde tecrübe puanı kazanmış oluyorsunuz. Temelde hepsinin mantığı aynı, siz elinizi bile kıpırdatmadan karakterinize seviye atlatmak.
Bu bedavadan tecrübe puanı kazandıran bölüm tasarımları Ubisoft’un da dikkatini çekmiş ve “bu tür istismarlar, Hikaye Yaratma Modu’nun (Story Creator Mode) genel kalitesini, bütünlüğünü ve amacını tehlikeye atma riski taşıyor ve yaratıcı ve ilginç topluluk hikayelerinin daha az görünür olmasına neden oluyor” denmiş. Ubisoft kaliteli görev tasarımlarını ön plana çıkararak yaratıcılığı ödüllendirmeye odaklanmak istiyor.
Artık oyunun otomatik öneri sisteminde bu içerikler yer almayacak, ayrıca ısrarla bu içerikleri sunanlar da ceza alabilecek.
Atılan adım bence yerinde bir adım olmuş. Aracın amacı ilgi çekebilecek yeni hikayelerin oluşturulmasıyken birilerinin bunu ‘xp kasmak’ için kullanması çok da hoş değil. Ama öte yandan düşünmeden de edemiyorum; peki Ubisoft’un mikro ödemeler yoluyla sattığı tecrübe puanı ve oyun içi paralar ne olacak, onları nasıl yorumlayacağız? Acaba tasarlanan görevler yoluyla bedavadan tecrübe kazanmak etik değil de, para ile alınca etik hale mi geliyor?
Bu mikro-alışveriş çılgınlığı ne zaman, nasıl başladı tam hatırlamıyorum. Muhtemelen Facebook'taki çiftlik oyunlarının bunda etkisi vardır ama sonuçta oynaması ücretsiz mobil oyunların bu tür bir gelir modeli uygulamasında çok da tuhaf bir şey yok. Ama işte sonrasında işler çığrından çıktı. Zaten dünya kadar para verilen oyunlar yapımcı ve yayıncılarına daha fazla gelir getirmek için DLC'ler, eşya kutuları, kozmetik ürünler ve benzerleriyle dolmaya başladı. Öyle ki eskiden DLC dediğin oyun çıktıktan bir kaç ay sonra yayınlanırdı, bazıları bunları ilk gün DLC'si adı altında bile satmaya başladı.
Daha ziyade çok oyunculu oyun ve modlarda görmeye alışmaya başladığımız mikroalışverişler kısa süre önce tek kişilik, hikaye odaklı oyunlarda da karşımıza çıkmaya başlayınca biz de bu olayın geçmişine bir göz atalım dedik ve mikro-alışverişlerin keyfine gölge düşürdüğü oyunlardan bazılarını derleyelim istedik. Eminiz ki bu oyunlar içlerindeki alışverişler olmasa çok daha keyifli hale gelebilirdi.
Sizin de alışverişlerinden rahatsız olduğunuz oyunlar varsa yorumlarınızda paylaşın da birlikte eğlenelim. Mikro-alışverişlerin azaldığı güzel günler görmek dileğiyle, buyurunuz.
Bu mikro-alışveriş çılgınlığı ne zaman, nasıl başladı tam hatırlamıyorum. Muhtemelen Facebook'taki çiftlik oyunlarının bunda etkisi vardır ama sonuçta oynaması ücretsiz mobil oyunların bu tür bir gelir modeli uygulamasında çok da tuhaf bir şey yok. Ama işte sonrasında işler çığrından çıktı. Zaten dünya kadar para verilen oyunlar yapımcı ve yayıncılarına daha fazla gelir getirmek için DLC'ler, eşya kutuları, kozmetik ürünler ve benzerleriyle dolmaya başladı. Öyle ki eskiden DLC dediğin oyun çıktıktan bir kaç ay sonra yayınlanırdı, bazıları bunları ilk gün DLC'si adı altında bile satmaya başladı.
Daha ziyade çok oyunculu oyun ve modlarda görmeye alışmaya başladığımız mikroalışverişler kısa süre önce tek kişilik, hikaye odaklı oyunlarda da karşımıza çıkmaya başlayınca biz de bu olayın geçmişine bir göz atalım dedik ve mikro-alışverişlerin keyfine gölge düşürdüğü oyunlardan bazılarını derleyelim istedik. Eminiz ki bu oyunlar içlerindeki alışverişler olmasa çok daha keyifli hale gelebilirdi.
Sizin de alışverişlerinden rahatsız olduğunuz oyunlar varsa yorumlarınızda paylaşın da birlikte eğlenelim. Mikro-alışverişlerin azaldığı güzel günler görmek dileğiyle, buyurunuz.
Bu mikro-alışveriş çılgınlığı ne zaman, nasıl başladı tam hatırlamıyorum. Muhtemelen Facebook'taki çiftlik oyunlarının bunda etkisi vardır ama sonuçta oynaması ücretsiz mobil oyunların bu tür bir gelir modeli uygulamasında çok da tuhaf bir şey yok. Ama işte sonrasında işler çığrından çıktı. Zaten dünya kadar para verilen oyunlar yapımcı ve yayıncılarına daha fazla gelir getirmek için DLC'ler, eşya kutuları, kozmetik ürünler ve benzerleriyle dolmaya başladı. Öyle ki eskiden DLC dediğin oyun çıktıktan bir kaç ay sonra yayınlanırdı, bazıları bunları ilk gün DLC'si adı altında bile satmaya başladı.
Daha ziyade çok oyunculu oyun ve modlarda görmeye alışmaya başladığımız mikroalışverişler kısa süre önce tek kişilik, hikaye odaklı oyunlarda da karşımıza çıkmaya başlayınca biz de bu olayın geçmişine bir göz atalım dedik ve mikro-alışverişlerin keyfine gölge düşürdüğü oyunlardan bazılarını derleyelim istedik. Eminiz ki bu oyunlar içlerindeki alışverişler olmasa çok daha keyifli hale gelebilirdi.
Sizin de alışverişlerinden rahatsız olduğunuz oyunlar varsa yorumlarınızda paylaşın da birlikte eğlenelim. Mikro-alışverişlerin azaldığı güzel günler görmek dileğiyle, buyurunuz.
Bu mikro-alışveriş çılgınlığı ne zaman, nasıl başladı tam hatırlamıyorum. Muhtemelen Facebook'taki çiftlik oyunlarının bunda etkisi vardır ama sonuçta oynaması ücretsiz mobil oyunların bu tür bir gelir modeli uygulamasında çok da tuhaf bir şey yok. Ama işte sonrasında işler çığrından çıktı. Zaten dünya kadar para verilen oyunlar yapımcı ve yayıncılarına daha fazla gelir getirmek için DLC'ler, eşya kutuları, kozmetik ürünler ve benzerleriyle dolmaya başladı. Öyle ki eskiden DLC dediğin oyun çıktıktan bir kaç ay sonra yayınlanırdı, bazıları bunları ilk gün DLC'si adı altında bile satmaya başladı.
Daha ziyade çok oyunculu oyun ve modlarda görmeye alışmaya başladığımız mikroalışverişler kısa süre önce tek kişilik, hikaye odaklı oyunlarda da karşımıza çıkmaya başlayınca biz de bu olayın geçmişine bir göz atalım dedik ve mikro-alışverişlerin keyfine gölge düşürdüğü oyunlardan bazılarını derleyelim istedik. Eminiz ki bu oyunlar içlerindeki alışverişler olmasa çok daha keyifli hale gelebilirdi.
Sizin de alışverişlerinden rahatsız olduğunuz oyunlar varsa yorumlarınızda paylaşın da birlikte eğlenelim. Mikro-alışverişlerin azaldığı güzel günler görmek dileğiyle, buyurunuz.