Advertisement

Hitman’in Yeni Sistemi Neler Vadediyor?

Ajan 47 değişim peşinde

E3 2015’teki konferansların sonlanmasıyla fuarı yavaş yavaş arkamızda bırakmaya başladık. Konferanslarda yaşananların etkisiyse hala sürmeye devam ediyor.

Fuarda beklenen duyurulardan biri yeni Hitman’di. Sony konferansında duyurulan oyunun ilk detaylarını Square Enix’ten öğrendik. Ve açıkça söylemek gerekirse ilk bilgilerden sonra Hitman’in gideceği yoldan nefret ettim. IO Interactive’in açıklamaları ve kapalı kapılar ardındaki gösterimlerden çıkan izlenimlerse beni oldukça umutlandırdı.

Takke Düştü Kel Göründü

Ajan 47’nin bebek yüzünden sonra Hitman’den soğumamın asıl sebebi çıkış ve içerik yayınlama mantığı oldu. Elimize gelen ilk bilgiler oyunun 8 Aralık’ta boyutu belli olmayan bir içerikle çıkacağı ve yine belli olmayan aralıklarla içerik ekleneceğiydi. Oyun sektörünün de gittiği yönü gözümün önüne getirdiğimde aklıma pis fikirler geldi. Season pass mi dersiniz, oyun fiyatına DLC’ler mi dersiniz, Telltale’ın uzun aralıklı bölüm yayınlama sistemi mi dersiniz… Her türlü kötü olasılığı düşündüm ve Hitman’den (oyunun adı sadece Hitman bu arada) nefret etmeye başladım.

Bu nefretim bir anda nasıl aşka dönüştü ben de anlamadım.

Tek Kişilik Moda Yeni Soluk

Hitman’e olan beklentim ilk olarak IO Interactive’in konferanstan sonra yaptığı açıklamayla azaldı. Geliştirici ekip üstüne basa basa oyuna en başta 60 dolar verileceğini, sonradan hiçbir ücret ödenmeyeceğini belirtti. Söylenene göre Hitman’in ilk çıkışında saatlerce oynanış sunulacak. 2016 yılında aralıklarla gelecek içerikler de hem hikayeyi ilerletecek hem de ödediğimiz 60 doların bir parçası olduğu için ücret istenmeyecek.

Yapılan açıklamalardan edindiğim izlenime göre Hitman için kısa ve uzun aralıklı olmak üzere farklı farklı güncellemeler gelecek. Uzun aralıklı olanlar hikaye odaklı, yeni mekanlar ekleyecek kısım; kısa aralıklı olanlarsa önceki kayıt dosyasına geri dönemeyeceğimiz, iki gün gibi zaman kısıtlığına sahip ve var olan mekanlarda geçen içeriler olacak. Aynı zamanda Absolution’dakine benzer, kullanıcıların içerik yarattığı kontrat modu da bulunacak.

Bu sistemin hem sevdiğim hem de sevmediğim yönleri oldu. İlk olarak olumlu bulduğum tarafa değineyim. Birçok yayıncı artık sadece hikaye odaklı ve çabuk tüketilen oyunlara sıcak bakmıyor. Hitman’in yeni mantığı ile bunun önüne zoraki bir multiplayer mod olmadan geçilebilir. Sık sık gelen güncellemeler oyuncuları sıcak tutarak Hitman’in ikinci el pazarını baltalayabilir, bir MMO gibi kendimizi sürekli Hitman’e girip suikast yaparken bulabiliriz.

hitman-1

Şüpheli yaklaştığım tarafsa IO Interactive’in büyük ve küçük içerik arasındaki dengeyi tutturamama ihtimali. Eğer hikayeyi ilerleten büyük görevler çok uzun aralıklarla çıkarsa küçük içerikler oyuncuları kesmeyebilir. Bu durumda Hitman’in yeni sistemi büyük bir ihtimalle çöpe gider. Sistemin nasıl sonuçlanacağını öğrenmenin tek yoluysa bekleyip, Hitman’in çıktıktan sonraki gelişimini kendi gözümüzle seyretmek.

Büyük, Daha Da Büyük

Oyunun çıkış mantığının iyi olabileceğini kafama soktuktan sonra, gelen yorumlar beni daha da heyecanlandırdı. Kapalı kapılar ardında gösterilen oynanış videoları hep aynı sonuca çıkıyor: daha büyük mekanlar, daha fazla serbestlik. Edinilen izlenimlere göre Hitman, Absolution’ın en büyük haritasından 6-7 kat daha büyük mekanlar sunacak. Bu mekanlar da kalabalık insan topluğu ve Blood Money’den aşina olduğumuz özgürlükle doldurulacak. Blood Money’deki serbestliğin daha da gelişerek Hitman’e geri gelmesi Dishonored’dan sonra gizlilik hastalarının başına gelecek en güzel şey olabilir.

hitman-2

Heyecanlandığım bir diğer detay da dünyadaki zamanın Ajan 47’ye bağlı olmaması. Kapalı kapılardan salınan kuşlara göre tüm NPC’ler zamana göre bir davranış sergileyecek. Örnek olarak, sadece on saniye şoförsüz kalan bir arabayı doğru zamanda bulup lastiğini indirerek son suikasta doğru zincirleme bir olay örgüsü kurabiliriz. Bu da demek oluyor ki bölümlerdeki fırsatları keşfetmenin tek oynanışta mümkün olmayacağı. Bölümleri sürekli tekrar edebilir ve her seferinde yeni şeyler görebiliriz.

Hitman’in E3 2015’ten sonra gelen ilk detayları şimdilik bu kadar. Oynanışı birinci elden göremesek de gelen yorumlar oldukça sağlam. Eğer son anda bir sürpriz olmaz, oynanış Bloody Money’dekinin daha gelişmiş hali olur ve IO Interactive de düzgün bir şekilde oyunu güncel tutarsa aradığımız Hitman geliyor demektir. Kırmızı kravatınızın üstündeki tozu üflemeye hazır olun.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum